Povídka navazující na příběh dávno minulý a nikým nezaznamenaný; hlavním hrdinou je muž nazývaný Poutníkem, či Zahaleným... (1. část)
přidáno 22.08.2011
hodnoceno 0
čteno 981(3)
posláno 0
I. Procitnutí



Do reality ho vrátil čísi hlas: „Haló, vstávej…“ též ucítil, jak do něho onen dotyčný něčím dloube, „Slyšíš? Vstávej!“

Opatrně pootevřel oči.

Bylo mu více než jasné, že leží, ovšem překvapením pro něho bylo místo, kde ležel; stejně tak i osoba, jež se nad ním skláněla.

„Kde to jsem?“ promluvil neúmyslně chraplavě a zaostřil zorničky.

Pobledlá dívenka, více jak patnáct let jí být nemohlo, nepatrně odskočila stranou.

„No…-„ začala nejistě, „Přece v Deathswillu“

Deathswill? A co má znamenat zase tohle?! Copak jsem svůj úkol nesplnil? Co se vůbec stalo? - Pravdou bylo, že si jaksi na nic nevzpomínal; paměť ho zcela zradila.

„Kdo jsi?“ dodala dívka posléze a hlas se jí třásl ještě více, byť by se to mohlo zdát již nemožné.

Chtěl se posadit, ale nešlo to, svaly měl až příliš namožené a tělo vyčerpané. Namísto toho jen znovu otevřel ústa, aby umožnil průchod dalším slovům: „ Já…“ zadíval se jí do tváře a na čas oněměl; byla tak krásná, s jejími plavými vlasy si zrovna pohrával slaboulinký poryv chladného větru, v nebesky modrých očích se zase leskl třpyt dorůstajícího měsíce, někoho mu připomínala, byl si tím jistý, „Nevzpomínám si…“ odpověděl nakonec.

„Ztratil jsi paměť?“

„Nejspíš.“ zalhal; mysl měl sice zmatenou, ale ztrátou paměti by to rozhodně nenazýval, spíše dočasnou amnézií.

„Takže mi asi nepovíš, odkud pocházíš, co?“

Z ničeho nic ho strašlivě rozbolela hlava, připadal si jako kovadlina zvonící pod údery kovářova kladiva, bolest se stupňovala každým okamžikem; on se snažil zůstat při vědomí, neúspěšně. Netrvalo dlouho a stíny stromů, měkkost sluncem spálené trávy i celé okolí se rozplynulo; propadal se do černé propasti spletitých vizí, nejasných a naprosto nesouvisejících. Znovu byl ztracen.

Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Nic není, tak, jak se zdá - I. procitnutí : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla
»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Daisy Moore, štiler
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
Singularis řekla o casa.de.locos :
Velmi inteligentní osoba se širokým rozhledem. Její tvorba je postupně ovlivňována různými literárními (i neliterárními) inspiracemi. Dnes je (k mé radosti :-) ) cílem její tvorby sdělení.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku