Úvaha o strastích a slastí let študáckých...
přidáno 19.11.2007
hodnoceno 3
čteno 1443(25)
posláno 0
Škola - základ života?
Jste-li zastánci názoru, že teorie množin, podrobný popis stavby těla jednobuněčných, informace o feudalismu za Přemyslovců, pravda o jednočipových mikroprocesorech či jiné poznatky minulosti i současnosti jsou informace hodné zaujetí místa v našich 13-ti procentech mozkového aparátu, jistě si ve školách na podobných delikatesách s grácií smlsnete. Ovšem pokud tyto názory nesdílíte, máte problém. Rozhořčeně se tážete sami sebe i druhých, zda je opravdu nutné navštěvovat i nadále vzdělávací zařízení, když díky umění číst a psát jsme schopni si veškeré dostupné informace, po kterých zatoužíme, opatřit. Prostředků nabízí dnešní svět právě takové množství, aby se v nich člověk dokonale ztratil.

Patrně se valná část čtenářstva v těchto chvílích bouří, vstává ze židlí a hysterickými gesty dává najevo svůj nesouhlas.
Jen si vzpomeňte na chvíle před písemkou z předmětu, jenž nebyl poctěn vaší náklonností. Opravdu jste prahli po vědění? Nedočkavostí jste oka nezamhouřili, ve snu se vám v neonových barvách zjevovalo číslo fí a přátelsky na vás pomrkávalo?
Tak to jste buď magoři nebo matematici.

Na druhou stranu, i ten nejzarytější odpůrce vzdělávacích zřízení mi snad dá za pravdu, že když se škola bere s nadhledem a humorem, lze z ní vyjít i živý. Někdy je dokonce i sranda. Neotřesitelnou většinou se na ní podílí kantorstvo. Jen málokterý obrázek předčí situaci, kdy rozlícený profesor brunátní následkem studentského žertíku, či při důmyslně položené otázce, kteráž má za cíl přátelsky namíchnout vyučujícího. Ano, je to slastný požitek...
Ale nepozvedej kyje, čtenáři, ve snaze vytlouci z hlav študáckých ony zlotřilé poťouchlosti. Vždyť koneckonců, jsou to ještě děti...

Ať tak či onak, můžeme si klást otázku, čím by naše společnost byla bez prožitku oněch strasti i slastiplných študentských let, jejichž stojaté vody jsme s hravostí čeřili s jediným cílem; zpestřit studentský život striktně ohraničený stupnicí jedna až pět?
Obrazně řečeno bychom ještě neslezli ze stromů. Zůstali bychom negramotní, hloupí, ochuzení o vášeň poznání...

Inu, díky Ti, matko moudrosti.
Gratia, Mater Studiorum...
přidáno 23.11.2007 - 18:01
Jo, opravdu si pobavila...jak říkáš, že třeba to brát s nadhledem. samozřejmě je blbý, když si na gymplu, baví tě čeština, nesnášíš matiku a tu máš 5krát týdně...na věc mám stejný názor jako ty...80% věcí co se učím ve škole mi budou uplně k ničemu, ale na všechno se dá napsat tahák, případně to nak "okecat" u zkoušení a tou školou nak prolezt...
taky sou specializovaný gymply třeba na jazyky na který chodím já...a celkem to de.-)
přidáno 19.11.2007 - 17:56
Kazdopadne jsem se pobavila atake jsem nasla v Tve uvaze zrnka pravdy.
Do skoly jsem chodila v jine zemi a v jine dobe. A take jsme se na medicine ucili, ze inteligence neni souborem konkretnich poznatku, nybrz umenim zpracovavat a zarazovat neznamou informaci, cili nezname. Bohuzel, dnesni skolstvi nevytvari pro to ani ty nejmensi predpoklady. Pohled na dnesni kantory je vskutku zoufaly. -) Cili pokud dite (student, zak) neziska schopnost vyuzivat a pestovat svoji inteligenci jinde, pak je skolni dochazka opravdu na dve veci -)
Dobry clanek -)
přidáno 19.11.2007 - 17:17
...řeknu to asi takhle: povinná je u nás základní škola. Další stupně vzdělávání jsou svobodné. Nikdo tě nemá právo nutit chodit do školy, krom té základní.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Patetický a poněkud sarkastický povzdech zhrzeného studenta : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku