Tohle bylo opět sepsáno jen tak, když BLESK měl kdysi dávno jakousi soutěž, kde jste museli sepsat nějaké dílo, ve kterém se objevily slova jimi zadaná....samozřejmě, že jsou to ty tučná. Mám tři příběhy, tohle je první. Možná sem dám i ostatní postupně a můžete porovnat. I když chápu, že je to dlouhý a ne každýmu se to chce číst...
přidáno 07.09.2012
hodnoceno 3
čteno 1090(8)
posláno 0
Tahle pouť, které se říká život, samozřejmě začíná, když naše bezmocné tělíčko poprvé uvidí světlo světa. Ještě pár let je to svět bezstarostný, kde vaší jedinou „povinností“ je jíst a spát. A k tomu vás každou chvíli někdo pochválí, jaký jste udělali krásný bobek. Naše babičky nám neustále oblékali nějaké teplé punčocháče a my brečeli. Vždyť nás tak škrabaly! Maminky s námi chodily do parků, aby si vzájemně předaly zážitky, co to, či ono dítě zase provedlo. Postupem času si mnoho dětí začne uvědomovat, které je jejich nejoblíbenější místo před spánkem. Je to koupelna s vanou plnou vody. Vejdou dovnitř a už vidí, jak jsou pro ně připraveny kačenky a rybičky plující na hladině. Když nás i tyhle hračky přestaly bavit, sprcha jako telefon, zaručeně nezklame. „A z vany ještě nemusím, vždyť ještě nemám na prstech varhánky!“
Doba pouhých hrátek však netrvá bohužel navěky. Říká se, že život studentský je nejkrásnější. Souhlasím i s tím, že si každý musí prožít to své. Kdo z nás by například někdy neslyšel otřepanou frázi: „ Nehoupej se, ta židle by mohla prasknout.“ Nebo klasický případ, který snad zažila každá rodina. Hrál jste si doma na počítači, nebo jakoukoli jinou hru, když v tom přišla vaše matka z práce a volá: „ Zdenku, zapomněla jsem koupit rohlíky, utíkej ať nezavřou obchod!“ Vy můžete puknout vzteky, protože jste přesvědčen, že tenhle level hrajete s vynikajícím výsledkem, který se už nebude dozajista opakovat.
A přichází věk, kdy vás přestává bavit Mateřídouška a chňapli byste do ruky radši časopis úplně jiného žánru. Prohlížení nahotinek s partou kamarádů vás usvědčí v tom, že pouhé zírání nestačí, a že musí přijít na řadu odborná kniha.
Puberta je vůbec zajímavé období. Máte velkolepé myšlenky, jako že chodník po kterém jdete, je jenom váš a ta pětka, co jste dneska dostal, je vám ukradená. A tu dochází v mnoha rodinách ke změně. Přecházejí z takzvané „ vařečkové metody“ na metodu psychologickou. Nevybíravými dotazy útočí na vaše nitro, zatím co vy jste čekali velký třesk. Jak chytré od nich.
Postupem času také zjistíte, že než čepice na hlavě, se vám mnohem více zamlouvá čepice, jako slangový výraz pro pivní pěnu. Před řízením alkohol zásadně vynechávám. Ale i bez tohohle „ anabolika“, kdo by neznal toho pána v modré uniformě, jak k vám přichází a hlásí: „ Dobrý den pane řidiči, jestlipak víte, co znamená tato značka.“ A už vypisuje nějaký nesmyslný papír, na kterém jste zahlédli cifru 500,-Kč. Jdete do mdlob s tím, že to musí být vtip. Ruka zákona je však neoblomná. Nakonec to ale překousnete s tím, že auto holt něco stojí.
Zaspíte -li s učením na vysoké škole, lehce zjistíte, že plavat se dá nejen v bazénu a s nočním předzkouškovým biflováním vám už káva nepomáhá. To potom slýcháte z úst rodičů řeči typu: „ Když my jsme studovali!“ Vaší jedinou starostí však je, jak z tohoto rozhovoru vyjet ven.
Brzy zjistíte, že doba mládí, která měla rychlý spád, končí. Pochopíte, že paní Smrt, která nám odpočítává každému hodiny, nám život pouze půjčila, a že ho bude chtít nazpátek.
Proto každý z nás, než aby nečinně stál, měl by si užívat plnými doušky, dokud mu svítí slunce nad hlavou.
A proto: Milujme se a množme se, zakládejme nová města, aby ta naše návštěva na tomhle světě nebyla pouze šťastná, ale i důležitá.
přidáno 01.10.2012 - 09:55
Makyna: Díky, díky Maky .... asi budu muset jít hodit voko i na něco tvýho a utrousit ňáký ty superlativa ;-)
přidáno 29.09.2012 - 00:38
ano, opravdu úsměvné a hezky psané dílo :) dle mého jsi klidně mohl pokračovat dál, ráda bych si to dočetla i fází dospělosti a stáří..ovšem, po budoucnosti lepší možná moc nepátrat :) mě se líbí :)
přidáno 07.09.2012 - 17:54
"aby ta naše návštěva na tomhle světě nebyla pouze šťastná, ale i důležitá. "
tak toto mě rozesmálo nejvíce...jinak jsem se usmívala po celou dobu ...díky...docela dobře napsané :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Pravda o době mládí : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : PRODALA SE ANETA?
Předchozí dílo autora : Kterak Kosťa klátil Katku!!

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku