Kategorii básniček s politickým námětem jsem hledala marně, tak to sem asi moc nepatří... No snad to pro jednou přežijete, příště zkusím třeba zas něco o lásce :).
přidáno 04.10.2013
hodnoceno 13
čteno 1196(24)
posláno 0
Tisíckrát
bylo mi stydno
za vychcané pány politiky
kol pusy jim svítí cukrbliky
pak pověsí ideje na hřebíky
a myslí už jenom na trafiky.

Bylo mi stydno
za poslanecké nafoukance
a burany a nenažrance
i arogantní samozvance.

Bylo mi stydno
za nadstranické harcovníky
a kmotry, lotry, přeběhlíky
i zaprodané úředníky.

Bylo mi stydno
za televizní sedmilháře
a lobbisty a mamonáře
i bezostyšné tuneláře.

Tisíckrát bylo mi stydno.

A stejně zas
bez ohledu na kampaně
půjdu dát svůj hlas
(jen o trochu víc naštvaně).

Protože za sebe
bylo by mi stydno ještě mnohem víc
a aspoň NĚCO
je vždycky lepší než vůbec NIC.

přidáno 13.01.2014 - 09:54
Jiří Turner: Tak jo, já už toho nechám :).
přidáno 07.12.2013 - 18:31
Do obecně politiku a politiky kritizujících básniček bych se, být tebou, nepouštěl. Jediná smysluplná forma je podle mě politická satira a to je disciplína velmi nelehká a zapeklitá. Ani technicky to není nic moc, kolísavá rytmika a ne příliš zdařilé rýmy.
přidáno 05.10.2013 - 17:20
líbí ale...
přidáno 05.10.2013 - 10:46
Orionka: Ne každá báseň o politice mi sedne, ale tahle je povedená. A cítím to stejně, jen ještě nemůžu volit :D
přidáno 05.10.2013 - 09:54
Umouněnka: Díky! Taky nemám ráda takové ty prvoplánově nasrané výkřiky, tak jsem ráda, že ti to tak nepřipadalo.
přidáno 05.10.2013 - 09:51
Sucháč: Moc děkuju! A báseň na billboardu, to je teda revoluční myšlenka. Možná ten konec by se k někomu docela hodil, ale otevřeně by si ho na billboard asi nedal nikdo :)).
přidáno 04.10.2013 - 20:20
Orionka: On to nebyl dotaz na Tebe, spíš takový výkřik do prostoru. Ale dík za odpověď.
přidáno 04.10.2013 - 19:06
Nemám ráda básně o politice, ale toto se mi hodně líbí. Bude to asi tím, že je tu někdo holt umí. Je to podaný moc moc pěkně, ne přehnaně nasranecky, díky bohu za to. :-) A navíc výstižně.
přidáno 04.10.2013 - 19:04
Všichni tu rozebíráte politiku, ale nikdo nic neřekl k básni... Je skvělá, téma jsi zvládla, žádná agitka to rozhodně není...
Myslím, že tohle by mělo viset na billboardech, ne ty jejich ksichty...
přidáno 04.10.2013 - 18:41
mannaz: To není předvolební agitka žádné strany, ale myslím, že ani nečekáš nějakou konkrétní radu. U mě to opět bude záležitost kompromisu, menšího zla a kroužkování... Ale možná jsem vlastně nikdy nevolila přesně to, co bych si přála. A jak se to nakonec vyvinulo po volbách, to už je zase další kapitola :). Ale i tak myslím, že je potřeba tam jít - to je můj názor, který jsem chtěla vyjádřit.
přidáno 04.10.2013 - 18:36
kmotrov: Díky za komentář. Dáváš mi těžký dotaz, ale zkusím odpovědět. Česká politika má už tak špatnou pověst, že se slušný intelektuál bojí s ní zaplést, aby ho nepošpinila nebo úplně nesemlela, jak se taky některým stalo. Skutečných osobností, které mají schopnosti, odvahu, charizma a zároveň takový morální kredit, aby to všechno ustály, je u nás jako šafránu. A myslím, že vlastně vždycky bylo...
přidáno 04.10.2013 - 12:52
Ale koho? Jsou tam stejné tváře, jen nová hesla. Dají zemi do pořádku? Že by už? Copak tak najednou? S tímhle já si poradit neumím...
přidáno 04.10.2013 - 12:35
Nejdřív jsem si říkal (když jsem to četl), že přece každý musíme začít sám u sebe, ale ty si k tomu směřovala. Já jsem vyučenej traktorista, dokážu odhadnout svoje místo na světě a přiměřeně se tomu angažovat. Ale ptám se: Kde jsou intelektuálové, kde je elita národa?

Na podobné téma jsem kdysi na Psance vložil dílo Hodím si hrachem o zeď.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Stydno, blivno, politivno : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Nehořím, jen plápolám
Předchozí dílo autora : Jsi krásně stydká

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku