jedna minuta
Amelie M., 17.08.2015 20:45:57
Jedna minuta, tolik času stačí některým čtenářům - kritikům k přečtení a okomentování díla.. No já nevím.. Nejsem si jista kvalitou takového komentáře.. Co myslíte vy?
Zamila, 17.08.2015 20:56:02
Tak jde o to, jak je dílko dlouhé a kolik je v něm chyb ;-) Je to stejné jako když se koukneš na obraz a pak si řekneš, jestli se Ti líbí nebo ne. Někdy hned v úvodu narazíš na gramatickou chybu, tak na ni upozorníš. Někdy báseň zhltneš za minutku a jsi z ní vedle. Tohle přece není o čase. A někdo už má prostě cvik :-) PS: Někteří lidé prostě rychle přemýšlejí a analyzují, rychle čtou i píšou, třeba redaktoři ;-)
Amelie M., 17.08.2015 20:59:26
Zamila: a nestalo se ti třeba, žes něco přečetla rychleji a pak, s odstupem času ti došlo, žes báseň třeba původně nepochopila úplně správně a najednou vidíš její jiný rozměr a hodnotila bys ji jinak? :)
Zamila, 17.08.2015 21:26:30
Amelie M.: Nestalo. Vždy si za svými názory stojím. Dokážu si to v hlavě prostě spojit rychle - jestli se mi zdá myšlenka i forma. Je to jako když děláš korektury a zároveň opravuješ stylistiku, pak už to děláš automaticky a rychle. A snažíš se i neomylně :-)
Amelie M., 17.08.2015 21:28:30
Zamila: s tím já moc nesouhlasím, ale díky za názor.. ;)
Zamila, 17.08.2015 21:44:17
Amelie M.: To je mi tak nějak jasný ;-) A taky dobře víme, že to máme jinak, u Tebe jako čtenářky myšlenka klidně přebije formu, u mě jen málokdy. A od toho se taky vyvíjí ty následné komentáře ...
Severak, 17.08.2015 22:03:32
Třeba já čtu brutálně rychle. A občas čtení vzdám, ale to pak většinou nekomentuju (výjimku tvoří: "Povídka by neměla být celá v jednom předlouhém odstavci.").
Amelie M., 17.08.2015 22:54:30
Severak: jj, výjimku chápu :) taky čtu rychle, ale to, co mě zaujme a mám chuť okomentovat, tam zpomalím..
LUKiO, 17.08.2015 23:09:55
Nemyslím, že se to dá takto globálně tvrdit.
Někdy čtu jako nepřihlášený a když mě něco zaujme natolik, že chci okomentovat, přihlásím se a komentář napíšu. A pak to vypadá, že jsem dílo četl třeba jen pár desítek vteřin před odesláním komentáře, a přitom to bylo úplně jinak.
Amelie M., 17.08.2015 23:28:48
LUKiO: netvrdím to globálně.. píši, že "někteří čtenáři"..

jinak jasně, i tohle, co píšeš, je možné, ale já měla na mysli asi trošku odlišný případ..

všimla jsem si.. a nejenom já, že někteří lidé, třeba i ti, co se tu momentálně neobjevují, projeli spoustu básní během pár krátkých minut a komentovali, často kriticky.. já si nemyslím, že během tak krátké doby lze zhodnotit báseň, zvlášť kvalitně.. a pochybuji, že někdo přečetl tu hordu nejdřív nepřihlášený a pak teprve to dokomentoval.. to je poměrně složitý a nezáživný způsob.. ale nemusí být nemožný, pravda..
Zamila, 18.08.2015 00:10:25
Amelie M.: Ne každý si dá tu práci s komentářem, ne každý si dá tu práci s dílem. S tím asi nic neuděláš. Pak je na každém, aby si z těch komentářů, co k němu dorazí, udělal nějaký obraz na své dílo. Neukočíruješ vše.
LUKiO, 18.08.2015 01:29:48
Amelie M.: A proč tady ty osoby, kterých se to týká, nejmenuješ? Případně proč se jich na to nezeptáš ve vzkazech? Jinak se to pak nedá moc soudit a dělat závěry. Já bych rád věděl, o koho jde, a pročetl si jejich komentáře ;)
Každopádně mě napadl ještě další možný důvod, a to jak je zde pravidlo, že člověk musí mít komentáře k cizím dílům aby mohl vkládat vlastní díla, tak někteří mohou takto zrychleně komentovat, aby ten počet nasbírali.
Amelie M., 18.08.2015 09:41:18
LUKiO: proč nejmenuji?

- protože nemám potřebu tu rozvíjet další hádky, nejde mi o útočnou diskusi, jsme dospělí lidé a každý se tu může vyjádřit bez ohledu na to, jestli se na někoho ukazuje prstem..

proč se nezeptám po vzkazech?

- protože mě zajímá i názor druhé strany a protože jsem si toho nevšimla jenom já a také proto že myslím, že toto téma je zajímavé a jednoduše sem patří
Singularis, 18.08.2015 11:23:19
Já myslím, že o dobu mezi otevřením díla a napsáním komentáře ani moc nejde. Když zní komentář k pětistránkové povídce psané tři týdny třeba jen "pěkný", nějak mě neutěší, že komentující/mu trvalo tři hodiny, než se sebe tento komentář vysoukal/a. A podobně je to i naopak - někdy může i velice rychle napsaný komentář založený na intuici a zkušenosti komentující/ho spíš než na hluboké úvaze, výrazně pomoci a nasměrovat nezkušeného autora správným směrem. (Ačkoliv komentáře-úvahy mám také velice rád/a a sám/a je občas píšu.)

To číslo je opravdu zavádějící; často si čtu díla nejprve nepřihlášený/á nebo si je naopak rozkliknu do vedlejších panelů, kde pak hodiny odpočívají a třeba se k nim ani nedostanu, a přesto zůstanou označná jako "přečtená".

Podle mě je hlavní obsah komentáře a jeho hodnota pro autora a další čtenáře (často se rozhoduji, zda budu dílo číst, právě podle komentářů předchozích čtenářů).
Zamila, 18.08.2015 11:28:56
Singularis: S tou intuicí a zkušeností plně souhlasím. Výstižně jsi to vystihl ;-) ;-)
Zamila, 18.08.2015 11:29:41
LUKiO: Amelie M.: Proto jsem se radši ozvala preventivně :-D ;-)
Amelie M., 18.08.2015 12:00:06
Singularis: pojal/a jsi to trošku jinak, než to bylo myšleno.. ;) ale díky za názor.. můj názor je, že ani vynikající zkušenost prostě nevyhodnotí dílo (zvlášť delší) během pár sekund kvalitně.. je to jako s chutí.. ta se také rozvíjí na jazyku nějakou dobu..
LUKiO, 18.08.2015 13:47:46
Amelie M.: Já tedy odpovím: ničeho takového jsem si nevšim a komentář psaný do minuty od přečtení ve mě automaticky nebudí nejistotu ohledně jeho kvality a přistupuji k němu jako ke všem ostatním komentářům.
Amelie M., 18.08.2015 15:40:47
LUKiO: díky, odpověď v tomto duchu jsem u tebe předpokládala.. tak uvidíme, jak (a zda) se vyjádří i jiní :-)
shane, 31.08.2015 16:33:03
Amelie M.: Možná ta krátká doba souvisí s tím, že někdo, třeba i zdatný v rychlém čtení, přistupuje k dílkům určitých autorů už tak nějak zaujatě, s očekáváním určitých věcí, když je nalezne v prvních řádcích, stačí mu to, aby sem hodil předem zformulovaný univerzální komentář...Třeba přítomnost jistých slov, kterou bleskem zjistí, či jistých rýmů, mu stačí, aby použil svoji šablonku a pár zažitých slov o otřepanosti a klišé...No a jiný zase jen vše rychle prolétne a když nalezne svá oblíbená slůvka a témata, má z toho dobrý pocit a výsledkem je univerzálně pozitivní hodnocení v několika slovech...Každý není profík jako Jirka Turner nebo třeba čuk na saspi /pár autorek a autorů, co jsoiu i tam mi dá za pravdu, že jeho komentyjsou samy o sobě umělecká díla, často převyšující komentované!/.:-)
Amelie M., 01.09.2015 17:04:38
shane: to má taky něco do sebe, dík za názor :)
shane, 26.07.2016 19:37:03
Amelie M.: Tak jsem sem zase nějak zabloudil a napadl mne další důvod rychločtení, samozřejmě i bez komentíků! Někdo sem přijde a neví co by, pak jukne na tabulku posledních aktivit a ejhle, někdo z mých oblíbených (není nutně podmínkou) či naopak neoblíbených něco četl či dokonce komentoval, tak honem prokliknu na jméno dílka a buď mne hned zpočátku něčím zaujme, ( takže ho možná projdu znovu a pomaleji, možná i okomentuji anebo naopak zrovna nevím, co říci, buď abych to nezkazil nějakým zbytečným plácáním a tak reakci odložím na později) nebo si řeknu: Tak tohle ne! (často i díky momentální náladě) a po anglicku se vytratím...Od diskusí na "zásadní témata" už jaksi upouštím, protože nic moc neřeší, jen kalí vodu...:-)
shane, 10.01.2017 18:04:37
Amelie M.: Jo, ještě mne napadlo to, že to někdo opravdu čte nepřihlášený nebo v utajení a pak se vrátí, přihlásí se a vloží už jen předem připravený komentík! Takže Ty už jen v tabulce aktivit vidíš, že něco čte a vzápětí vkládá komentík, který už si mohl někam předem napsat i s poznámkou o jméně autora a dílka. Pak by opravdu stíhal to jen najít a vložit, zvláště kdyby to ve slabém provozu stále viselo v tabulce posledních aktivit!:-P
kmotrov, 10.01.2017 19:57:15
"Taťka píše komentář, to zas bude hodina." Tak to vidí moje děti, když chtějí na počítač. Nezřídka se mi stává, že rozepíšu komentář a těžce lovím slova, kterými bych autorovi vysvětlil, jak to vidím, mám skoro hotovo, když mě osvítí: vždyť ta báseň je přece o něčem jiném! Začínám od znovu. Tím netvrdím, že jsem lepší než, Ti co to zvládaj za minutu. Jen takový doplnění tématu.
Amelie M., 10.01.2017 20:47:47
shane: nepřijdou ti tvé teorie už lehce překombinované? přemýšlíš nad tím, co píšeš? ;) jasně.. někdo si prostě píše komentáře do deníčku, i se jménem autora, protože je líný se přihlásit a tohle mu dá méně práce.. - tak to mě fakt nenapadlo! napiš radši básničku! tě prsk..
Amelie M., 10.01.2017 20:48:10
kmotrov: a tím jsou tvé komentáře cenné.. ;) díky za názor
shane, 10.01.2017 22:51:11
Amelie M.: Ber to jen jako teorii, jak vysvětlit existenci minutových čtenářských vstupů prokládaných i dlouhými komenty. I kdyby dotyčný psal jako mistr světa, rychle četl a měl onu redaktorský grif, jak tvrdí Zamila, musel by mít pár univerzálních citací, ze kterých by vybíral, aby to stihl. Anebo právě jako Lukio číst nepřihlášen a zkopírovat si třeba odkaz v příkazovém řádku a připsat pár slůvek k tomu.
Stejně tak netuším, jak je to s tím čtením v utajení. Kdosi mi tvrdil, že když napíšeš komentík, objeví se u něj již tvé jméno. Zda bude v aktivitách jen to, že komentoval nebo i že četl, netuším! I když u Máty jsem tenkrát vlastně marně hledal autory komentářů v seznamu těch, co četli. Tam asi zůstalo "utajený".
Hezký večer! :-P
Singularis, 14.01.2017 17:15:36
Když nad tím tak dlouhodobě přemýšlím, zastávám názor, že je vlastně úplně jedno, jak dlouho čtenář dílo četl nebo jak dlouho komentář psal. Podstatná je podle mě pouze kvalita a vypovídací hodnota obsahu toho komentáře a tu stejně nejlépe pozná autor komentovaného díla.
shane, 31.07.2018 02:02:22
Amelie M.: Koukal jsem, zda se tu nêjakým zázrakem zase něco neděje a proklikl se i sem. A vzpomněl jsem si na Tvůj dávný a velmi úsměvný dotaz, zda své veršované komentáře mám už někde předem připravené nebo je skutečně skládám až v dané chvíli! Nevím, nakolik jsi mi uvěřila, že jsem tak pohotový, protože mít verše pro každou příležitost by chtělo hodně dlouhý soubor a musel bych být superpočítač, abych to stihl rychle najít a zkopírovat! Ano, býval jsem tak pohotový veršotepec, pokud mne něco oslovilo. Ostatně když jsi porovnala časy, pokud jsem třeba prvně něco četl a hned to komentoval, musela ti pravda dojít! Byl jsem ve formě a bavilo mne to!

Pokud chcete vložit odpověď, musíte se přihlásit.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku