Řekněme, že něco takového bych si přál mít na náhrobku. Jednou až příjde můj čas
přidáno 07.10.2012
hodnoceno 12
čteno 1095(13)
posláno 0
Zde leží ten co svou vlast miloval,
zde leží ten co za pravdu bojoval.
Zde leží vlastenec moravský,
zde spí Jan Lasovský.
přidáno 16.11.2016 - 16:50
Amadeo´´: kupodivu to nebylo myšleno nijak negativně (Aspoň si to tak nepamatuju). Byla to jen blbůstka která mě napadla a nadchl jsem se pro ni tak, že se mi i dnes líbí.
...
Ono je otázkou, co bereš jako zapálené vlastenectví nemluvě o tom, že je těžké být českým zapáleným vlastencem, když jsme dlouhou dobu byli pod nadvládou jiných, jsme směsice národností (představa, že jsme Slované je asi, tak správná jako tvrdit, že češi mají hnědé vlasy) a máme tedy problém se sebeurčením...Je pravda, že jsem se v těhle ohledech hodně změnil, ale zrovna to, co píšu tady do komentářů je pro mě stále přetrvávající názor a když to čtu, tak pokud bych nevymyslel nic lepšího, tak i dnes bych si to nechal vytesat do kamene :)
Děkuji moc za zastavení. A jestli si můžu trošku sám sebe zpropagovat tk si přečti tohle dílo ode mě: http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=34863-ruda-na-klope-bluzy
přidáno 16.11.2016 - 16:41
oslov radek: to většina věcí :)
přidáno 16.11.2016 - 16:41
Tajemný: to jsem rád :)
přidáno 16.11.2016 - 15:22
Narazil jsem na ni úplně náhodně a musím říct, že mě pobavily komentáře a taky to, že jsi už v 16-ti přemýšlel nad svým náhrobkem :) Tomu říkám být vždy a za všech okolností připraven :)

Co se týká básně a vlastenectví... no, já takové to zapálené vlastenectví moc v lásce nemám. Myslím, že pokud mám svou zemi rád a jsem hrdý na to, že žiji právě tady a že je mým domovem, měl bych to mít především v srdci a není třeba to stavět na odiv. Přijde mi, že mnoho lidí za tím skrývá něco jiného… strach, nenávist k jiným zemím a kulturám, a nazývá to vlastenectví. Tím ale nemyslím Tebe, to bych si samozřejmě nedovolil.
Zajímalo by mě ale, i v souvislosti s předchozími komentáři, jak to vnímáš teď… jestli stále stejně nebo už to dnes, s odstupem 4 let vidíš jinak?
přidáno 08.10.2012 - 21:13
dá se to pochopit
přidáno 08.10.2012 - 21:12
Mě se to líbí.. nevím co ještě dodat :)
přidáno 08.10.2012 - 15:45
Zorik: to je taky pěkné :)
přidáno 08.10.2012 - 15:44
taron: Díky za komentář. Sázet se ani nebudu :) A Ano je jedno jaký kdo je já nikoho neodsuzuji. Navíc vlastenectví se ani o rasy nezajímá jen řká jsem rád, že jsem se narodil tam kde jsem se narodil a jsem hrdý na to že jsem se narodil právě zde. Nemá předsudky vůči jiným, neříká, že je lepší než ostatní, ale zároveň jim není podřazen. Je jim roven, ale i toto vlastenectví zvedá sebevědomí a má jej zvedat na míru vyrovnanosti.
přidáno 08.10.2012 - 11:30
Ja budu mit:
Zila, byla..
A tak to ukoncila...
přidáno 08.10.2012 - 10:36
a kdybys byl Maďar, tak bys napsal ,že jsi rád, že jsi Maďar.....já nevím , taky jsem ráda , za Moravu , ale spíše přemýšlím , není to jedno ? Moravan , Maďar ...jsme lidé ...a máme spolu vycházet a domluvit se.... no jako nápis na hrob to není špatný , ale já myslím ,že ho ještě do konce života několikrát změníš...,kdybys měl umírat už zítra, tak jo ...je to mladistvé a odpovídá to tvému věku , je to průkopnické a já mladým docela fandím ....leč nad hrobem v 95 letech si napíšeš úplně jiný nápis, vo to se se mnou vsaď , ale tu flašu šampáňa, co vyhraju spolu jistě nevypijem ...nade mnou už bude dávno jiný nápis : Zde leží taron , ta co se snažila jenom " žít " :))))
přidáno 07.10.2012 - 23:29
puero: Ve vlastenectví toho moc politického nevidím. Vlastenectví= hrdost na svou rodnou zem. Politické by to bylo tehdy kdybych mluvil o nacionalismu. Vlastenectví je poze větá "Jsem rád, že jsem se narodil jako moravan" je to jako bych tam napsal básník, křesťan,... nic víc za tímto slovem nehledej ;)
přidáno 07.10.2012 - 22:47
a už nevstane, už ho nebuďte

Jako s nápisy na hrob by měl být člověk zvlášť opatrný. Volit něco nepolitického.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Epitaf : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : klopýtání smyslem života
Předchozí dílo autora : Láska květem?

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku