přidáno 29.12.2011
hodnoceno 28
čteno 1709(27)
posláno 0
Můj kormidelník v moři,
v moři dění i vzpomínek.
Emoce se zápalem moří,
já posílám mu vřelý vděk.

Vždyť on vždy k cíli dorazil,
někdy vrak, jindy krásná loď.
Míle a míle urazil,
létal vzduchem jak vzducholoď.

A kormidluje se zápalem
hodným hrdého kapitána.
Klidné moře zvládá hravě,
bouře k poznání je brána.

I věk se na něm podepsal,
však on bojovník,
nevzdává se.
Vždy vztyčí vlajku v celé kráse.
přidáno 02.10.2023 - 16:55
Dandy: řekla bych dost krkolomná ale to sdělení se mi líbí, dík
přidáno 30.09.2023 - 21:01
Rozum sem tam ma vratké nohy.
Hleda oporu.
Někdy jeto jak jizda na voru.
Někdy spí jak Růženka šipková.
Zato dík okoli se vlidně nechová.
Den blbec se tomu říká.
přidáno 10.08.2012 - 17:25
Úžasná, vážně. Přečetla jsem ji mnohokrát.
přidáno 30.12.2011 - 15:06
krásný nápad...
přidáno 30.12.2011 - 13:43
Vytěsnit by mohlo zavádět. To znamená opak. Ale vím, jak to myslíš. Zbavit se té bolesti (bolestí) předpokládá plně to dítě pochopit ve všech souvislostech a přijmout, že je ve mně. A s porozuměním ho nechat hynout. Neboť je to jen stín, iluze.
přidáno 30.12.2011 - 13:38
Milovat se? Co to je.....
přidáno 30.12.2011 - 13:35
Hm. Tak tak nějak jsem na tom teď já... po mateřské nastoupily deprese, nebyla jsem schopná napřed vůbec rozpoznat, co mi je, když už jsem pomaličku tušila, nebyla jsem schopna vůbec o tom mluvit, teď už mluvím, a to taky pomáhá....prostě musím jaksi zmoudřet, nebo co....
přidáno 30.12.2011 - 13:34
taron: ARA: Jasně ,vytěsnit to bolavé dítě ze svého mozku, ze své duše a mít ho ve svém srdci. Milovat to dítě a projevit mu lásku, hýčkat ho a chválit.
přidáno 30.12.2011 - 13:31
taron: k tvému komentáři v 10.39: pochopila správně. V 10.43: dítě nemůže ještě rozumět, není to jeho vina.
přidáno 30.12.2011 - 13:29
ARA: taron:Nevím, myslím Taron, že se z toho lze dostat sama. Už jsem ti psala, že mám také strašáka ve skříni. Byly doby kdy jsem měla toho problému plnou hlavu, souvisí také s dětstvím, pak ho cosi vytěsnilo. Hledala jsem se a ne vždy způsobem, který by stál za zveřejnění. Ale bylo mi hej. No pak jsem se vdala, rodila děti,stavěla dům, dělala"kariéru" bla, bla, bla. No a najednou po dlouhé době u mě nastoupily sociální fobie. Nechci se o tom rozepisovat, ale velmi dlouhý byl ten proces, kdy jsem z pomezí normálního a chorobného světa prožívala svoji metamorfózu. V člověka sebevědomého, vážícího si správných hodnot,schopného vytěsnit to bolavé ze svého mozku. A myslím, že teď tam jsem. Už jen to že o tom píšu. Já to měla v sobě a to bylo ze všeho nejhorší. Bála jsem se to někomu říct. Byla to muka. Bolestná a s mnoha peripetiemi. A navíc ,jsem se ještě snažila působit, že jsem děsně happy.
přidáno 30.12.2011 - 10:43
ARA: Ono je těžké pro dítě rozpoznat, že ten, či onen mi chce pomoci, jenom to dělá hodně nevhodným způsobem....když někdo dělá něco nevhodně, tak vlastně většinou nedosáhne toho, čeho by chtěl dosáhnout......a je těžké pochopit, že ten, co to dělá nevhodně, to dělá vlastně z lásky, pro dítě je to takřka nemožné pochopit...a už se to se mnou vezlo... a vezlo až svezlo...hi,hi.. mám pocit, že jsem na to zůstala sama a sama se z toho nevyhrabu..potřebuji pomoci......
přidáno 30.12.2011 - 10:39
ARA: Jak netřeba potlačovat hněv...jako nebudu nahněvaná a ukřivděná, protože rozpoznám , že mi jen někdo chce pomoci? Jako hněv se nedostaví? Nebo dostaví a splaskne, když pochopím ? A když nepochopím tak budu muset své emoce potlačit a tím si ubližuji? Je to pro mě španělská vesnice.......
přidáno 30.12.2011 - 10:12
Prostá seberegulace do jisté míry může ubližovat ( potlačené emoce). Ale spojena se sebereflexí je pozitivní. Protože například: netřeba potlačovat hněv s pocity křivdy, když umím rozpoznat, že mi nikdo nekřivdí a že jsem byl jen upozorněn na nějaký nedostatek.
přidáno 30.12.2011 - 09:58
Vše již bylo řečeno, není co dodat :) snad jen, moc se mi to líbí, krásné jemné a přitom vcelku jasné rozebrání lidského myšlení a rozumu, skvělé téma na úvahu :)
přidáno 30.12.2011 - 09:51
taron: Devils_PIMP: Mám pocit že mi jsme stejná KS. I když jsme odlišní. Navíc ! jak pozorně čtu už vím že Pimp je rak. A já taky.
přidáno 30.12.2011 - 09:43
Skutečně je moc pěkná, i komentáře se k tomu náramně hodí, ještě jsem se k ní vrátila....a pořád se nemohu vynadívat na ten konec..opakuji- bojovník, nevzdává se , v celé kráse....opravdu moc pěkné dílo...líbí...
přidáno 30.12.2011 - 09:39
ARA: Jasně chápu podstatu, ale jsem opravdu životní praktik. Navíc sbírám citáty, vytvářím různé zápisky z knih. Často neumím přesně reprodukovat co si myslím. A tento zápisek mi teď pomůže. - Odvážil se jeden z žáků Velkého Zadeky zeptat " Jak to přijde, že jsi tak moudrý ". " Protože mám dobrý úsudek. " Odpověděl Mistr. "A jak lze získat dobrý úsudek?" " Z dobrých zkušeností". "Nehněvej se , Velký Zadeko, ale jak lze získat dobré zkušenosti?" " Na základě špatného úsudku "-. A to jsem přesně já. A bývala jsem plná emocí, a teď si budu protiřečit! Nevím jestli je úplně dobře že jsem jiná. Třeba si ubližuju. A je to venku.
přidáno 30.12.2011 - 09:34
Tady se nám někdo lepší a lepší - pěkné - bez námitek
přidáno 30.12.2011 - 03:07
To je zajímavá souvislost. S tím praktikem v tobě. Seberegulace je projev rácia, které umožňuje nenechat zotročit svou mysl emocemi. Zamezuje tedy i podlehnutí sebeklamům a působení demagogie a manipulace.
přidáno 30.12.2011 - 00:42
ARA: To patřilo tobě: Je nejzajímavější.....od tebe. K té seberegulaci a sebereflexi to jen ty vždy dovedeš vše tak pojmenovat. Navíc mám pocit že z mnoha oborů. Představuji si vždy co asi dělá imaginární ARA. Jinak ano díky sebereflexi jsem dospěla k určité bezstarostnosti, vnitřnímu klidu a schopnosti naplňovat své představy. Mé chování bylo odjakživa mírně plánované aniž bych si ale uvědomovala seberegulaci. Já byla a jsem pro všechny kolem sebe takový "praktik".
přidáno 30.12.2011 - 00:05
taron: Eliška Vobrubová: Jakákoli reakce na má dílka, mě přesvědčí o tom, že stojí za povšimnutí. Proto děkuji.
přidáno 29.12.2011 - 23:59
pekny hold chlapovi ... dik, citlive
přidáno 29.12.2011 - 23:54
Náčelník Holá Ruka:Já si asi nikdy netroufnu na tvá témata, děkuji
přidáno 29.12.2011 - 23:51
Je nejzajímavější, že ty dílka co se relativně líbí vznikají u mě chvíli předtím než je hodím na psance. Dnešek jsem strávila celý den na psychiatrii, ne jako pacient. Vždy mám radost z komentáře od tebe !
přidáno 29.12.2011 - 23:41
nejsem zrovna člověk, co by si do takovýho tématu troufnul... a proto jsem si to poprvé přečetl se slušným odstupem, ale po druhém jsem se nechal uchvátit :)
přidáno 29.12.2011 - 23:32
Tak tohle je hodno pozornosti. Téma nikoli banální. A přesto zpracováno velmi svěže a neotřele. Psycholog by se zaradoval, jak se dají vyjádřit znalosti z oboru na téma - seberegulace a sebereflexe. A navíc to drží pěkně pohromadě a bez klopýtnutí.
přidáno 29.12.2011 - 23:18
Krásná, nejvíc se mi líbil ten závěr, bojovník, nevzdává se , v celé kráse.....moc pěkné .
přidáno 29.12.2011 - 23:12
To by šlo:-) Obsahem i formou pěkný text. Hezká alegorie.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
ROZUM : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Smrťákovo nevěsty
Předchozí dílo autora : Slova

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku