krátká úvaha o novém objevu vědců - stroji na čtení myšlenek
přidáno 03.01.2008
hodnoceno 5
čteno 1226(15)
posláno 0
Dnes jsem četla článek, který oznamuje, že američtí vědci vyvinuli přístroj, který dokáže rozluštit, na co člověk pomyslí. Zatím to prý funguje jen s obrázky, ale budou pracovat na tom, aby dokázal pracovat i s celými slovy a větami. Jaké by to ale mohlo mít důsledky?
Článek uvádí, že by přístroje v budoucnu mohli nahradit detektory lži. To by mohlo být celkem pozitivní. Otázka je, jestli by to fungovalo. Detektory se dají obelstít, pokud se člověk umí dokonale ovládat. Tak proč by nemohl obelstít i tento přístroj? Stačí, aby myslel úplně na něco jiného, než se ho ptají a přístroj jim nepomůže. Ale dejme tomu, že by u většiny lidí fungoval. Pak by tedy mohl přinést něco pozitivního.
Ale negativní věci sebou jistě přináší také. I když je všechno zatím ve fázi vývoje, co když to jednoho dne dospěje do stavu, kdy ke čtení myšlenek bude stačit naprosto jednoduchý přístroj. To potom přijdeme o veškeré soukromí. Každý z nás by jistě chtěl někdy vědět, na co druzí myslí. Ale bylo by vám příjemné, kdyby někdo četl vaše myšlenky? Mně tedy moc ne. Protože to je jediné místo, kde má člověk absolutní soukromí. Zatím… Je možné, že o něj jednoho dne přijdeme. Tak si říkám, jestli je dobré, že jde pokrok stále tak dopředu. A myslel vůbec někdo na to, co by takovýhle zdánlivě nevinný vynález mohl všechno způsobit? Jen si to na chvíli představte. Pak by to třeba mohlo vypadat jako ve filmu „Po čem ženy touží“. Dalo by se toho dobře zneužívat. Mohli byste ublížit spoustě lidí, i když nechtěně.
Nebo bychom mohli dopadnout jako v jednom z dílů „Planety opic“, myslím, kdy spolu lidé už vůbec nemluví, ale dorozumívají jen se pomocí myšlenek. Ať tak či tak, moc optimistické to není. Tak jen doufám, že nějaký takový vynález spatří světlo světa za hodně dlouhou dobu, když ne vůbec.
přidáno 21.11.2008 - 19:13
to neni pěkna představa
přidáno 16.01.2008 - 13:08
Fakt, blbý nápad.
Ale podla mňa nerealizovateľný-myšlienky sa dajú obrázkami či slovami popísať len čiastočne, niečo také nebude fungovať.
přidáno 04.01.2008 - 19:47
potom se stane to, že lidé přestanou myslet... třeba ;)
přidáno 04.01.2008 - 18:14
Myslím si, že je to běh na dlouhou trať a nějaké konkrétní problémy s takovým "strojem", budou pravděpodobně řešit naše příští generace. Ale osobně v tom také nevidím nic dobrého, protože taková "hra na pravdu" nemusí vždy přinést to očekávané ovoce.
přidáno 04.01.2008 - 17:43
Jo, přesně tak...myšlenky jsou naše jediný soukromí. jestli mi tohle vezmou...ne na to ani nechci pomyslet a doufám, že se toho nedožiju. myslím, že je to dost nebezpečný a vůbec: nevidím na tom nic užitečnýho.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Vím, co si myslíš : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Memories (část V.)
Předchozí dílo autora : Hororová láska

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Trochublázen řekl o Leslie :
Až vznikne učebnice v příštím století, jen jedna umělkyně bude v ní jistá, že nová generace otočí list a při četbě těžko skryje stopy dojetí. Básnířka mimořádná, vesmírných kvalit, z jiného asi světa, z hlavního města, nejde to slovy popsat, vím, měl bych přestat, zkrátka je dokonalá, jak víc ji chválit? Kdysi též bagatelu napsali pro ni, se spoustou je pocitů a samá krása, za mě jen dík, že jsi tu, což není zázrak, tím vzdávat hold géniu, před ním se sklonit. Na tuhle zapomenout se prostě nesmí. Pokud to snad nevíte, říká si Leslie.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku