přidáno 28.10.2012
hodnoceno 4
čteno 882(21)
posláno 0
CRRRR

Snape vešel do třídy a v pravé ruce držel ukazovátko, které sloužilo spíš k tomu, aby mohl někoho s ním šlehnout přes ruce, než k ukazování.
Najednou se do třídy přiřítila exotická kráska s kaštanovými vlasy a čokoládovýma očima. Dívka v černo-zeleném hábitu usedla na své místo a otřela si pot z čela.
„Slečno Shanová! Jdete pozdě! Hodina začala pře 30 sekundami! Určitě máte dobrý důvod pro toto zpoždění,“ Liboval si Snape v utrpení té dívky „Nejspíš jste se učila, že ano? Jiný důvod nevidím. Takže, pojďte sem. Hned Vás vyzkouším.“
Dívka nasucho polkla. Vstala a mířila si to ke katedře. Nevšímala si posměšných poznámek a narážek spolužáků.
Najednou ucítila zvláštní náklonnost, k onomu učiteli. Ale čeho se bát? Vždyť o lektvarech věděla skoro všechno. Tak čeho se bát?

Snape se rozhořčeně postavil a čekal, až jeho žákyně dojde ke katedře. Malým otevřeným okýnkem v rohu učebny, kterým se větralo, když bouchnul lektvar, přivanul jemný podzimní vánek dovnitř. Snapeovi se rozevlál plášť. Sjel všechny přítomné svým pohrdavým pohledem a přitom uviděl svůj odraz ve vitríně. Na moment si připadal jak Christian Bale v roli Batmana.
Jenomže to už dívka došla až k němu a vyrušila ho z přemýšlení "pane profesore?" Snape si opět uvědomil, že je pořád ten starý, známý učitel lektvarů, který ani nemá na to, aby učil obranu proti černé magii.

Snape si ji změřil pohledem „Takže, přelož mi do latiny rtuť, sodík a… například dusík,“ řekl a ušklíbnul se, pod představou, jak dívka krásně u tabule pohoří.
„Hydrargyrum, Natrium a Nitrogenium“ pronesla klidným hlasem a zašklebila se, jakmile uviděla Snapeův zaražený výraz.
„Co se stane, když smícháte Mangan, Rtuť, kapku odvaru živoucí smrti, Chechtalku různobarevnou a žíně z jednorožce?“ pokusil se znova nachytat svou studentku, nyní si byl jistý, že tohle vědět nebude.
Ale jak hned zjistil, velice se spletl „Získáte lektvar, který, když ho na něco vylijete, vybouchne.“
Snapeovy zaskřípaly zuby. Byl naštvaný sám na sebe, že ji vůbec zval k tabuli, akorát se ztrapnil.

CRRRR

Dívka se na něho roztomile zazubila a otočila se k odchodu.
„Ne tak rychle! Třído! Posaďte se. Mám ještě jednu otázku,“ Zakřenil se Snape „Řekněte mi, co víte o Smějance růžové.“
Dívka chtěla hned odpovědět, ale najednou se zarazila. Nemohla si, ani za boha, vzpomenout. „To je to -. Mám to na jazyku!“ pořád opakovala.
Snape se spokojeně posadil na židli a s lehkým úšklebkem prohlásil „No, zklamala jste mě, slečno. Začala jste tak dobře a skončila jste -. No škoda mluvit. Je mi to líto, ale musím Vám napsat M.“

Zatímco Snape spokojeně zapisoval známku, dívka si posbírala své věci a vyřítila se z učebny. Jenomže nedávala pozor a hned za dveřmi vrazila do Malfoye.
„Dávej pozor, kam šlapeš, Shanová!“ řekl jízlivým hlasem.
„Víš, že na holky se nekřičí?“ řekla a zamrkala na něho svými dlouhými řasy.
„A kdo říkal, že jsi holka?“ opáčil se posměšně Draco.
„Tak slečna no, promiň,“ pronesla s úsměvem. Mrkla a prošla kolem něho směrem k východu ze sklepení.

Když už byla na posledním schodě, ozvalo se za ní „Hej Liss, máš pravdu, na holky se neřve, ale na malé děti ano.“ Draco se začal smát a plácl si s Crabem a Goylem.

Liss na tohle už vážně neměla náladu. Jen si tiše zamumlala něco ve smyslu „To ty se chováš jak malé dítě“ protočila panenky a odešla.
přidáno 28.10.2015 - 12:03
Když jsem viděl název, vybavil se mi velitel římských legií z filmu Dákové, po matce rovněž Dák. Takže jsem očekával něco z poněkud jiného ranku, ačkoli pohádky mám taky docela rád...:-)
Ani já nejsem nějaký extra znalec Harryho Pottera, i když pár dílů jsem četl a viděl i filmy!
☺I já si myslím, že pokud chceš psát další příběhy svých oblíbených postav, měla by ses více držet toho, co jim dala do vínku jejich autorka, tedy charakteru a způsobu chování anebo si vymyslet jiná jména a psát svůj vlastní román. Víš, Sherlock Holmes se taky dočkal pokračování z pera jiného autora, než byl sir A.C. Doyle, další si ho přejmenoval na Herlocka Sholmese a celkově to vyznělo jako parodie...
Rovněž bych čekal, že do období mezi zvoněními vtěsnáš více děje, než jedno krátké přezkoušení. Takhle to fakt vypadá, že ta vyučovací hodina nepřesáhla minutu. :-P
☺☻Jinak jsem si ovšem odnesl dojem, že Smějanka růžová alias Mrs. Papi to nenapsala špatně a koneckonců je to jen úvodní kapitola. :-))))
Pár připomínek ke gramatice mám taky, ale to raději vzkazem. Připadá mi hloupé, že by to tu zústalo v komentíku i po opravě jako němá výčitka. Jediná možnost, jak to smazat, je zakázat si komenty, ale to zmizí všechno a odvolat zákaz nejde, jen vše zkopírovat,
smazat a vložit znovu bez zákazu. Tolik "odborná" kritika příležitostného veršotepce, který poslední prózu psal už hodně dávno.
♥Jinak tu lze aktivovat tlačítko "upozornit autora na chybu", i když sám ho nepoužívám, ani netuším, jak a kdy to aktivovat.
Hodně štěstí a inspirace do dalšího čtení, Smějanko růžová! :-)))
přidáno 29.10.2012 - 20:57
Stejně jako Vladanovi mi přislo hodně divné, že vyučovací hodina trvá asi tak minutu, dost nelogické ;)

Gramatická chybka - na posledním schodě by mělo být na posledním schodu. Ale jinak z tohoto hlediska chválím, jediná chybička co jsem si všiml, takže z tohoto hlediska OK.
přidáno 29.10.2012 - 12:05
Já až tak velký znalec HP nejsem, ale obecně platí asi toto: Buď píšeš fanfiction - a pak bys měl víceméně dodržovat charaktery původních postav, nebo píšeš parodii díla- to si pak můžeš s charaktery dělat, co chceš, anebo tvoříš vlastní dílo inspirované HP, a pak by bylo dobré změnit jména a prostředí.
Jen poznámka: Hodina v tvém podání trvá asi tak minutu.
přidáno 29.10.2012 - 08:21
Protože znám všechny díly H.Pottera dost dobře, nemohla jsme si nevšimnout,...že ten příběh s tím souvisí.Ne že bys to napsala jaksi špatně..ale ...oproti originálům mě toto nudí....a ty známé postavy mě tady dost ruší...Přčce jen---mám načteno a malinká změna i charakteru a chování mi vadí:-)
Piš, ale vymysli si své hrdiny a svůj děj....určitě to bude o dost lepší.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Romantika v Severusově náruči - prolog : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla
»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
snake_01
» narozeniny
Žhnoucí krysa [16], BadAngel16 [13], Z.Biskup [8], endavid [2], Mikin [2], Neočko [1], trivius [1]
» řekli o sobě
Sebastián Wortys řekl o Singularis :
Systematick-á/ý genderfluid intelektuál fascinovan-ý/á veřejnou hromadnou dopravou, kter-á/ý mě kontaktoval(a) v reakci na závěr knihy Vtiposcifilo-z/s-ofie a mou aktuální poptávku po lidech společných zájmů. Díky n-í/ěmu jsem se, podobně jako Severak, dozěděl o psanci.cz.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku