...
přidáno 16.05.2009
hodnoceno 3
čteno 1277(27)
posláno 0
Ponurý čtvrtek, promokřený májovým deštěm s občasnými hláskami hromů, mě vyprovází, po červených dlaždicích, domů. Za zvuků rozmanitých tónů dopadajících kapek, které smáčejí vše co jim stojí v cestě jako linkovaný papír, má pomalá chůze ještě přidává na uvolněnosti a ubírá na intenzitě. Černé boty jakoby zapadaly do všeobecné nálady. A jako by jim to bylo asi tak jedno, rozestříkávaly louže tvořící se na chodníku.
Nevadí mi ten déšť. Připadá mi, že on jediný mne dokáže alespoň trochu pochopit. A jakoby mi chtěl i pomoci.
Všude jsou mladí lidé, usmívající se na své drahé protějšky jako v amerických filmech. Nikomu nevadí ta povrchnost, nikomu nevadí ten stereotyp, se kterým žijí. Záleží jim pouze na sobě, na svém osobním prospěchu. Na tom, jak na sebe shlížejí oni a hlavně, jak na ně shlížejí jiní. Snaží se být dokonalými.


A svět je taky jako laciná děvka, která napotkání ošuká každého cizince. Nabízejíc svůj klín za směšnou cenu dává k dispozici štěstí těm, kteří si ho nezaslouží. A ti, jež by si zasloužili pořádnou porci, mnohdy nedostanou ani denní příděl.

Světu vládne povrchnost a přetvářka. Lidé si hrají na někoho, kým nejsou. Ale na někoho, kým by chtěli být.

„A mimochodem“, šeptám do deště, který má jako posel vzkázat mou větu. Vzkázat jednomu vzdálenému člověku, který jakoby mizel z mého života: „Tvůj úsměv už pro mě nemá takovou cenu.
přidáno 22.09.2009 - 20:56
Pochopení je člověkova možnost vzhledem k věcem lidským,ale víra je lidský poměr k věcem božským. S.kierkegaard zastávam názor jenž byl použit ve filmu kurva hoši guten tag.,,proč nevěříte v boha?, ,,protože ho nikdo neviděl,, ALE VAŠI P.... JSEM TAKY NEVIDĚL A VĚŘIM ŽE JÍ MÁTE???????????????????
přidáno 18.05.2009 - 16:24
Nezbývá než souhlasit... Vskutku osobité a citově silné s velkou porcí pravdy...
přidáno 16.05.2009 - 13:21
Tak tohle je síla.. dost mi to mluví z duše.. myslím, že jsi to perfektně vystihnul. Bůh neexistuje. A celkově... Jen ta poslední věta je u mě jiná.. Pro mě má jeho úsměv stejně velkou cenu jako před 3 rokama, jako pře půl rokem, jako před rozchodem, jako ....
Napsal jsi to perfektně

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Bezcenný úsměv : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Pikovej král
Předchozí dílo autora : S kapkami z žoviálního pomeranče

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Žhnoucí krysa [16], BadAngel16 [13], Z.Biskup [8], endavid [2], Mikin [2], Neočko [1], trivius [1]
» řekli o sobě
Liss Durman řekla o Delivery :
Teress... Mám tě ráda, ikdyž jsem tě nikdy nepoznala. Tvoje díla mi dokážou hodně říct - pokud dokážu číst pozorně. Moc sem sice nechodim, ale pořád tě čtu ráda.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku