Úvaha do školy...je to spíchnutý trochu horkou jehlou, ale momentálně mě prostě nic lepšího nenapadá.
přidáno 23.11.2007
hodnoceno 11
čteno 4518(27)
posláno 0
Je mnoho lidských vlastností, které jsou obecně ceněné a pokládáme je za životně nezbytné. Pak samozřejmě existuje jejich pravý protipol – tedy povahové rysy, jež bychom v životopisu raději zmiňovat neměli, protože např. takový sklon k depresím a apatii nejspíše nepatří mezi ideální „vybavení“ špičkového manažera. Samostatnou kapitolu tvoří vlastnosti, které vůbec nemáme a jejichž absence nám, ať už v pracovním, nebo soukromém životě, způsobuje nemalé komplikace.

Jedním z oněch nezbytných pilířů úspěšného člověka v 21.století je být sebevědomý. Co vlastně znamená „mít sebevědomí“? První asociace, která mě napadá, je prsatá blondýnka u nějaké zkoušky. Sebejistě probodává pohledem všechny přítomné vyučující a suverénně odpovídá na otázku, přestože o dané problematice toho ví asi tolik jako já o elektromagnetické indukci. Avšak její hlas zní velmi jistě, neuhýbá pohledem, řeč jejího těla je nekompromisní a to vše plus dokonalý vzhled vyústí v mnohem lepší celkovou známku, než by získal člověk se stejnými znalostmi ovšem bez nezbytného sebevědomí. Podstata celé věci je tedy věřit v sebe a to naprosto bezvýhradně, což ale neznamená, že bychom měli zapomínat na pokoru, toleranci a sebekritiku.

Tím se dostávám k jednomu poměrně závažnému nařčení, kterému musí čelit snad všichni sebevědomí lidé – říká se, že jsou arogantní. Stejně jako to některé dámy přehánějí s líčením, někteří z nás si o sobě prostě myslí víc, než je zdrávo. Je naprosto přirozené, že ve společnosti existují takovéto extrémy; pokud se ale budeme bavit o přiměřeném neboli zdravém sebevědomí, rozhodně nejde o špatný povahový rys, spíše naopak. Také bychom neměli zapomínat na tradiční českou závist a to, že sebejistotu u nás stále mnoho lidí považuje za projev nadřazenosti.

Sebevědomí není každému dáno, ale myslím si, že je možné tento „handicap“ během života napravit. Každý den máme spoustu příležitostí, jak hýčkat svoje ego. Zdánlivá banalita typu dobré známky ve škole nebo malé pochvaly za dobře odvedenou práci může být pro mnohé odrazovým můstkem k získaní toho nezaměnitelného pocitu spokojenosti sám se sebou a tím i většího sebevědomí.


Je důležité mít sebevědomí?

[4x]
Určitě, bez něho to dneska nejde.
[4x]
Je, ale jsou i důležitější vlastnosti, které bychom měli mít.
[0x]
Ne. Pokud jsem dobrý/á, prosadím se i tak.
[0x]
Nikdy jsem nad tím nepřemýšlel/a.
[0x]
Co je to zas za blbou otázku?!


hlasovat mohou pouze přihlášení
přidáno 25.10.2008 - 08:00
Někdy není na škodu zamyslet se nad zdánlivě banální věcí na popud invence učitelky. Co se této úvahy týče, je napsána dobře, čte se pěkně a dává smysl. Má hlavu a patu. I když na můj vkus je to téma přiliš rychle uzavřené a na úvahu možná až moc neosobní. Uvítal bych třeba byť jen jeden odstavec o tvých vlastních zkušenostech, ale to je tak vše, co bych vytkl.
K tématu. Sebevědomí je důležité a to ve všech ohledech. Člověk by měl být cílevědomý, jít si za svým a věřit si, tomu můžeme říct zdravé sebevědomí. Arogance, jak ji zmiňuješ, to není příliš velké sebevědomí, to je hloupost. S arogancí stejně daleko nedojdeš a nakonec najdeš někoho, před kým se budeš muset sklonit. Podle mě člověk bez sebevědomí je jen loutkou v divadle loutkového světa, jako každý z nás, s tím rozdílem, že za jeho provázky tahá někdo druhý. Člověk by měl být soudný a rozumný, ujasnit si na co má a na co ne, ujasnit si jak dosáhnout toho, co chce a nebát se říct si o radu, nebo o pomoc. Sebevědomí člověk zná své hranice a možnosti. A kvůli zachování sebevědomí není nutné dokázat vše sám za každou cenu. Z toho se pak stává bezohlednost a ta také ne vždy skončí dobře.
Tak asi toť můj názor, ty jo... takovéhle úvahy hned po ránu, to mi nedělá dobře, že jsem to četl... ale nelituji... =)... probralo mě to po dlouhém čtyřhodinovém spánku... tak jsem se musel zamyslet.
přidáno 10.12.2007 - 19:52
tak teď už se v té naší diskuzi začínám ztrácet:-) asi máš pravdu, ale ne každý o tom uvažuje tak do hloubky jako ty...vnitřní rozhodnutí...možná si budeš myslet, že sem natvrdlá, ale nedokážu si pod tím nic představit. jestli si pochvaly pustíš k tělu, to podle mě snad někdy ani nemůžeš ovlivnit. někdy přemýšlíš nad věcma, na který bys nejraději zapomněla, ale nejde to...nemůžeš si pomoct, jestli chápeš. to je podle mě podobný...ale samozřejmě sou lidi, kteří si dokážou říct: na tohle kašlu a už se tím nebudu zabývat. no asi sem se do toho trochu zapletla.-) snad je to aspon zčásti srozumitelný
přidáno 08.12.2007 - 20:05
Chápu, ale to, jestli si ten podmět pustíš k tělu nebo ne, je tvoje vnitřní rozhodnutí, myslim, pravdu mít nemusim.
přidáno 08.12.2007 - 19:46
a právě prostřednictvím těhle malých pochval můžeš změnit něco uvnitř...jen tak z ničeho nic se to asi nestane, musí tam být nějaký podnět z venku jestli chápeš...
přidáno 08.12.2007 - 18:08
k poslednímu odstavečku, myslím, že je to přesně naopak, nejdřív musíš změnit něco uvnitř, pak teprve ty pochvaly, dobrý známky atd...dokážeš ocenit.
přidáno 23.11.2007 - 20:35
ne bylo to patrny,vnimam to v tom..nechtela sem nejak prevracet nebo zpochybnovat tvy myslenky...vzdyt vis....
přidáno 23.11.2007 - 20:32
ne neomlouvej se...každý k tomu určitě má co říct a je dobře že to řekne!:-) je to tak jak říkáš...možná to z mé uvahy nebylo patrný ale myslím si to samý co ty
přidáno 23.11.2007 - 20:24
hmm..vemu to k obsahu jo..mas na to asi ten spravnej pohled..je to potreba v tom,ze kdyz se ma clovek rad,zije se mu lip..a tim rad,myslim rad...sebevedomi a nafoukanost beru jako dve odlisny veci..to ty asi v podstate taky..kdyz je se sebou clovek vyrovnanej,tak nema potrebu zavidet a soudit...zije a nechava zit..myslim,ze to je hodne dulezity a nejen pro to,ze zijem v roce 2007 a dal..tohle bylo a bude dulezity vzdycky..myslim,ze tema sebevedomi je dobry,protoze se o tom pak da mluvit a muze se vam rict,jak to je dulezity a ze znat svy dobry vlastnosti,nazory atd neni negativni ale naopak..a s tim,ze upravena blondyna,ktera se umi vyjadrovat bude mit vzdycky za jedna,i kdyz bude vedet jen malo,je pravda..plati to u kazdyho,kdo si veri..hodne dela vzhled a projev...coz je pochopitelny..dela to kazdej...protoze kazdej je clovek a ovlivnuje ho prvni dojem a subjektivita...sry za tu "prednasku" ale mela sem proste co rict...mej se..
přidáno 23.11.2007 - 17:51
téma zadala učitelka protože uvahu tedka berem v češtině...kdyby bylo po mém, určitě bych si "sebevědomí" nevybrala, ale invence učitelů...znáš to:-) a dik
přidáno 23.11.2007 - 17:47
mno jo... uvaha postavena jak ma byt... uvod prostredek zaver... jo me se libi... sice ne moc originalni tema a ani nazor, ale je vyborna (podle znamek ve skole... :) )
přidáno 23.11.2007 - 17:38
Zajímavá úvaha... a hodící se ;)... sebevědomí je hodně důležité... protože když si nevážíš sama sebe, neváží si tě ani ostatní... a potom jsou ti všechny tvé dobré vlastnosti k ničemu... prostě si tě nikdo nevšimne a když, tak jedině v negativním slova smyslu... dalo by se říct, že vím o čem mluvím... ;)... naštěstí se dá sebevědomí získat časem... ale jak se říká... Všeho s mírou ;)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Sebevědomí : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Kapka
Předchozí dílo autora : Slunečnice

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku