Editoři??
prostějanek, 18.10.2007 19:18:45
Je v plánu tady zavádět editory?? Občas narazím na nějakou do očí bijící hrubku... A zároveň chápu, že ne všichni jsou s pravopisem přátelé.. Tak mě jen tak čirou náhodou napadlo, jestli se tu něco takového neplánuje...
Nikytu, 18.10.2007 19:22:12
Mylím, že by to nebylo špatné. Občas taky na nějakou hrubku narazím. Což si myslím, že ja škoda, mít je v dílech...
I když, zase je fakt, že by těch editorů. muselo být víc, protože nás je tu docela dost. Mohlo by to být podobně jako na literu, že by každá kategorie měla třeba dva editory...
prostějanek, 18.10.2007 19:51:28
Pokud bude třeba... ráda pomůžu... ;)
LUKiO, 18.10.2007 20:13:43
tohle je téma k diskuzi :) já osobně bych byl raději kdyby pokud někdo našel v mém dílku chybu tak aby mne upozornil v komentáři nebo ve vzkazu a upravil bych si to sám...ale nebráním se tomu, pokud budete chtít editory, budou :)

takže hovořte, jakým způsobem by to mělo fungovat...2 editoři na každou hlavní kategorii? (povídkářů víc protože by to asi nestíhali?)...a jaká by měli práva? rovnou možnost měnit text?
Nikytu, 18.10.2007 20:42:58
Já bych navrhovala:
- U básní by podle mně stačilo, kdyby upozornili vzkazem. Básně jsou obsahově relativně krátké, takže tam by nedělalo problém, aby si to autor opravil sám.

- U povídek už to bude horší. Tam už to dá víc práce, a souhlasím, že u povídek by to chtělo víc editorů:-)
- Taky je problém, jestli by mohli text předělávat...
* Pokud by šlo o chyby pravopisné, či interpunkční, mohl by to napravit sám editor;
*Pokud by šlo o chyby stylistické, tak nevím. Tam už by to asi chtělo, domluvit se s autorem díla...

Jak to vidíte vy?
Nikytu, 18.10.2007 20:57:41
Koukala jsem na liter.cz a s počtem editorů se to tam má takto:

- básně - 14
- povídky - 8
- úvahy - 6
- ostatní kategorie - kolem 5
Josefína Leknínová, 18.10.2007 21:10:51
ne
prostějanek, 18.10.2007 21:35:21
Podle mě by editoři měli mít právo upravovat pouze pravopisné chyby... protože pokud by dílo změnili stylisticky, byl by to asi hodně vážný zásah...
Nikytu, 18.10.2007 21:40:50
Souhlasím s tebou prostějanku. Byl by to zásah do díla.
- Editor by třeba jen řekl, co by mohl autor poupravit, co se stylistických chyb týče, ale zda tak autor učiní, je jeho věc.
Já bych to asi nechala takto. Oprava pravopisných a interpunkčních chyb, ale jinak by ten text předělávat nesměl.
kitty24, 18.10.2007 21:43:38
já bych asi byla pro to, aby editoři jen upozorňovali, maximálně opravovaly hrubky.. s tou interpunkcí už to může být sporné sporné
Nikytu, 18.10.2007 22:05:36
U básní by to nejspíš sporné bylo, ale co třeba u povídek?
Brunette..., 18.10.2007 22:10:45
Já nejsem moc pro editory.. Myslím, že když se tam objeví nějaká pravopisnmá chyba, tak by se na to mohlo upozornit autora..
Ale jestli by byli editoři, tak bych je dala hlavně na povídky, ale nevím moc bych jich nedávala. A hlavně měli by opravovat jen pravopisné chyby. A stylistické chyby nechat na pokoji, prootže je to jak řekla prostejanek velký zásah do díla...
Nevím jestli má moje slovo nějakou váhu, ale doufám, že aspoň v něčem pomůže...
kitty24, 18.10.2007 23:06:20
Nikytu: někdy to může být sporné i u povídek, záleží na úhlu pohledu
Nikytu, 19.10.2007 00:31:40
Něco na tom bude... Tak bysme mohli zkusit zjistit, jak to funguje na literu. Tam je editorů docela dost, ale jak pracují, to nevím...
admin, 19.10.2007 01:16:55
Pořád slyším jen liter...nedívejte se na něj (navíc co vím tak aktivní je tam snad jen jeden, ale mohu se mýlit) ale dívejte se na to co chcete vy...já osobně v editorech jako takových moc velký přínos nevidím, i proto zde vlastně od začátku nic takového nebylo...já sám jsem občas u něterých děl, pokud jsem tam viděl chyby, napsal vzkaz do komentářů...

Napadají mě následující varianty jak zavést editory, které by snad zohledňovaly všechny názory od vás...

1. na stránce administrátorský tým by se vypsali lidi, kteří mají čas a zájem opravovat díla (u každého by byl napsán případný okruh) a kontakt na ně, resp. jakýsi vzkazník, a kdo by chtěl, ten by takovému editorovi mohl poslat přes tento speciální vzkaz své dílo před tím, než ho odpublikuje...editor by na něj juknul, opravil chyby a poslal zpět...tuto verzi by si pak autor zkopíroval a vystavil jako nové dílo (samozřejmě pokud by byl s prací editora spokojen)...ještě otázka jestli zavést nějaké počítadlo a případně hodnocení editorů, aby bylo vidět jak je kdo aktivní a případně kvalitní

2. editoři by neexistovali...u každého vloženého díla by měl člověk možnost zaškrtnout tlačítko POVOLIT HLÁŠENÍ CHYB, a na webu by u takového díla byla možnost k takovému dílu nahlásit jeho nedostatky (něco jako komentář, ale tento komentář by viděl pouze autor, takže vlastně takový vzkaz)...toto zaškrtávátko by se dalo u veškerých děl zapínat i vypínat neomezeně...

...výše uvedené varianty se dají samozřejmě různě kombinovat, k variantě 2 by třeba editoři existovali a toto hlášení chyb by mohli dělat jen oni...ale to už je na diskuzi jak to vidíte vy...každopádně vím, že ne všichni snášejí u svých děl takovou korekturu či jen upozornění na své chyby dobře, i když víme, že ne každý je dokonalý (ale holt někteří si to moc berou)...a proto ta dobrovolnost...pokud člověk nechce aby mu někdo jeho dílo opravoval a upozorňoval na jeho chyby, musí mít možnost volby tomu zamezit...o to jde především (i když by tím jeho dílo třeba stouplo na kvalitě)...
Hanička, 19.10.2007 06:55:51
Když už jsme u toho literu, podle mě tam editoři nedělají nic... jednou jsem psala ve vzteku a nasekala jsem tam tolik hrubek, že to bylo až strašný.. kde byl editor? v pr... v háji.. takže s literem bych to opravdu nesrovnávala...

Jinak, já jsem spíš proti, nikdo není bezchybný a každý může udělat chybu.. tak by snad jen stačilo, aby to někdo napsal do vzkazů nebo do komentů, ne?
a taki, kdo vý, jestly nený njeco provokace?;)
a vy byste mu to chtěli opravovat?
kitty24, 19.10.2007 10:25:29
Já bych byla spíš pro tu druhou variantu. Vlastně bychom si byli editoři sami navzájem... A kdo by nechtěl, zaškrtnul by políčko. To mi přijde jako dobrý nápad.
Nikytu, 19.10.2007 12:08:16
Nejspíš máte pravdu s těmi editory. Co jsem tam psala, a že už to bude něco málo přes rok, tak jsem ještě nezažila, že by tam nějaký editor pracoval.

Jinak souhlasím s variantou číslo 2. Ta bude nejlepší. Když by byli editoři, bylo by to pro ně časově náročné. A koho by bavilo pořád opravovat cizí díla? I kdyby se takový lidi našli, tak by na to nejsíš časem začali kašlat. Takže bude asi nejlepší, abysme se navzájem na ty chyby upozorňovali sami. Ta varianta s tlačítkem na upozornění o chybách je dobrá. Asi by to bylo nejlepší.
prostějanek, 19.10.2007 15:38:42
OK... určitě by to tak bylo nejlepší ;)
otazník, 19.10.2007 20:56:44
Rozhodně jsem pro druhou variantu... Do díla by měl zasahovat jen a pouze autor... Možná bych ale zauvažoval o jednom nebo dvou lidech, kteří by mohli na chyby upozorňovat i pokud je to pro ostatní zakázané... Takoví jacísi pseudoeditoři...
Adrianne Nesser, 20.10.2007 00:27:35
Já sem pro upozornění ve vzkazu. Jestli pak autor opraví chybu nebo ne, je na něm. Ať jde o jakoukoli chybu.
admin, 20.10.2007 02:37:55
Takže od nynějška je funkční varianta 2. Více info v novinkách. Ohledně stálých editorů kteří by mohli posílat připomínky komukoliv bez ohledu na to, zda to má autor povoleno, se můžete opět vyjádřit...
jackiesparrow, 21.10.2007 18:18:23
souhlasím :o)
kitty24, 21.10.2007 19:51:23
taky souhlasím :-)
Eclipse, 24.10.2007 14:08:36
Můj názor znáš. :-)

Pokud chcete vložit odpověď, musíte se přihlásit.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku