Dám sem tři zveršované monology-monolog ateisty,monolog věřícího,a monolog-závěrečný-humoristy,tedy můj,ale to je spíš komentář..:-)Ty první dva,jsou jen takový postřeh z náboženských i ateistických internetových diskusí a reakcí na tu druhou stranu.Takže -taron-ne můj výmysl,jen můj komentář k dění,jak se mi píše nejlíp..Ve verších..:- )
přidáno 01.02.2013
hodnoceno 15
čteno 1190(11)
posláno 0
Pánbíčkáře vidím v dálce,
schyluje se asi k válce,
zlatý křížek na krku,
zas mi půjde po krku.

Plno svatých řečí kýble,
papouškovat bude z Bible,
na můj rozum bude líčit,
pokřtít mě,a nebo zničit.

Mrtvému na kříži pořád se klaní,
mrtvola na kříži je jeho zbraní,
kult mrtvého s láskou si spojit,
je jako kozla pro mléko dojit.

Kostely,kaple,církve a sekty,
v různých obměnách ty samé mekty,
kázání vody a pití vína-
Bůh se prý narodil panně a z klína..?

Tak nějak to s tím Bohem bude,
že není nikde,než je všude,
papež je prý jeho pravá ruka,
podívejme na něj-protekčního kluka!

Lepší je pořádně přihnout si z láhve,
než pořád přemýšlet co chce ten Jahve,
nesídlí v nebi,v knížce si bydlí,
ve stádech ovcí a spoustě Biblí..

přidáno 05.02.2013 - 17:25
inkoust: tak nějak :)
Lépe bych to asi nenapsala :)
přidáno 05.02.2013 - 15:52
taron: Církve a duchovní proudy a směry jsou potřebné pro milióny lidí. Jsou jim jako zábradlí podél schodů(myslím k vzestupu :-) Každý člen církve nebo duchovního společenství má právo se vztahovat ke vzorům. Třeba ke Kristovi nebo jiným. A má na to právo, i když nedosahuje stejných kvalit a poznání. To právo mají samozřejmě i představitelé oněch duchovních společenství. Nejsou povinni být svatými. Stejně jako si mnoho lidí váží třeba ... T.G.M. nebo Václava Havla nebo ............ co já vím.... třeba Marka Ebena :-) Mohu si někoho vážit a upřímně mu i závidět jeho kvality nebo znalosti. Pokud se nám nelíbí třeba představitelé nějaké církve a jejím věřícím bychom vyčítali, jak se chovají nebo jak žijí ti duchovní, mohlo by se nám stát, že se dostaneme do úzkých. Oni by se zas mohli zeptat, jak můžeme žít my se svými světskými autoritami, které jsme si zvolili.
přidáno 05.02.2013 - 14:42
GULI: už mlčím:)
přidáno 05.02.2013 - 14:10
taron: Janico,já se s Tebou prostě přít nebudu..! Můj slib že nebudu psát,komentovat,vážné věci tady na Psancích ,platí..:-) Neposlucho jedna!:-)
přidáno 05.02.2013 - 13:28
Ježíš byl sám a měl jen dvanáct učedníků....dnešní církev má miliony a miliony lidí...není možné to organizovat bez budov, bez chrámů a jiných věcí , nutné k náboženství....i Ježís chodíval do chrámu a ten chrám se musí nějak opravovat- víš rozhlašovat, že byl Ježíš chudý, proč teda není dnešní církev je trošku, řekla bych až závistivá věc :)
přidáno 05.02.2013 - 13:23
GULI: Gulivere, ty dojdeš na sraz do Brna a tam se pobijem ...:))))
mě nemusí nikdo do hlavy nic vtloukat, jsem natolik tvrdohlavá, že by se mu to nepovedlo :)
přidáno 05.02.2013 - 13:21
taron: Ať si organizace hrabou peníze jak chtějí,ale ať se neohánějí Ježíšem který toto radikálně odsuzuje,ať se neohání nějakou svatou morálkou a etikou,když jsou takové jaké jsou.Nevidíš to pokrytectví a hnus? A motiv člověka ke hromadění majetku a moci? Zkus na to přijít sama,nečekej že Ti všechno někdo vysvětlí nebo nastíní.To dělá Bible nebo kněz,ale já si myslím že nejsi nesvéprávná,a že pokud budeš chtít-opravdu chtít-přijdeš na to sama. A potom to bude Tvůj objev,ne nějaké vysvětlení kohokoliv kdo ví údajně všechno o všem líp. A nestrkej mě nenápadně do filosofování,taronidlo jedno..:-)
přidáno 05.02.2013 - 13:05
GULI: už jsme se o tom několikrát bavili, pokud někdo seskupuje větší množství lidí do společenství, tak musí jistým způsobem i nakládat s penězi...tomu se žádná organizace nevyhne...ani zdravotnictví, ani školství...nebo charity..a vždycky se najdou lidé , kteří nějakým způsobem něco zneužijí...ale nemluví to doufám za všechny lidi v tom společenství :)

a jaký mám motiv ? To by mě zajímalo :)
přidáno 05.02.2013 - 09:54
taron: Církve jsou zhmotněné "touhy" po moci a penězích,ale problém nejsou u lidí obecně peníze a moc,ale motiv který je k té honbě za tímto vede,tam je zakopaný pes..slon..brontosaurus..:-)
přidáno 05.02.2013 - 09:01
GULI: Kopie kopií jiných? Hm...dost diskutabilní, ale budiž :)
Nejde o to , že se údajně vymýšlí něco, co rozděluje, spíše se vymýšlí, co člověk cítí a rád by sdělil ostatním, kromě toho díky tomuto novému vymyšlenému ..nejen v náboženství, jde pokrok vpřed....spíše ale jde vo to, že lidé jsou nesnášenliví a netolerantní a vnucují druhým i za cenu hádek a válek své přesvědčení - nebo svou vůli, bohužel častokrát a nejvíce ovládanou touhou po penězích a moci :)
přidáno 05.02.2013 - 08:11
taron: PetrK.: Je pro mě nepochopitelné proč lidé neustále vymýšlí něco,co je rozděluje,odděluje,a není to jen náboženství. Na jedné straně je každý člověk originál,a na druhé se chová často jako kopie kopií jiných..
přidáno 03.02.2013 - 18:11
inkoust: tak nějak :)
přidáno 03.02.2013 - 18:08
taron: ...a je někdy šokující, jaké představy mají mnozí věřící.
přidáno 03.02.2013 - 08:43
bohužel je smutné jakou naprosto zkreslenou představu mají ateisté :(
přidáno 02.02.2013 - 10:10
jo, legrace. jenom nevím, jestli za to všechno nemůže právě ta přihnutá láhev:-))). (no offence)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
MONOLOGY-MONOLOG ATEISTY : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : MONOLOG VĚŘÍCÍHO..
Předchozí dílo autora : TAK NEVÍM..:-)

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku