přidáno 12.10.2009
hodnoceno 7
čteno 1415(22)
posláno 0
Človek.
Ty ôsmi div sveta.
Ty, čo vyžaduješ právo veta.

Poznám tvoju hĺbku.
Poznám čo si zač.
Tvoje srdce, je falošný hráč.

ikonka sbírka Ze sbírky: Človek
přidáno 04.05.2011 - 00:04
Báseň se mi líbila už před časem hned po prvním přečtení. Několikrát jsem se k ní vrátila a vždy mi nabízí něco nového, dalšího... nebo že by to bylo tím, s jakými osmými divy se setkávám a znovu a znovu poznávám, co jsou zač...? Někdy je to k radosti, někdy by bylo lépe nepoznat a nevědět... I když lepší je vědět než nevědět.
Líbí se mi na básni, že ač je úsporná ve formě, není ani zdaleka chudá obsahem. Z mého pohledu má nejen jasnou stavbu, ale i jasnou pointu, a zároveň je to text, který je otevřený, což myslím asi tak, že při každém dalším návratu k němu může čtenář s textem komunikovat znovu a možná i trochu odlišněji než minule. To, myslím, svědčí o hloubce textu a o jeho sdělení.
přidáno 23.10.2009 - 06:37
Vnímam to ako súčasť ľudského srdca a povahy. Vieš, ako sa hovorí: počúvaj svoje srdce... dosť často to srdce pravdu nemá a človek sa ovládnuť vlastnou túžbou. Súboj ľudského svedomia a skazenej túžby srdca.
přidáno 22.10.2009 - 20:41
předpokládám že to není generalizovaný pohled do nitra každého člověka? Asi bych měl toho symbolického člověka chápat jako lidstvo ne? Nebo tak 1kor13 skutečně vnímá lidi?

A vidím, že jsi začal se sbírkou. Ať to vydrží a je houstne!
přidáno 13.10.2009 - 08:21
jj, fajn..:)

no hele, třeba mně osobně se nejlíp básně překopávají po roce a něco.. už totiž zapomenu, proč jsem byla v depce, tak z toho udělám zas něco jinýho..;)
přidáno 13.10.2009 - 08:15
Ale inak hej, hovorí to človek sám o sebe. Je to sebareflexia.
přidáno 13.10.2009 - 08:13
Chcel som to ešte nejako doplniť, ten koniec, ale akosi som nevedel, čo by som k tomu ešte povedal. Je možné že to časom pretvorím.
přidáno 13.10.2009 - 08:09
trošku mě na tom zarazila úprava...
báseň, jak jsem pochopila, má mírně gradovat, tak proč je to doprostřed a ne třeba ve schůdcích? (prostě jedna strana pyramidy..) to by, dle mě, tu osobitost, co má tohle dílko vyzařovat, ukazovalo víc...

jinak nápad dobrý, hezky a jednoduše zpracovaný, akorát mi tam možný schází něco jako konec... třeba kdo tohle říká, člověk asi ne..:)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Človek : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Slabý odraz môjho ja
Předchozí dílo autora : Rozprávka o troch princeznách

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
zamilovana do nezamilovane doby řekla o Severka :
Slečna.. co ji vůbec nemusíte znát osobně, abyste stačili pochopit alespon tak důležitou věco, jako je její světluškovské poslání... :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku