Lajky
Severak, 14.01.2015 23:28:50
Navrhuji zavést na psance tlačítko "líbí se mi", jako je na facebooku.

Zruší se tím nic moc neříkající "líbí" komentáře, zároveň autoři získají lepší představu o vkusu svých čtenářů.

Když jsem přišel na psance, sám jsem místo této funkcionality mylně používal záložky. Myslím, že se najde víc lidí, kteří zde něco jako lajky hledali.

Tlačítko "nelíbí se mi" bych nedával, nejlepší vystětlení, proč ne, je zde - http://objevit.cz/proc-facebook-nikdy-nevytvoril-tlacitko-dislik
e-t105339 .
Severak, 14.01.2015 23:29:09
jo, a klidně si to naprogramuju sám :D
Máta, 14.01.2015 23:35:30
Nejspíš by ho mnozí uvítali, i já. Nebyla tu kdysi taková možnost (viz. nápověda)
Zamila, 14.01.2015 23:35:45
Severak: Já nevím, spíš bych byla rovnou pro bodování + k tomu konstruktivní komentáře.
Máta, 14.01.2015 23:46:18
http://www.psanci.cz/diskuze.php?diskid=1695-znovuzavedeni-hodno
ceni
Ailin, 17.01.2015 08:40:18
Severak: Souhlasím. Pokud už teda musí být nějaké hodnocení, tak mi "lajky" připadají takové nejpřirozenější... Čtu to, co se mi líbí - co se mi nelíbí, nečtu... Počet "lajků" ukáže ovšem jen to, kolika lidem se dílo líbilo - nic víc. Ale tato informace může být zajímavou zpětnou vazbou pro autory: ne o tom, jak jsou "dobří", ale o tom, kolik lidí jejich dílo oslovilo a potěšilo.
Singularis, 17.01.2015 15:20:45
Tlačítko "líbí se mi" se mi nelíbí. Bude z toho jen další číslo, které nikoho nepotěší, podobně jako je nyní počet přečtení. Pokud měl autor dost duševní energie na přečtení a pochopení díla, měla by mu malá trocha zbýt i na tu trochu kreativity v napsání komentáře.

Jako lepší nápad mi připadá umožnit autorovi svoje záložky zveřejnit.
Zamila, 17.01.2015 15:39:14
"Lajky" nikomu nepomůžou. Navíc pak čtenáři budou "lajovat" a na komentář už se vykašlou. Bylo by to jen číslo - navíc nepříliš směrodatné. Vykašlete se na to, jak "ochcat" :-D možnou kritiku. Prostě se kritice všichni postavíme čelem a nebudem muset vůbec nic obecně řešit ! /Případně jsem pro znovuzavedení hodnocení, které ale Lukio nemá rád :-D /
Amelie M., 17.01.2015 15:51:15
já myslím, že tlačítko není správná cesta.. podobné tlačítko funguje již na jiných portálech a lidé tam rozdávají "lajky", jak zběsilí, hlavně "kamarádům" a i naprosto strašným dílům a kdo ví, jestli vůbec čtou.. je to naprosto zcestný údaj..

když už tlačítka, viděla bych to na stupnici minimálně od jedné do pěti tak, aby třeba vycházela průměrná známka s viditelností počtu hlasujících.. ale možná by to pak opravdu odradilo od komentářů..
Severak, 17.01.2015 23:57:12
Správné hodnocení je samostatný vědní obor někde na kraji statistiky. Když už něco z hodnocení, tak třeba to, co má reddit.

Lajky nejsou hodnocení.
LUKiO, 18.01.2015 11:13:02
Takže pro každého nastavím nějaký jiný systém dle toho, co se mu nejvíce zamlouvá...to bude gulášek ;) Když se většinově dohodnete (a já na to nedám právo veta), tak mohu naprogramovat v podstatě jakýkoliv systém hodnocení.

Když už tedy jiné hodnocení než komentářem potřebujete, tak z mé zkušenosti zatím nejbezpečnější, aby to nevyvolávalo moc konfliktů, je tlačítko TIP a SUPERTIP. Tip 1bod, Supertip 2 body.
Ailin, 18.01.2015 11:19:55
LUKiO: A to se mi líbí - já jsem pro (ač nejsem z těch, kteří potřebují hodnocení, srovnávání se a kritiku...)! Ti, co potřebují být na výsluní, budou - a ti, co nepotřebují, si v klidu můžou žít tam, kde je jim dobře :) . Nikoho to neuráží, podle mě.
Zamila, 18.01.2015 11:28:22
LUKiO: Hm, budeme jako na Literu, no, proč ne. Ale osobně jsem pro řádné hodnocení, jak psala Amálka, od 1 do 5. Proč se máme vyhýbat možným konfliktům ? Copak to všechno tady nenakopl právě až pořádný konflikt ?? :-D Kdyby se nestal, pořád bychom si tu dál plácali horší a lepší bábovičky na vlastním písečku - a vůbec by nám nedošlo, že příliv nečeká. Ach, jak poetické :-D ;-)
LUKiO, 18.01.2015 11:44:52
Zamila: Konflikty to tady nakopávaj, ale v negativním smyslu, dělaj dusno a úbytek autorů. A mně přidávaj práci, protože si pak lidi ve velkém stěžujou a já to musím řešit.

Ano, je to řešení liter/libres, a jelikož v obou působím jako majitel, tak vím, že toto řešení je nejméně konfliktní. Minimálně z mnou známých a vyzkoušených. Ber to tak, že tím vzniká tříbodová stupnice 0-2.
0b = nedám nic
1b = tip
2b = supertip
A žebříček nejlepších děl se z toho dá také sestavovat.

Slova tip a supertip možno přejmenovat jinak, jestli se na nějakém přejmenování většinově shodnete.
Amelie M., 18.01.2015 11:54:06
mně to přijde zbytečné a zkreslující.. když něco někoho osloví, má možnost mu tam zanechat komentář.. klikat je tak snadné, až to není objektivní.. a pak vše postrádá smysl..
Orionka, 18.01.2015 12:11:46
Vypovídací hodnota a objektivita lajkování roste s počtem lajkujících. Pokud budou lajkovat jen přihlášení autoři, kterých mezi čtenáři většinou moc není, bude to asi zkreslené. Větší smysl by mělo umožnit lajkování i čtenářům "zvenku", ale pak je potřeba omezit možnost lajků, resp. jen 1 lajk konkrétnímu dílu z jedné IP adresy.
LUKiO, 18.01.2015 12:14:22
Orionka: IP adresa se dá poměrně jednoduše falšovat. Toto tedy určitě možné nebude, stoprocentně by se našli autoři, kteří by si lajkovali svá díla vícekrát.
Orionka, 18.01.2015 12:19:35
LUKiO: Asi máš pravdu, bohužel.
Zamila, 18.01.2015 12:37:41
LUKiO: Jééé, pan šéf je velký zvíře :-) No, jasně, že všeobecné veselí nevypukne přímo v čase revoluce ;-) Obávám se, že takové bodování už ale zůstane bez komentářů.
LUKiO, 18.01.2015 12:42:35
Zamila: Veškeré bodování/tipování/známkování s největší pravděpodobností zmenší počet komentářů, anebo to zůstane maximálně nastejno, určitě to ale počet komentářů nezvýší. Pokud tedy toto bodování nebude podmíněno tím, že je nutné souběžně komentář vepsat.
Ono když se v minulosti známkování zde zrušilo, tak počet komentářů v průměru stoupl.
Zamila, 18.01.2015 12:49:49
LUKiO: Hm, no, právě - sníží se počet komentů ... Tak to nic :-) Teda ale musí to bejt něco - koukat na nás, jak něco chcem, ale vlastně se na ničem nedokážem dohodnout :-D
Amelie M., 18.01.2015 13:45:05
Zamila: já myslím, že bychom se dohodnout dokázali.. otázkou je spíš ta praktická stránka věci.. každé řešení má vždy svůj vlastní problém no :)
Severak, 18.01.2015 23:16:24
LUKiO: tip a supertip zní jednoduše, to se mi zamlouvá.

Jinak kdybychom chtěli nějaký složitější systém, tak zde jsou odkazy na patřičnou vědeckou literaturu:

- http://amix.dk/blog/post/19588
- http://www.outofscope.com/reddits-empire-no-longer-founded-on-a-
flawed-algorithm/
- http://amix.dk/blog/post/19574
- a obecně http://en.wikipedia.org/wiki/Binomial_proportion_confidence_inte
rval#Wilson_score_interval

Tyto systémy mají tu výhodu, že se nekumulují body u starých děl. Na druhou stranu, jsou o dost složitější.
Severak, 18.01.2015 23:23:40
LUKiO: Ještě jsem na to jednou koukal a nejlepší z těch mých odkazů se mi zdá algoritmus použitý na Hacker news - http://amix.dk/blog/post/19574.
Yana, 19.01.2015 10:56:58
mně by se nejvíce líbilo zanechat původní způsob komentování a ještě možnost doporučit báseň ostatním, napadlo mě to teď po přečtení básničky od Ayla, moc bych chtěla aby si ji přečetli i ostatní a přibyla by nám kolonka nejvíce doporučované básně
vanovaso, 19.01.2015 11:30:28
mě se ten nápad líbí, a souhlasím s Yanou, nakonec kdo chce komentovat může , kdo ne , může vyjádřit jen lehký názor tipem nebo supertipem, jsou přece lit. servery kde funguje oboje, může se mi dílo líbit , ale nemám potřebu ho jakkoli komentovat ,ale autor bude vědět , že někoho zaujalo a že nemusí hned strkat hlavu do písku... tak ne všichni tady přece chceme být profesionálními básníky, to už bylo řečeno...
prostě za mě ano
loner, 20.01.2015 15:47:13
Asi budu mocit proti vetru, kdyz reknu, ze tenhle web se mi libi a citim se tu dobre prave proto, ze je jednoduchej. Jsem pro lajky pro basnicke laiky jako ja :). Nechci tu travit cas ctenim komplikovanych komentaru a ani zabredavat do komplikovanych debat kolem tak jednoduse pocitovych tematu jako jsou basne. Dokonce si myslim, je jeden lajk od laika potesi vic nez dukladny rozbor stylu, rytmu, buhvicehojeste.
DDD, 21.01.2015 08:40:32
Yana: loner: Já nevím, sice taky nemám rád kilometrové komentáře, které rozeberou báseň slovo po slovíčku, najdou v ní i to, co já do ní nikdy nevložil a ještě ti doporučí, co máš a co nemáš napsat do anotace, ale nevím, co si mám vzít z komentáře typu "líbí", nebo :-). Nevím, jestli nad tím dotyčný vůbec přemýšlel, jestli mu prostě jen nepřijde blbý nenapsat nic, když už sem vlezl. Opravdu hodně se mi líbí návrh Yany. Je to vlastně o dost objektivnější, než kolonka "kde to teď nejvíc vře"
Yana, 21.01.2015 14:01:09
DDD: vanovaso: dík za podporu, myslím že by to tak bylo fajn, stačilo by pak u každé básně dát navíc možnost kliknout na doporučuji
Devils_PIMP, 21.01.2015 19:14:04
Likes to tu zabiji uplne!
LUKiO, 21.01.2015 19:43:25
To je jen slovíčkaření, doporučuji by ve finále znamenalo to samé co like ;) A devilsovi přidáme dislike, aby mohl také klikat :D
Devils_PIMP, 22.01.2015 20:09:20
To uz tu rovnou muzes zavest hidnoceni a ocekavat dila ve stylu "dneska jsem papala uplne famozni polifcicku mucinky muck"
Severak, 22.01.2015 20:48:49
Devils_PIMP: ve skutečnosti to bude mnohem horší. :-) muck ;-)
LUKiO, 23.01.2015 11:09:07
Devils_PIMP: to ne, kdyz tu zavedeno hodnoceni bylo, tak tu takova dila nebyla...protoze by dostavala nuly, a autori, co takova dila vystavujou, neradi kritiku ;)
Amelie M., 25.01.2015 14:58:58
je dobré znát důvod, proč dílo na toho, či onoho v dobrém zapůsobilo stejně tak, jako vědět, co je na něm očima čtenáře špatně.. vyzdvihovat se má obojí, jen tak si může autor přebrat, kde dělá chybu a čeho se naopak držet..

jakákoli tlačítka jsou dle mého velmi snadnou cestou kritiky i chvály, nicméně také cestou neobjektivní a zbytečnou..

klik..

klik..

klik...

"no.. a je to tady! kdybych klikla, jsem se nemusela obtěžovat s tolika písmenkama a ono by to nějak dopadlo.."


PS: a o tom to je.. kliky a jejich vypovídací hodnota vedou do.. TAM! :))
shane, 31.01.2015 14:42:54
Amelie M.: No, já si taky myslím, že to tlačítkování by asi moc objektivity nevneslo. Třeba na suvicce jsou komenty a lajky, jenže World press, takže bez profilů a bez informace, kdo mi ty lajky dal! Na piste-povidky jsou ta doporučení, co se líbí Yaně a taky lze někoho požádat o zhodnocení a komentář, ovšem bez toho k tobě sotvakdo zabloudí, pokud ho nezaujme název na liště v novinkách. Na saspi máš ke komentům i pětibodové hodnocení, můžeš a nemusíš hodnotit či jen komentovat. Ale bez upřesnění významu těch pěti stupňů to taky nemá smysl!
Např.:
1-líbí se mi
2-líbí se mi s výhradami
3-jsem na rozpacích
4-tak tohle asi není můj šálek kávy
5-tohle už vůbec ne!

Nebo bych dal 0 ve významu: zdržuji se bodování!

Ale i to je jen plácnutí do vody. :-(
Jen bych se přimlouval, aby se místo dlouhých vzrušených diskusí pod dílky taková ta zásadní témata přesunula sem jako nové diskusní vlákno s jasným názvem, příp. odkazem na určité dílko, aby nikdo nemohl být napadán, že pod dílkem spamuje! Když bude někdo chtít diskutovat, může jen zanechat poznámku: Více na tom a tom fóru...
:-)
štiler, 31.01.2015 17:47:23
Pokud nefunguje již zavedený jednoduchý systém, nebo "by" nefungoval nový systém s jednoduchým bodováním, je další možnost jen v novém (pravděpodobně složitém) způsobu.
Bylo by možné dle určité formule rozdělit komentáře na řekněme dvě kategorie, což by si určil sám čtenář u jeho publikace. Třeba komentář a kritika. Na place serveru se může zvýraznit počet kritik, aby bylo jasné, co má mít větší váhu. Další složitost by mohla býti v bodování/lajkůchcích (nebo v tak něco) kritik, které snad dokáže eliminovat osobní útoky a nesmyslnosti. Mohla by zde být i možnost odpovědět na kritiku. Třeba.

Pokud chcete docílit více opravdových kritik, snad to bude motivace pro ty, kteří rádi znají názor na svůj názor.

Mě osobně je to šumák, ale pořád zde narážím na tyhle diskuze, takže jsem se rozhodl něčím přispět. Tohle je prostě taková tvarovatelná možnost, příklad. Možná jste se o tom bavili jinde, možná jsem mnoho přehlédl. Všechno tady pročítat nebudu, čas je drahý, každopádně se pořád motáte v jednom bodě a nic z toho.
LUKiO, 01.02.2015 02:07:26
Hlavně žádné složitosti...
Každopádně, klidně diskutujte, ale přes mě rozhodně neprojde pětibodové hodnocení jako ve škole, ani stobodové procentuální které tady už bylo, ani nic na ten způsob. Nebudu po stoprvé vysvětlovat proč ;)
Jediné co jsem ochoten spustit jsou tipy, anebo tipy a supertipy. Jak už jsem někde psal, jestli dát tomu slovo tip nebo doporučení je ve finále jedno, bude to plnit stejnou funkci a výsledek bude také stejný.
shane, 01.02.2015 04:00:32
LUKiO: O.K. Mně osobně je to celkem fuk, co bude, to přijmu, ten literácký systém s komenty, tipy a supertipy je vcelku osvědčený.
Tuším, že na písmáku, který je teď mimo provoz po nějakém útoku hackera, byla u komentu zajímavá možnost výběru, zda chci koment dát veřejně či ho poslat jen autorovi do zpráv! Nebylo tedy nutno extra otevírat vzkazy, pokud člověk nechtěl pod dílkem spamovat nebo třeba jen chtěl nenápadně upozornit na chybu, což by pak vypadalo po opravě dost hloupě a nesmyslně, kdyby to tam dál viselo!:-)
Nu, svoje jsem vyjádřil, ostatní taky, konečné slovo máš Ty...:-)
shane, 31.08.2015 18:21:24
Severak: Mimochodem, lajky už jsouděsným přežitkem. Vždyť už Rusové je vkládali do Sputniků dávno před Gagarinem...:-P
Cuk, 08.08.2016 16:45:19
Je mi docela jedno, jestli tady bude tlačítko "líbí se mi" nebo bodové hodnocení ale každopádně by bylo dobré něco podobného na psancích zařídit, jelikož jen ono "přečteno" mi toho moc neřekne :/
Singularis, 11.08.2016 19:35:25
Cuk: Obávám se, že "líbí se mi" mi toho neřekne o moc víc než "přečteno". Takto mi snad čtenář alespoň sdělí, co se mu tak líbí a co ho nejvíc potěšilo.

Pokud chcete vložit odpověď, musíte se přihlásit.
»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Daisy Moore
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
Boleslava řekla o Sokolička :
Moc fajn holka, krásný básničky i povídky - to je ideální kombinace! A nemáme společné jenom ty sportovce...přihlásily jsme se přece na Psance ve stejný den (to bude znamení...)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku