Jak je to se zlatým prasátkem:)
přidáno 24.12.2007
hodnoceno 3
čteno 1700(13)
posláno 0
Zlaté prase vrývalo kopyta do popraskaných prken na podlaze a hlasitě chrochtalo. Matně se lesklo ve světle, které pronikalo klíčovou dírkou a škvírami mezi dveřmi a veřejemi. Na podlaze ležel roztrhaný pytel a prase honilo brambory, které se rozutekly po místnosti.
„Já mám hlad!“ ozvalo se najednou z vedlejší místnosti. Prase se zastavilo, zdvihlo hlavu a zaposlouchalo se do tlumených hlasů.
„Ale víš, že dneska je půst. Musíš vydržet o hladu, jinak to nejde.“
„A proč, tatí?! Já mám hlad!“ zakřičel nespokojený hlásek.
„Podívej, když vydržíš bez jídla, uvidíš večer zlaté prasátko,“ vysvětloval trpělivě ustaraný otec.
„Ale už je večer a žádné zlaté prasátko tu není!“
Ozvalo se další povzdychnutí. „Tak víš, co? Buď pěkně potichu a pojď sem.“
Z místnosti k uším prasete dolehlo pár šouravých zvuků a pak něco zakrylo klíčovou dírku na dveřích.
Nadšené „Jůůů!“ bylo přerušeno varovným „Psst!!“ a štěrbinou opět zasvitlo.
„Tak vidíš, že tu je,“ zašeptal tatínek.
„Ono nám sežralo všechny...“
„Tiše, tiše!“ zašeptal znovu táta a zvuky vzdalujících kroků utnulo zavření dveří.
Prase zavrtělo hlavou a klektáky výhružně opsaly zlatavé půlměsíce. Pak se sklonilo a začalo zpod regálu dolovat poslední zatoulané brambory.
Zatímco prase ve spíži drtilo mezi zuby celoroční zásoby, u krbu si k sobě sesedli ustaraní rodiče se svým rozjařeným synkem a přemýšleli, co že budou v následujících dnech jíst.
Začal půst.
přidáno 03.02.2014 - 18:12
Pěkně psané. Hlavně, že byli spokojeni všichni. Byl přece Štědrý večer!
přidáno 25.12.2007 - 22:04
:-D vtipné....ale prasátko se mělo jako v žitě...;)
přidáno 25.12.2007 - 17:52
Zajímavý nápad.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Půst : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Pseudohaiku pro Tima Burtona
Předchozí dílo autora : Ptakopravci

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku