Úpadek psacnů a co s ním
Devils_PIMP, 14.01.2015 12:57:48
zde se prosím vyjádřete, co dělat s tím, aby se zlepšila kvalita děl a vrátili se dobři pisatelé.
Amelie M., 14.01.2015 15:14:38
mě fakt zatím napadají asi jen ty skupiny, i když to celou věc zdaleka neřeší, je to hodně o toleranci mezi námi samotnými..
Zamila, 14.01.2015 15:34:44
Podle mě by každý pod dílo měl napsat. Líbí se mi: "bla bla bla". Nelíbí se mi: "bla bla bla." Přičemž v první kategorii by vyzdvihnul to pěkné, ve druhé by vlastně mohl být co nejvíc otevřený a kritický. Pak by z toho dotyčný komentovaný neměl takovou újmu, protože by dostal chválu i kritiku. Samozřejmě by se tím snížil počet komentářů u děl, protože by to bylo časově a energeticky ;-) náročnější, ale daleko víc podnětné než jen "líbí, pěkné" apod. Člověk by tu měl asi nad díly víc přemýšlet. A když se mu něco vážně nelíbí, nejít číst dalšího autora, ale tomu prvnímu prostě tímhle způsobem napsat, co je špatně. Protože pak ten dotyčný bude mít jen za to, že ho moc lidí nečetlo a dál bude psát na zcestí a špatně.
gabkin, 14.01.2015 15:52:41
vrátí se málokdo, a kvalita psaní je relativní věc. Mnohdy je to jen otázka osobního pohledu na dílko. A pokud nejsi na stejné vlně, (popřípadě pláži)... tak to prostě nebereš objektivně.
Tohle je amatérské psaní, ve velkém počtu spíše osobní výkřiky poeticky laděných duší a ono trefovat se do osobních prožitků se stejným pohledem je na diskusi o díle opravdu nešťastný začátek.

Osobně si myslím, pokud zlepšit atmosféru tady - psát obecněji (ne o svém trápení, své radosti, svém prožitku)..... nabídnout téma s otevřeností pro představy dalších autorů.... pak by se měla rozvinout větší diskuze nad dílkem a tím i komunikativnost mezi autory.
Máta, 14.01.2015 17:59:16
Souhlasím se Zam a sama se to tak snažím dělat už od začátku a všude. Nejméně toho obvykle mám co říct u toho co se mi líbí celé bezezbytku, to nemívám tendenci rozebírat :-) Ale co přečtu to okomentuju, je to můj zvyk a snažím se o upřímnost ve všech případech, kamarád nekamarád. Ale u básní to třeba máte jinak, to nevím a neposoudím.
Začít musíme hlavně u sebe a sami jít příkladem, nebo ne? Ať už v psaní tak v komentování, jinak to ani dělat nemůžeme.

A byla bych také pro to se vyhnout nekonstruktivním, netaktním a urážlivým výpadům, osobně si myslím, že to tu kazí atmosféru nejvíc a to mě na takovémto webu, obzvlášť mezi básníky dost zaráží. Všechno jde přeci říct slušně, s taktem a citlivě nejen vůči autorovi, ale i vůči ostatním uživatelům webu, nebo snad ne? Bez ohledu na to jak dlouho tu kdo je. A hlavně jaksi si tím kálíte na vlastní hlavu, že? A jak to vypadí pro někho z venku, kdo jen nakoukne? Co si o vás/nás pomyslí? Že jsme na pískovišti a šlapeme si po bábovičkách? Konec výchovného okénka.

Gabkin k druhé části tvé poznámky, myslím, že nemůžeme ani sobě ani nikomu diktovat co a jak má psát, ať už píše cokoliv protože troufám si tvrdit, že ve všem, ať je to román, nebo pár veršů jsme my a naše bolesti a radosti se tam objeví. Bez toho by to podle mě pozbývalo smyslu.

Am nějak úplně nevidím ve skupinách velký všeobecný smysl, ale třeba to bude přínos, uvidíme.
Amelie M., 14.01.2015 19:45:14
Máta: pokusím se nejenom tobě nastínit, jak by mi to přišlo schůdné a co jsem psala v komentáři jinde..

skupinky

kdyby se založilo pár základních skupin, rozdělených dle nějakých kriterií, lidé by do nich mohli vkládat některá svá díla a tím by se stalo jediné.. u díla by bylo označení skupiny a tím i naznačení, jak si díla považujeme, kam ho dle vlastního názoru řadíme a nakolik a o jakou kritiku stojíme atp. ....... pak by odpadlo jakékoli napadání z jiné strany, všem by bylo jasné, o co jde..

bylo by hloupé, kdyby někdo do skupinky "bereme to naprosto vážně a stojíme o maximální kritiku" (např.) vložil humorné a ne zcela hluboké dílko..

ještě to potřebuje notnou dávku tolerance, vůči jiným lidem, bez toho to prostě nejde..

takže, tak nějak..
Máta, 14.01.2015 19:56:55
Ok, ok, fajn, uvidíme, třeba se to nějakým způsobem ujme.
A jo, tolerance je to nejdůležitější, co si budeme povídat :-)
Devils_PIMP, 14.01.2015 20:34:56
Me jen jeste napadlo ze by se treba nekteri zavazali k tomu ze za kazdy komentar ktery obdrzi nejen ze okomentuji jedno dilo komentujiciho ale jete min dve nahodna co vy na to
Amelie M., 14.01.2015 21:00:19
Devils_PIMP: tam narážíš na realitu.. když bude mít komentující čtyři díla, za chvíli nemáš co komentovat :) a nejsem si jista, jestli by byli psanci tak poctiví, aby to dodržovali
loner, 14.01.2015 21:06:07
Devils_PIMP: a proc vlastne chces, aby se zlepsila kvalita del a byli tu dobri psanci?
Devils_PIMP, 14.01.2015 21:06:58
Amelie M.: 1. Jich tu tolik neni. 2. Kdyz uz tak muzes napsat misto toho 3 nahodnym ne? 3. Ja to klidne dam nemam problem
Amelie M., 14.01.2015 21:12:30
Devils_PIMP: vždyt jsi ted moc nekomentoval, kde bereš jistotu, že ty to dáš? :)) já už takhle dost brousím do náhodných děl, takže já to mám v rukávu :)
Severak, 14.01.2015 22:46:51
Amelie M.: no, upřímně - přesně to bych udělal já, do skupiny „bereme to naprosto vážně“ bych vložil nějaký interní humor. :-D
Zamila, 14.01.2015 23:07:54
Já nevím, ale osobně mi přijde, že si víc než se psaním budem pak lámat hlavu se škatulkováním děl, protože někteří z nás píšou od každého něco. Nejen že se tím nezajistí "vyvolený" přísun správné kritiky, ale ještě se z toho dočista zblázníme :-D Podle mě by bylo nejlepší (jak už psala Orionka), aby se každý prostě naučil snášet sebehorší kritiku. Je to vlastně z toho všeho nejjednodušší přístup. Navíc pochybuji, že se každý před svým komentářem podívá ke komentovanému autorovi do profilu, aby zjistil, kolik kritiky vlastně unese ...
Severak, 14.01.2015 23:41:17
Zamila: stačí najet myší na jméno autora, zkušenější psanci by to měli vědět
Máta, 14.01.2015 23:43:30
Zamila: A u každého okénka kam se píší kometáře je přeci smailík, kolik kritiky dotyčný snese, nemusíš nikam koukat :-)
Zamila, 14.01.2015 23:44:53
Severak: No, ale ani to nikdo dělat nebude, když to nedělam ani já, pečlivka :-D Jen do mě, jen do mě ! Jsem připravená na novou drsnou vlnu :-D
Severak, 14.01.2015 23:46:06
doporučuji přečíst tento můj zápisek, je k tématu - http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=23835-uloha-literarnich-se
rveru
Severak, 14.01.2015 23:53:42
Zamila: já třeba myší na jména najíždím. Jak jinak bych mohl včas odhalit, že máš novou fotku?

V tom infoboxu je ale spousta dalších užitečných informací:

- kolik autorovi je
- zda je tu nováček nebo zkušený pard
- jestli sem vůbec ještě chodí
- jak moc je ten člověk aktivní, případně co dělá

PS: Jo, a ty dlouhý nohy na fotce jsem zmiňoval? :-D

Ne vážně - i takováhle věc ovlivňuje hodnocení. Přece jsme jen lidi.
Máta, 15.01.2015 01:26:10
Něco mě ještě napadlo, co by mohlo přispět ke zlepšení hlavně formální kvality děl - co si vzájemně vypomoct korekturami, rešerší či chcete-li betareadem (ještě před konečným zveřejněním díla na požádání autora)? Jsou tu mnozí, kteří tápou v pravopisu případně jiných věcech a nemají nikoho, kdo by jim s tím pomohl nebo poradil. Byli byste ochotni se zapojit jako korektoři? Na některých webech funguje skupinka lidí, kteří tyto "služby" nabízejí a daly by se tak mnohé formální mouchy vychytat. Co vy na to?
Singularis, 15.01.2015 06:41:40
Máta: Já bych se do korektury a rešerší zapojil, považuji to za vynikající nápad pro díla, která jejich autor myslí vážně. Jen by těch děl musel být počet přiměřený mému volnému času.
Máta, 15.01.2015 07:10:19
Singularis: Výborně. Ona ani nevážně myšlená díla nemusí mít gramatické chyby, když už nic jiného. :-)
Přiměřený počet považuji za samozřejmost a myslím, že se nepředřeme.
Organizačně bych to viděla tak, že pokud se nás sejde vícero (v což doufám a sama se chci zapojit, když už jsem s tím přišla, ač jsou mé možnosti a některé schopnosti omezené, ale zase si myslím, že prozaiků, kteří se budou ochotni zapojit bude méně) zkusila bych napsat Lukiovi, zda by někde viditelně nešel umístit náš seznam spolu s informacemi kdo, co a jak, který rozhodně nemusí být konečný a může se měnit podle časových možností jednotlivců. Je to dobrovolná činnost navíc, která pro nikoho není povinná. Bylo by pak na autorovi, za kým půjde, případně komentující by měli možnost na tento seznam odkázat dotyčné autory. A pak už záleží na nich, zda nabízených "služeb" využíjí. Jinde to tak funguje a myslím, že to funguje dobře. Sama ze své zkušenosti vím, že dobrá beta a korektor jsou skvělá pomoc pro každého a dá se tak celé dílko posunout na mnohem lepší úroveň. :-)
DDD, 15.01.2015 07:32:26
Myslím, že skupiny nic moc nevyřeší. Možná na pár dnů, v lepším případě týdnů. Koneckonců - není to nic nového - podobná situace se tu řešila už několikrát a sám jsem z toho důvodu členem skupiny "Psanci utíkají nebo píšou?" od prvního dne její existence. Doporučuju přečíst si její program.

Trochu mi to zavání nebezpečím rozdělení Psanců na aristokracii a dělnickou třídu, přičemž jedna s druhou nebude komunikovat, protože se přece hlásí k odlišným ideálům a tudíž ty druhé nemusí brát vážně. Takhle by to podle mě fungovat nemělo.

Zkusil bych se na to podívat trochu realistickým okem a s odstupem :-)
Zamila, 15.01.2015 10:40:29
Severak: To je vidět, na co Ty zas koukáš :-D Odteď žádný fotky zrzek a jim podobných - a učit se psát konstruktivní kritiku ! :-D

Tyhle diskuze jsou tak složité, a přitom je všechno tak jednoduché ... Stačí, když budeme vkládat dílo teprve v momentu, až s ním budeme maximálně spokojení. A když budeme psát kvalitní konstruktivní kritiku k dílům ostatních. A když se naučíme tu kritiku od ostatních snášet. Howgh :-)
Severak, 15.01.2015 23:15:46
Navrhuju vydávat výběr - http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=29445-podhoubi

Psanci samotní by měli být otevřeni všem, nehledě na kvalitu a zaměření. Naopak zaměření a kvalita nechť jsou doménou výběru.

Hlásím se jako dobrovolník na technickou stránku věci.
Zamila, 15.01.2015 23:39:15
To neni vůbec špatnej nápad :-) A taky víc soutěží a tak vůbec ! :-)
Yana, 16.01.2015 20:01:26
Jak jsem dnes už napsala, nejdřív jsem z dění tady byla nějaká rozčílená, ale po pročtení různých dílek k věci si uvědomuji, že se musíme spojit a s vervou se pustit do zlepšení úrovně psanců, vždyť sem patříme...navrhovala bych komentáře rozdělit povinně! do tří částí(myšlenka, styl, melodičnost) např., pak by bylo dobré kdyby každý kdo navštíví psance okomentoval alespoň tři básně, vždyť někdo přijde a nezanechá ani tečku, a skutečně se nezabývat osobním vztahem s dotyčným, ale hodnotit báseň, tedy dílo, a byla bych také pro vložit třeba tři básně týdně maximálně, někdo píše denně, třeba by pak lépe vybíral co vložit a co někam založit
Zamila, 16.01.2015 20:06:13
Yana: Souhlas ! Je skvělé, že ty (jak psal Jirka) evoluční snahy vnímají všichni - a že nejsou záležitostí hrstky jedinců. Já už ty komenty takhle píšu, sice je to vysilující, ale je to snad přínosné. Ale vkládání děl bych zas tolik neomezovala. Pak chce člověk napsat aktuální báseň např. Charlie Hebdo ;-) - a už to nemůže vložit včas. A já ze šuplíku nepíšu, no, všechno rovnou ... Myslím, že si autoři sami rozmyslí, jestli to něco vložit hned a bez přemýšlení - pokud je dostatečně zchladíme první kritikou :-D ;-)
Máta, 16.01.2015 20:14:00
Yana: A co ti, co nečtou, tudíž nekomentují básně a ani je nepíší? Prostě nejsou básníci a nerozumí jim? :-) Cokoliv komukoliv nakazovat by podle mě bylo dost kontraproduktivní. Může to být doporučeno, ale nutit někoho nemůžete. Už takhle je tu to, řekla bych prospěšné pravidlo, kolik komentářů u cizích děl, tolik děl vlastních.
LUKiO, 16.01.2015 20:31:34
Máta: co se týká korektur, mám praktickou zkušenost z jiného serveru, kde je pro toto naprogramován podsystém, a existují lidé=editoři, kteří mohou zaslaná díla jednoduše editorsky upravit a zaslat zpět k autorovi...je to dobře vymyšleno a jak pro autory tak editory jednoduché k ovládání...ALE to by lidé museli tuto službu využívat...počty zaslaných děl ke korekci jsou cca 10 do roka...z cca 8000 publikovaných děl tedy zanedbatelné číslo...takže, zbytečná snaha se v tom angažovat, lidé (=autoři), tuto funkci nepotřebují.
Máta, 16.01.2015 20:51:12
LUKiO: Díky za info. Možná marná snaha, ale aspoň snaha :-) Zkusím to v rámci svých možností zde, aniž by se muselo jakkoliv zasahovat do systému. A i kdyby to pomohlo jednomu jedinému autorovi, už to je pro mě úspěch :-) jsem paličák, já vím :-)
shane, 31.01.2015 17:30:43
Zamila: Souhlasím s Tebou v podpoře návrhů Yany a Severáka. Viděl bych to tak, že by tu byl odkaz na měsíční výběr Nej dílek, to bodování jak v krasobruslení: myšlenka, originalita, melodičnost, technika provedení...
Přimlouvám se i za více třeba jednoduchých soutěží pro všechny, např. by se zvolilo několik stálých témat a vždy by se vylosovalo několik skupin náhodných slov, /k čemu tu je generátor!/ vybrala by sis téma a k tomu některou ze skupin pevně označených čísly jen s proměnným obsahem, třeba po 14 dnech, aby šlo zautomatizovat zadávání dílek, mohly by to být třeba i miniaturky do určitého počtu slov či slabik. Mohla by ses třeba zúčastnit i více příspěvky, třeba jen v různých skupinách. Byla by legrace, přitáhlo by to lidi i k něčemu užitečnějšímu, než je pouhé hihňání prokládané smajlíky v chatu, když už si lidi neví, co by samou nudou dělali...:-)
shane, 26.07.2016 19:46:52
LUKiO: Jj, tohle je asi na písmáku či na totemu? Už nevím,moc tam nechodím, nějak se tam vytratili lidé, kvůli kterým to stálo za to...:.-)
shane, 26.07.2016 20:03:08
Zamila: S odstupem času jsem zase zabloudil do tohohle vlákna. Všiml jsem si, jak jsi volala po více soutěžích (něco jako na pište -povídky?). Myslím, že by to nebylo od věci, minimálně na nějaké vlákno dávat tématické úkoly, třeba jen pro inspiraci nebo by se to přidávalo přímo tam, třeba odlišným řezem písma, např. tučnou kurzívou a témata podtrženě! A pak by se zkopíroval seznam názvů a hodnotilo by se hlasováním!
♣A ještě k té diskusi: Myslím, že spousta autorů bere komentáře příliš osobně a jako útok proti sobě (což někdy i tak vypadá, zejména při delší následné diskusi se to nesmyslně hrotí!). Takže bych volal po větší toleranci vůči sobě navzájem i vůči komentářům, které nám nejdou pod nos, protože je bereme jako slabinu své domýšlivosti...Pořád jsme jen servr amatérských spisovatelů, bez ohledu na to, že někdo má i profi úroveň a už si i něco někde vydal! Nejde přece o život! :-p
LUKiO, 27.07.2016 00:06:31
shane: Ne, to je na libresu :)
LUKiO, 27.07.2016 00:11:02
shane: Co se týká soutěží...tak lidi (drtivá většina) nechcou soutěžit. Oni chcou vystavit dílo a nechat se poplácat po ramenou. Stačí se podívat na počty soutěžních děl v tématických soutěžích zde. Co kdyby totiž náhodou skončilo dílo někde na konci, s negativními komentáři. A navíc, od tama už dílo smazat nelze, od sebe z profilu ta běžná díla naopak ano.
shane, 27.07.2016 22:59:37
LUKiO: Díky! Myslel jsem, že jsem se s tím setkal i na jednom z těch dvou portálů...Myslím, že se i v komentech u jmen některých objevuje editor, redaktor etc...:-)
shane, 27.07.2016 23:42:46
LUKiO: Ale pořád jsou tu lidé, kteří nejsou tak ješitní a soutěží jen pro tu radost ze hry! Vezmi si, kolik se jich zapojilo třeba do veršotepárny, i když termín byl dost šibeniční a některé formy dost nezvyklé, navíc těch pět povinných slov, často dost nesourodých! :-P
Záleží na tom, jak to podáš, jak lidi motivuješ! Pro každé téma bych zavedl dvě kategorie, prózu i poezii, kdo by chtěl, mohl by se zúčastnit i obou, a ti plodnější i více příspěvky. Pak by měli více želízek v ohni a nebáli se vkládat třeba proto, že jim téma nesedí. Nebo bych zavedl současně více těch témat, ať je nějaký výběr! Pak by nikdo nemusel mít trauma, že jeho jediný výtvor končí na chvostě...Ostatně i o tématech by se dalo diskutovat na nějakém vláknu a pak jedno či více zvolit např. hlasováním...:-)
LUKiO, 28.07.2016 09:18:11
shane: Bohužel nevím nic o veršotepárenské soutěži, tedy ani kolik lidí a kde a kdy soutěžilo. Každopádně data ze soutěží tady na serveru jsou jasná ;) Rozhodně, pokud chceš soutěžit, meze se ti zde nekladou, jakoukoliv soutěž si můžeš jakkoliv vyhlásit, zorganizovat, apod. :)
slnečnica, 29.07.2016 12:22:14
loner: gabkin: Domnievam sa, že Devilovi chýbajú konkrétni autori, ktorí sa cítia unavení z detinského "skupinkovania", ako aj z faktu, že že tu ľudia medzi sebou vedú žabomyšie spory, namiesto toho, aby sa zaoberali tým, na čo bol tento portál vytvorený - publikovaním vlastnej tvorby, snahou o sebazdokonaľovanie v písaní a komentovaním diel iných autorov. Takto to aspoň pociťujem ja, ale myslím, že s Fandom sme na tom podobne, hoci samozrejme nie som kompetentná odpovedať v jeho mene. ;)
loner, 30.07.2016 15:18:40
slnečnica: web si zije uplne normalnim zivotem. Unava z psani, ztrata zajmu, zmena v prioritach k tomu patri, stejne jako zabomysi spory na nasem dvorku. A jinak to nebude. :)
slnečnica, 04.08.2016 08:09:49
loner: Asi áno... Pekné ráno a príjemný deň. :-)
LadyLoba, 09.08.2016 14:05:38
loner: souhlas :-) a to bych rekla ze ti nejvetsi valky uz byly ... zatim ...
loner, 13.08.2016 17:13:05
LadyLoba: rekl bych spis, ze budou :)

Pokud chcete vložit odpověď, musíte se přihlásit.
»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
el26
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Dívka v modrém řekla o milancholik :
je v mém srdci ať už s ním, či bdím... pořád nevím, kde se stala ta úplně největší a nejposlednější chyba.. Ale asi o tom život je.. ach ty texty ach ty melodie... při tech vážně srdce prudce bije...
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku