Zhruba tak první svého druhu, kterou sem vkládám.
přidáno 12.03.2011
hodnoceno 4
čteno 1463(22)
posláno 0
Skrýváme se v paměti
letokruhů stromů.
Pod kůrou jak červotoči
hledáme cesty
kudy ven.

Přejíždíme rukou
po měkkém dřevu
a vdechujeme vůni.
Ve značkách vidíme
celou naši dráhu.

Ale pro letokruhy
se strom musí pokácet.
přidáno 14.03.2011 - 23:16
omlouvám se, ale pokud mohu kluci říci narovinu pokračování komentu v návaznosti na vaše odpovědi ...... píšete stroze...ale to nevylučuje květnatost slova. já jsem neříkal delší dílko, zmiňujete zkratku, ale čteme-li druhou sloku, je to prostě věta oznamovací.
nebudu se pouštět do diskuze o tvorbě poezie..... ale to je právě to kouzlo básní, dávat ty správné slova, která nahrazují věty.
Snad jste pochopili, jak jsem to myslel.
Dílko může být mimimalistické na počet slov a přitom velmi obsažné.
ono psát ve zkratce je opravdu těžké, ta hrozba nepochopení snahy autora je veliká. nicméně....život máte před sebou a místa na pokusy je tady dost. Hodně štěstí.
přidáno 13.03.2011 - 17:06
gabkin: No vidíš a pro mě to je ještě málo "strohý" – raději říkám sevřený. Je bezva, že to vůbec nerozpitvává. Stručné, ale přitom výstižné. Spousta básníků psala stroze, ale přitom výstižně.
Možná bych se zamyslel nad formulační přesností posledních dvou veršů a trochu bych ji dopiloval. Tady to svádí ke zcestnému výkladu. Ale možná si ho uvědomuješ.
Upřímně – takováto myšlenka je tím krásnější, tím stručněji a výstižněji je vyřčena.
přidáno 13.03.2011 - 00:54
gabkin: Velmi děkuji za komentář. Právě jsem si říkal, že kdybych to příliš rozváděl, tak by to uškodilo, ale je možné, že opak je pravdou. Není to veledílo. Spíše reflexe :)
přidáno 12.03.2011 - 21:00
Po pravdě řečeno, mám nyní období, kdy mne moc poezie neoslovuje a vedu spíše praktický každodenní život. třeba dnešní den na chatě mi dal nespočítaně poetických podnětů, které prostě zapadnou do vzpomínek.
Ale koment, že je to první svého druhu..... mě přitáhl.
Co je patrné, je myšlenka. Tu dílko má, ale jinak mám dojem, že tak trochu definice myšlenky svázala Pegasovi křídla. Od poezie bych čekal květnatost slova, tohle mně přijde strohé.
Upřímně - takováto myšlenka by si to zasloužila.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Letokruhy : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Déjà vu
Předchozí dílo autora : Rorschachův test

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
mannaz řekla o Singularis :
Velice originální autor. S precizně napsanou prózou. Tvoří vlastní svět, který je opravdu jediněčný a stojí za to do něj vstoupit.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku