nobody
datum 07.06.2011
ying-yang 28, žena, Hejnice
mailbox
děl 9

komentáře uživatele komentáře k dílům uživatele :

všechny
přidáno 05.12.2011 - 20:58
komentářů9
Docela vydařený experiment...líbí se mi nad náměstím svítí světlo, tak jako světlo nad tvým stolem...
přidáno 01.11.2011 - 20:56
komentářů9
Vůbec to není tak špatný... nostalgie....
přidáno 31.10.2011 - 19:35
komentářů9
jo, ale vypadá to líp :-)
přidáno 31.10.2011 - 18:07
komentářů9
To je jen stylistika :)
přidáno 31.10.2011 - 17:19
komentářů9
Děkuji, opravím.
přidáno 31.10.2011 - 16:09
komentářů9
krásný =)
přidáno 31.10.2011 - 16:05
komentářů9
Báseň je hezká jak obsahem tak rytmem tak poentou, snad jen:
Řekni mi jitřenko:
,,Byl to jen sen ?“

by mohlo být

,,Řekni mi jitřenko:
Byl to jen sen ?“
přidáno 14.06.2011 - 19:31
komentářů5
Děkuji
přidáno 13.06.2011 - 22:14
komentářů5
:-) Vida, i o vážných věcech lze přemýšlet a veršovat rozverně vesele. Pěkné, uvolněné, úsměvné, vtipné:-)
přidáno 13.06.2011 - 21:44
komentářů5
děkuji :-D
přidáno 13.06.2011 - 21:09
komentářů5
Pěkný stav myšlení :-)
přidáno 13.06.2011 - 20:45
komentářů5
:D
přidáno 10.06.2011 - 20:36
komentářů13
Eliška Vobrubová: Děkuji za návrh, této kategorie jsem si nevšimla.
přidáno 09.06.2011 - 20:40
komentářů13
:-) To by ti asi dost pomohlo, kdyby sis byla vědoma toho, co vlastně píšeš (nebo co jsi napsala), do jakého žánru je dílo zařaditelné.
Na druhou stranu se může stát, že text do žádné zde nabízené kategorie nepasuje, ani když autor v kategorii netápe - v tom případě je zde k dispozici "záchranná" kategorie "ostatní", kde, jak jsem se dívala, je shromážděno leccos.:-)
přidáno 09.06.2011 - 18:07
komentářů13
Eliška Vobrubová: Souhlasím a to, že dílo není úvahou také vím, jen jsem nevěděla do jakého žánru jej zařadit.
přidáno 09.06.2011 - 14:26
komentářů13
Protože jsi své dílko umístila do kategorie úvahy/ostatní, nemohu než svůj první postřeh věnovat právě žánru. - Tedy popis by to byl, úvaha však nikoli, neb právě to, co činí úvahu úvahou, je zřetelný, myšlenkami vyjádřený postoj, názor, polemika - tedy zkrátka zápis toho uvažování, "zmapování problému", převracení tématu, problému, hledání východiska... prostě nějaký osobní vklad, který je něčím víc než jen popisem.
V tomto případě se sice jedná o popis, kterým autorka nechává nahlédnout do postoje vypravěčky, ale omezí se jen na postoj všechny ignorující. A jakkoli působí dílo na první pohled jako jednoznačně pozitivní postoj vyjadřující (protože to musí v být hrůza se samými takovými spolužáky sdílet život pět dní v týdnu deset měsíců), v konečném důsledku jeví se mi dílo jako určité klišé - na jedné straně silná skupina těch negativních, na druhé straně vypravěčka, která popisované neprovádí, a tudíž z toho má vyplývat, že vypravěčka je opakem těch, jež ignoruje.
Je jistě dobře, a chválihodné, když je člověk v tvém věku schopen všímat si jevů a dějů, které nejsou vpořádku, ale co s tím dál? Bude tvoje hrdinka-vypravěčka jen trpět s ignorujícím postojem nebo bude něco dělat? A co ty, jako autorka? Stačí ti, že se z toho takhle vypíšeš, nebo budeš uvažovat, abys příště opravdu napsala úvahu?
Jako terapie může být takové vypsání jistě pro člověka užitečné pro jeho osobní psychickou hygienu, ale na druhou stranu, chtělo by to nějakou "přidanou hodnotu". Něco, co by bylo něčím víc než v podstatě jen konstatováním (je-li to ve tvé škole opravdu takové) nebo do nějakého nadsazeného tvaru zpracované, nicméně stále jen vlastně konstatování faktu. Chtělo by to něco, co by mi dalo nahlédnout do toho, co si myslíš ty. Jaký je tvůj postoj. Čím obdaříš svou ústřední postavu?
Mně to ignorování v předposlední lavici také nestačí, krom toho i to mi zavání jistou klišovitostí.
Mimochodem, znáš knihu "Džungle před tabulí" nebo film "Panu učiteli s láskou"?
přidáno 09.06.2011 - 00:19
komentářů13
Čtu si to znovu, ale jedna věc se mi nějak nezdá. Ta ironie mi nevadí.
Nezdá se mi ani, že ti chybí nadhled. Ale napadá mne, jestli toho nadhledu není až moc. Mám na mysli ..."snažím se všechny ignorovat". Opravdu všechny?.................
přidáno 08.06.2011 - 22:22
komentářů13
Čtenář já naštvanej není. Vůbec se ti nedivím, žes to nechala otevřené. Nebo, že to "nemáš uzavřené". Jak bys mohla!
Před chvílí jsem na tram. zastávce pozoroval výrostky, kteří by do té třídy zřejmě zapadli. Měl jsem sto chutí udělat něco, co jsem si ale nemohl dovolit.
Nedávno jsem musel podat vysvětlení do protokolu i za slova.....dokonce ne za jejich význam, ale za jejich pouhou existenci. Takže to s tou svobodou je někdy poněkud složité.

A ten učitel? Byl trefený křídou? Zvykl si? Možná proto, že byl trefený už dřív i s paní ředitelkou. A nebo jsou oba zoufalí z poznání, že je někdy hodně těžké zvládnout sráče nebo se domluvit s jejich podobnými rodiči. Nevím. Možná nejsou nejlepšími pedagogy. Pro mne je ten tvůj závěr dokonale srozumitelný. Končí tak i mnoho dobrých knih nebo filmů. Protože život někdy přináší i bezvýchodné situace. Bezmoc, bezradnost. A pak někdy nezbývá, než to hlavně přečkat, někdy dokonce přežít. A pokud možno zachovat si tvář a postoje, které tě vedly k tomu, abys to napsala.

Oprav si tu vazbu: hodný koho? lidí :-)
přidáno 08.06.2011 - 20:35
komentářů13
jayjay: To jsem neřekla (i když to tak mohlo vyznít). Jenom myslím, že když píšem úvahu o něčem, co ještě nezkončilo, pořádnej závěr mít nemůže, protože nikdo neví, jak to dopadne.. Co když se žáci, u který si učitel zvykl na hluk den před vysvědčením změní v úkázkové děti? :)
přidáno 08.06.2011 - 20:25
komentářů13
Dee: Úvahy o třídě se řídí školním rokem?
1|2|3|4

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku