Pokračování mé detektivky
přidáno 01.11.2012
hodnoceno 9
čteno 1183(14)
posláno 0
Fízlárny jsou všechny stejný. Za vokýnkem sedí tlustá úřednice a luští křižovku, na lavicích seděj vobžalovaný nebo žalující a celý je to studenější, než čumák německý děvky.
-Brý ráno, Vlasti.
Pozdravil jsem slušně babu u přepážky. Znal jsem ji, jak by ne. Je tu vod tý doby, co jsem nastoupil jako mladý ucho. I když teda, možná je to jiná Vlasta, ale jestli, tak je na chlup stejná jako ta před tim… A že těch chlupů nemá málo.
-Dobrý ráno, Karlíku. Přišel jste se podívat, jak to u nás vypadá, po těch letech?
Usmála se na mě a já se v duchu modlil, aby jí nevypadla protéza.
-Vlastně jsem tu kvůli tý malý holce.
Přiznal jsem tichym hlasem, aby to neslyšel každej pobuda v mísnosti. Baba nadzvedla obočí, jenom jedno, vona jich víc ani neměla, a naklonila se k přepážce.
-Jestli zase chytáte duchy, Karlíku, tak radějc vodejděte.
-Hovno duchy! Včera jsem ji viděl, kurva!
Vlastička se zarazila, sedla plnou vahou na židli, která zařvala bolestí, zmáčkla čudlík u telefonu a zahlásila, že jsem přišel a že by se mnou pan poručík určitě rád mluvil. Vo tom jsem sice pochyboval, protože starej Souček byl kokot a neměl mě rád, ale ze sluchátka se vozvalo, že mě hned přijme. Votevřely se dveře na konci místnosti a mladá, celkem kost holka, mi pokynula, abych jako šel za ní.
Prošel jsem dlouhou místností, vobhlíd starý xichty, pozdravil pár starejch známejch z ulice a zmizel jsem ve dveřích.
-Zdravíčko ex-detektive.
Je to kokot, ať se propadnu.
-Nazdar Souček. Nesu ti nějaký info vo tý holce.
Místnost, do který mě ta kůstka zavedla, byla na cenťák stejná, jako jsem si jí pamatoval, coby detektiv, co tu byl co den na koberečku. Na stěně u dveří visely starý fotky Frýdlantu, po pravý straně pak visel zaprášenej prezident a naproti jemu různý řády města a jiný hovadiny, co Souček za život posbíral. Uprostřed místnosti byl velkej pracovní stůl a za nim Souček brejlil do nějakýho spisu. A za poručíkem velký vokno, ze kterýho byl vidět celej Frýdlant.
-Vážně, Karle? To mě ale nepřekvapuje. Minule jsi tu holku taky viděl, co? Posaď se a povídej.
Sedl jsem si, založil ruce na prsou a podíval se starýmu Součkovi do xichtu. Ten už taky přesluhoval, ale byl to dobrej fízl. Ve svý době pochytal pěknou bandu divnejch ptáčků. Ale neměl mě rád. A já jeho taky ne.
-Netahej sem ty starý blbosti. Viděl jsem tu holku, zrovna u trafiky na námku s nějakym starym dědulou.
-Hovno jsi viděl. A jestli, tak určitě ne s dědkem.
-Kurva, když říkám, že viděl, tak viděl, Souček!
Praštil jsem rukou do stolu.
-A vypadal přesně podle toho popisu co, jsme dostali vod tý maminy!
-Sakra, Karle…
Začal ten debil trochu smířlivějc.
-Neříkej mi, že tu máme zase toho starýho peďáka, to je to poslední co před důchodem potřebuju.
-Mě ten parchant do důchodu dostal.
Souček vstal a otočil se k voknu, sundal si brejle a chvilku jen tak mlčky pozoroval.
-Karle… Ten případ jsme uzavřeli před deseti lety. A ty, přiznejme si, nemáš už nejlepší zrak. No řekni, kdys je viděl?
Protočil jsem oči a povzdych si.
-Asi v deset, ale to-
-To hraje velkou roli, Karle.
Votočil se ke mně a znova si nasadil brejle.
-Koukni se, Pepo… Dej mi volnou ruku. Nechci víc než dva dny. Přístup do všech spisů, všechny popisy, typ holek, co si ten grázl vybíral.
-To nemůžu. Hele, chci tu holku najít stejně jako ty. Ale nemůžu ti věřit, když se mnou přijdeš s řešenim, který má viníka určitě už pár let pod drnem.
-Říkáš ty, ale tenhle seděl přibližnýmu popisu. Starej týpek, trochu zastřihlý šedý vlasy, milej xicht a kulatej.
-Běž se podívat do domova důchodců, Karle, tam najdeš tucet takovejch.
Znova jsem si povzdych a opřel se do židle. Koukal jsem na zeď s řádama. Souček mlčel, sednul si za stůl a chvilku zase čuměl do spisu. Takhle jsme tam drželi klapačky voba dva dobrejch deset minut. Nakonec si povzdech Souček, shejbnul k jakýmusi šuplíku a vytáhnul vodznak. Hodil ho přede mě na stůl a podíval se na mě skrz prsty.
-Máš čtyřicet vosm hodin, Karle.
Přikývnul jsem a vstal. Sebral jsem vodznak a zamířil ke dveřím. Když jsem je votvíral, vozval se Souček.
-Jo a Karle?
-No?
-Tentokrát to neposer.

ikonka sbírka Ze sbírky: Šedivý zejtřky
přidáno 18.03.2013 - 13:59
super, Náčelníku, hovorá se mi líbí a vobsah mě bavil. Fakt dobrý!
přidáno 08.11.2012 - 00:23
taron: Už jsem se, taron, zařekl a náčelníka dál "vychovávat" nehodlám, ani kdyby mě prosil. :-)

Nicméně pro tebe vysvětlím rozdíl v mém subjektivním chápání. Pokud je ženská studená (a není mrtvá), tak je frigidní, bez zájmu o sex.
Pokud má němka studenej čumák, tak dost váhám, jestli to nemá být fena německého ovčáka (psi totiž mají studené čumáky, jak jistě víš), nebo měl autor na mysli formlaci ona JE studenej čumák = netýkavka, odtažitá, morous... To je ale poněkud jiný význam. Jsem ovšem starej a blbej a neznám "moderní" výrazové prostředky, tudíž se na čtení náčelníkových děl nehodím.
přidáno 05.11.2012 - 14:33
No..komentáře mě pobavily jestě více :)))...!!!??**** - líbí semi jak mladí kluci neradi kritiku a hned kopou a starší chlapi zase vychovávají ty mladé drzé kohoutky :))

jinak personálního vypravěče jsem pochopila ihned -hurá...tady je vlastně jedno jestlij e němka studená, nebo má studenej čumák, prostě si to tak myslel a my nevíme víc, než on..sled myšlenek , kdybyste znali občas můj sled myšlenek..tak bych musela Náčelníka pokárat za to ,že ten jeho fízl má jakési pomalé a málo fantazijní myšlenky, ale je to chlap , to bude asi tím...my ženský to rozebíráme ještě trošku podrobněji ...:)))
přidáno 05.11.2012 - 14:21
Náčelníku, píšu svůj názor = popisuju dojem, jaký na mě text udělá. A už jsem to tady psal někomu na Psancích - důležité je, jak text chápe čtenář, ne to, co měl autor na mysli, nebo jestli mi dokážeš zdůvodnit, proč mám část textu brát vážně a část ne. To, jestli to jsou prkotiny nebo ne, je otázka názoru a posuzování. Ale nemýlím- li se, vyzval jsi mě sám, abych svoje námitky napsal. Takže stačí říct, že o můj názor nestojíš a se nebudu vnucovat a ten čas věnuju něčemu pro mě zábavnějšímu.
přidáno 05.11.2012 - 13:58
Vladan: Promiň, ale přijde mi že kopeš do mrtvého. Je o mne docela dobře známo, že skousnu mnohé, co se kritiky týče, ale u tebe mi připadá, že prostě hledáš malinké hlouposti a ty pak pitváš. Pokud tam není nějaký skutečný geg, tak nerozumím, co ti na tom vadí.

A ještě jednou k těm deseti. Když si přečteš obě kapitoly, jaký si uděláš názor na onu osobu? Že je přesná? Že si hlídá všechno, aby bylo tak jak má? Je to bordelář, nedochvilnej člověk, paranoidní... Je Personální vypravěč, víš to co ví on.
Stejně tak u studenýho čumáku. Studenej čumák, je člověk nepříjemný, jemu tedy člověk nepříjemný rovná se člověk studený.
přidáno 05.11.2012 - 13:39
"No řekni, kdys je viděl?
Protočil jsem oči a povzdych si.
-Asi v deset, ale to-"

studená Němka je něco jiného než Němka se studeným čumákem.

nikdy jsem netvrdil, že jsem psychicky stabilní !??!!!::::*****
přidáno 05.11.2012 - 13:22
Vladan: Kde je deset večer? A to druhé je z pořekadla, lepší teplé pivo, než-li studená němka.

Máš tam 4 tečky a oddělený vykřičník a dva otazníky ukazují na psychickou nestabilitu ;)
přidáno 05.11.2012 - 12:41
V deset večer.... !
"studenější, než čumák německý děvky" - německý děvky maj studenej čumák? Nemá být spíš "studenější, než čumák německý fenky/čubky"??
přidáno 02.11.2012 - 13:49
Docela mě to pobavilo ....

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Fízlárny jsou všechny stejný : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Gastronomické haiku
Předchozí dílo autora : Kdo to moh' bejt?

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Žhnoucí krysa [16], BadAngel16 [13], Z.Biskup [8], endavid [2], Mikin [2], Neočko [1], trivius [1]
» řekli o sobě
Adrianne Nesser řekla o Delivery :
Teress! nejvetsi spisovatelka! a ja se tesim az za to budes brat tucny prachy:D huu to se budem mit!:-) davej to tak jako do ted;) ses nejlepsi segra na svete)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku