Je to takovej.. můj život..
přidáno 04.06.2011
hodnoceno 10
čteno 2004(28)
posláno 0
Promiň mi
Já radši moudrost než krásu
Raději vítr než déšť do vlasů

Promiň mi
Mám radši alkohol než květiny
A ráda se dostávám z kocoviny

Promiň mi
Moc nerada chybuji v pravopisu
Za to zas nevyznám se v zeměpisu

Promiň mi
Radši mám světlo než tmu
V matice za pět mám z logaritmů

Promiň mi
Nikdy bych nenosila bikiny
Miluju totiž buchty babiččiny

Promiň mi
Nejsem dle Tvého vkusu

Promiň mi
Jsem jenom z jiného výkresu

A jestli nechceš nepromíjej
Až budeš sám nevzpomínej
přidáno 11.10.2015 - 10:34
Hezky napsáno, i když pár rozporů i mne zarazilo, ale říkám si, že se pořád ještě hledáš a tápeš...
Moudrost, něha a porozumění jsou u mne u dívky předností, i když trocha té krásy k tomu patří /nejhezčí je ten, kdo se naučil být dobrý!/, stejně jako je sice krásné, když ti vánek čechrá vlasy, ale poetovi připadá kouzelné i to, když ti do vlasů mží, jako v té písni...
Pokud jde o alkohol, květ je hezký v poupěti, opilost taky a kocovinu dvakrát nemiluju, proto už si dávám pozor, co piju: vína raději přírodní než uměle doslazovaná, tvrdý alkohol taky raději čistý než různé směsi a květiny, ty tak nějak patří ke každé ženě. K tobě mi pasuje Tea či i něco exotičtějšího...
Myslím, že nelze striktně zavrhovat bikiny, sluší i dívkám, co právě nejsou kostitřasky, důležitá je jistá elegance pohybu. Některé ty televizní modelky jsou nepřirozené jako chodící prkna...Buchty mám taky rád, nejraději makové...:-)
přidáno 19.06.2014 - 20:09
Moc krásná báseň.
přidáno 24.01.2012 - 14:07
loner: Děkuji, moc si toho vážím..
přidáno 23.01.2012 - 20:47
oohh Dee .... to je pěkný!!!!
přidáno 05.06.2011 - 09:35
mr Scraper:
Není nucené, mě se prostě líbí. Ale názor Vám neberu :) Jinak děkuju.
přidáno 05.06.2011 - 02:49
souhlasím s mýdlem, že rýmování je celkem nucené.
ale jako forma omluvy je to rozhodně povedené.
přidáno 04.06.2011 - 20:52
Niky_girl:
Děkuji.
přidáno 04.06.2011 - 19:00
Pěkný, líbí se mi to :)
přidáno 04.06.2011 - 17:32
Mejdlo:
Nechtěla jsem zobrazit jen to dobré. Ani ne jen jednu stranu. Chtěla jsem zobrazit to, co je u mě zvláštího, jiného nebo co je pro mě prostě typické. A co se týče těch buchet.. kdyby je měl někdo ráda tak moc jako já.. a podepisovalo se to na jeho postavě, ty bikiny by si asi vážně neoblékl. Jinak děkuji za pochvalu. Vlastně za první pochvalu tady :)
přidáno 04.06.2011 - 00:24
Líbí se mi že, že text, ačkoliv místy poněkud rytmicky kostrbatý, nepostrádá zpočátku určitou lehkost. Avšak jenom zpočátku. Některé rýmy dále působí docela nuceně. V básni je ale několik protikladů, které brání porozumění díla. V básni se píše "Mám radši alkohol než květiny/a ráda se dostávám z kocoviny". To chápu jako věc, která je společensky takříkajíc opovrhovaná a tudíž špatná. Dál se ale píše "Radši mám světlo než tmu/v matice za pět mám z logaritmů" Světlo a tma, to jsou pro mě, a myslím že nejen pro mě, symboly dobra a zla, pravdy a lži apod. Je ale jasné že lyrický subjekt volí spíše ty dobré věci namísto těch špatných což je v rozporu s výše zmíněnou strofou. Dále strofa "Nikdy bych nenosila bikiny/Miluju totiž buchty babiččiny". To, že někdo miluje babiččiny buchty není snad důvod k tomu, že by nikdy nenosil bikiny. Ještě bych dodal, že se mi líbí zvolená forma. Vím co tím chtěl básník sdělit ale musel jsem si hodně věcí domýšlet.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku