Musím raergovat
přidáno 07.11.2013
hodnoceno 14
čteno 995(13)
posláno 0
Chytrý a moudrý. Chytrý poučuje a radí. Moudrý ho neposlouchá, nemá to zapotřebí. Je moudrý. Moudrý neradí a nepoučuje, ví, že to nemá smysl. Je moudrý. Chytrý může mít i deset červených diplomů. ale ani jeden mu nezaručí moudrost. Kdo chce opravdu vědět něco o životě jde za moudrým.
přidáno 31.01.2014 - 22:17
Yana: Vladan: puero: helples: ewon: DDD: Dobrý den, po dlouhé odmlce čtu tyto komentáře na tuto reakci na mou úvahu. Myslím si, že je to velice názorová záležitost, ale chtěla bych se pozastavit nad tím učitelem. Ve smyslu radí, poučuje je myšleno, že někdy i používá slova závisti a podobných povahových vlastností. Narozdíl od chytrého moudrý to nemá za potřebí, učitelé inspirují, učí nás něco, co se sami naučili, získali to od jiných, učinili kroky, získali zkušenost. Proto 'Chytrý radí a poučuje, moudrý poslouchá a "následně" inspiruje. :)" děkuji za vaše názory:)
přidáno 19.11.2013 - 15:23
ewon: Definice chytrého? Podotýkám, že zde uvádím své názory. Chtrý člověk dokáže také například vymyslet a zrealizovat dokonalou vraždu. No, moudrého ani nenapadne aby vraždil.
přidáno 18.11.2013 - 20:22
helples: a chytrý je z definice kdo?
přidáno 15.11.2013 - 00:05
Yana: Asi tak. Dle mého, podotýkám, MÉHO, názoru je moudrost soubor životních zkušeností a schopnost si tyto zkušenosti zapamatovat, přebrat a hlavně se znich poučit. Člověk, který se není schopen z jakéhokoli důvodu poučit ze svých chyb je odsouzen tyto chyby opakovat až do konce věků. Elementární vzdělání je samozřejmě nutné.
přidáno 14.11.2013 - 09:49
řekla bych že moudrý právě velice poslouchá a že by si moudrý člověk řekl:"tohle nemám zapotřebí." To si také nemyslím, vím je to jen slovíčkaření a chápu co si tím chtěl říct, moudrý člověk opravdu nevynakládá zbytečné úsilí aby přesvědčoval o své pravdě druhé a neřeší situace marné a dovede oddělit co je důležité a co je zbytečné rozebírat, ale moudrý člověk má vždy zapotřebí sledovat, vnímat, hodnotit, chybovat, ale z těch svých chyb odchází ponaučený, myslím že moudrý a správný úsudek o životě si člověk odnáší právě díky svým chybám, pozornému sledování ostatních a díky prožitému. Rozumím ti, rozdíl mezi chytrým a moudrým je ale mnohem větší než ta kraťounká úvaha. Ještě mě napadlo sem napsat můj oblíbený úryvek:
Odvážil se jeden z žáků Velkého Zadeky zeptat svého mistra: "Jak to přijde, že jsi tak moudrý?". "Protože mám dobrý úsudek," odpověděl Mistr." "A jak lze získat dobrý úsudek?" "Z dobrých zkušeností." "Nehněvej se, Velký Zadeko, ale jak lze získat dobré zkušenosti?" "Na základě špatného úsudku." Ahoj.
přidáno 13.11.2013 - 21:28
Moudrý se moudrým narodil? Žádné poučení od nikoho nepotřebuje? Takového mi ukaž!
přidáno 13.11.2013 - 15:52
Vladan: Nepouslouchá druhé a neradí aniž by byl o radu požádán. Já v tom žádný rozpor nevidím, snad jen, že to mělo být podáno víc polopaticky.
přidáno 12.11.2013 - 18:43
Máš v tom vícero rozporů.
Je-li moudrý také chytrý, tak se stává nesmyslným věta, že moudrý chytrého (sám sebe?) neposlouchá.
Další rozpor: "Moudrý neradí a nepoučuje" - dobrá, ale když " Kdo chce opravdu vědět něco o životě jde za moudrým" - jde tam proč, když ne pro radu a poučení???
A co učitelé, ti mají poučování přímo v náplni práce. Tím pádem to nemůžou nikdy být moudří lidé?
přidáno 10.11.2013 - 12:50
Nezpochybňuju to, že moudrý je chytrý, ale říkám, že chytrost nezaručuje moudrost.
přidáno 08.11.2013 - 22:55
Je to o definici pojmů, ale já si myslím, že moudrý člověk musí být také chytrý. Nebo snad může být moudrý hlupák?
přidáno 08.11.2013 - 17:08
Před lety sem to cítil jinak, teď na to hledím z odstupu 55 let. Nikdo není dokonalý a já sám už vůbec ne, ale cítím to tak. Je možné , že to tak cítím kvůli chytrákům, které denně potkávám a kteří nemají s moudrostí nic moc společného.
přidáno 08.11.2013 - 09:19
Súhlasím s predchádzajúcimi komentármi.
přidáno 08.11.2013 - 08:18
No - a podle mě, není moc moudré neposlouchat nikoho. To zavání ješitností. Ta mi k moudrému moc nepasuje. Navíc, moudrým se člověk nerodí, ale stává. A to právě tak, že poslouchá a vnímá. Všechny a všechno.
přidáno 07.11.2013 - 22:25
Hm. No, podle mě, kdo radou šetří, moc tou svou moudrostí k užitku není.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Reakce na moudrost od FR : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Se srdcem neradno hrát
Předchozí dílo autora : fejsbůk

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku