...
přidáno 15.08.2009
hodnoceno 5
čteno 1252(23)
posláno 0
Poušť.
Poušť, která je naprosto vyprahlá žárem slunce, které v této části země zničilo snad veškerý život, který samo kdysi stvořilo. Uprostřed toho všeho je žlutá písečná bouře, přemísťující takové kolosy písku, které by neuzvedly největší stroje světa.
A prší. Ano – prší.

Sedí tu starý chlap v dokonale padnoucím obleku, s dírou na loktu saka a vydřeným kolenem. Nejspíš se to snažil ne příliš dokonalým pokusem zašít. Jednou rukou drží pikovou sedmu, křížového junáka, srdcovou osmu a pikovýho krále. Druhou rukou hraje poslední tóny docela chytlavé melodie, která – kdysi dávno – slavila svůj úspěch.

Nejspíš kouká do karet životu. Připadá si jako ve scénáři nějakýho hloupýho americkýho filmu, nicméně s tím rozdílem, že tyhle filmy mívají happy endy.
Záměrně pozoruje tu srdcovou osmičku. Je stejně dokonalá jako ona, je to snad nejhezčí tvar, co kdy viděl. Nejen proto, že když ji položíte, získáte pojem pro nekonečno. Protože ona je nekonečno.
Nebýt tý černý pikový sedmy, co se mu jako oštěp zaryla do srdce silněji, než cokoli jiného. Pokud tedy srdce měl, a ne pouze kapesníček v kapse svýho saka, kde ten hloupej sval bejvá. Tehdy mu tím kapesníčkem otírala slzy, když odcházela. Styděl se. Ne za ty slzy, ale za sebe. Za to, že ji ztratil. Jeho Nekonečno.
Prokletý datum, sedmýho, tehdy v srpnu. Věděl co je ta karta zač, neměl to číslo rád už když byl malej. A někdy prej šťastný číslo. Někdy…

Přívětivě se podíval na křížového junka, který se na něj přátelsky usmíval i z té komiksové karty. Byl to přítel - říká se, že dokonce nejlepší přítel člověka. Na to já nevěřím, mají duši. Cítil, že je tehdy něco špatně – a já byl za něj rád. I ten jeho vlhkej čumák mě po ránu dokázal potěšit. A mou srdcovou osmu taky. Měla ho ráda. Mě možná.

Poslední karta, pikovej král. Věděl kdo to je, ale nevěděl, jakou roli ve svém životě hraje on sám. Možná že se to už nikdy nedozví. Možná že ano.
Tuhle kartu totiž máme ve svý partii rozdanou všichni. My si vybíráme pouze ty tři další karty. Osud není. Protože my jsme osud.
přidáno 20.10.2009 - 15:57
Ano, záměrný x)
přidáno 20.10.2009 - 07:04
Moc se mi to libilo, je to skvele napsane. Jen drobny dotaz, ten prechod ze treti na prvni osobu je zamerny?
přidáno 11.10.2009 - 13:18
my jsme osud.. jedna z nejvetsich pravd a vet, co uznavam..:)
přidáno 22.09.2009 - 20:09
je to moc hezké a úpřímně řečeno jestli ti je doopravdy 16 tak tě obdivuju protože mě taky ale nikdy moje myšlenky nebudou tak ladně plavat na moři pocitů jako ty tvoje.
přidáno 17.08.2009 - 07:56
Ha, to je dobré, to přirovnání ke kartám se mi líbí.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Pikovej král : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Nepříliš pateticky
Předchozí dílo autora : Bezcenný úsměv

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Sasanka
» narozeniny
wp-hasan [16], Weichtier [15], Joanne17 [15], Deviant [14], Elivei [12], Klaron [11], Mamka [11], shizuko [8], Ann(ah) [8], človiček [6], Antek [3], andrew_maxwell [1]
» řekli o sobě
Mitzi řekla o LoveWillTearUsApart :
Byl jednou jeden sladký sen, který vlastně možná ani nebyl tak sladký... Na to, abych pohádku dokončila, nemám nervy, zbývá mi jich už jen na snění.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku