Napsal jsem ji včera 20.4. jako reakci na vhození zápalných lahví do oken romů ve Vítkově. I když holčička stále bojuje o život, je praktricky mrtvá, protože už nebude mít nikdy normální život. Ps: jsem čech
přidáno 21.04.2009
hodnoceno 15
čteno 1162(26)
posláno 0
šel jsem do baru Vítkov
mávl na pingla
a objednal si molotov.

Spláchl svou žížeň,
Ještě tři dávky
a pak mě vyžeň.

V hrdle pálí mě sladce,
srdce buší radostí,
že to šlo tak hladce.

čtyři okna rozbitá,
žár jako v pekle
a...
holčička bez života.

život životu se rovná,
zemřela jen proto,
že kůže je jiná!
přidáno 26.04.2009 - 14:13
samozřejmě, že chci, aby se diskutovalo, ale ne takovým tonem, jako jsi to psal Ty. Prostě to vypadalo, jako bys to ostatním vnucoval, to se mi na tvém příspěvku nelíbilo. Rozdíl mezi mým a tvým příspěvkem je podle mě dost viditelně odlišný a proto jsem napsal, co jsem napsal ( i když jsem to špatně zdůvodnil) ;)

Jinak díky za kritiku :-)
přidáno 26.04.2009 - 14:00
myslim, ze sam si touto basni chtel neco o rasismu a politice rict (dokonce to zminujes i ve svem komentu cituji: "Myslel jsem to ješt obecněji, než jsi pochopila, není to problém jenom čechů a romů. Turci málem vyhladily armeny, stále jsou ve světě rasistické národy, v Americe to taky není svatý a tak bych mohl pokračovat..." .. to k tomu vylevani nazoru a tak... ja to komentuju a rikam svuj nazor... nelibi se ti? vyvrat mi jej... a jestli ti nestacily ma dve upozorneni, ze zadny zivot by nemel byt zmaren pri cemkoliv. zopakuji ti to jeste jednou: ZADNY ZIVOT BY NEMEL BYT PRI CEMKOLIV A ZA COKOLIV ZMAREN!

k basni: verse jsou lacine a nekdy ani nejsou. vyjadreni myslenky neni taky nejake skvele, ale vidim ji tam a ocenuju to... nekdy je myslenka dulezitejsi nez forma, a tak tu basen chapu, a proto jsem napsal to co jsem napsal... nebo nechces aby se o tomto problemu diskutovalo?
přidáno 26.04.2009 - 13:44
je nesmysl vidět pouze konce příběhů. Je nesmysl vést o tomhle řeči.

No a básnička mě nijak zvlášť nenadchla, protože se snaží zevšeobecnit něco co se zevšeobecnit nedá.
přidáno 26.04.2009 - 13:41
co vede lidi k tomu zapálit jiné lidi? Hm?

Ani Puero to neví. Výše zmíněná aktérka básně se nyní těší veliké péči doktorů z Ostravských popálenin (já tam ležel minulý měsíc, tak vím, že jsou to špičkoví odborníci, protože zachránili i tak beznadějný případ jako já). Zachrání ji.

Ale co potom? Dočkají se tihle doktoři od celé skupiny obyvatel nějakého zadostiučinění? Hm? Dočkají se nejspíš jen ze strany té holčičky.
přidáno 26.04.2009 - 13:40
Tohle není server o politice a rasismu, takže si jdi prosimtě svoje názory vylejvat někam jinam, děkuji a nebo napiš nějakou svoji poezii, jaký jsou cikáni. A i když to jsou hajzlové, každý si zaslouží žít.
přidáno 26.04.2009 - 13:03
zadny zivot by nemel byt zmaren... ale o rasismus tady vubec nejde.. je to neco jineho nez jinde.. zide, armeni a dalsi byli jen jine narodnosti a nijak vyrazny bordel nedelali... co se tyce ciganu, tak je to jine (ano ciganu, protoze rom je vymyslene slovo, cigan nemluvi o sobe jako o romovi, ale jako o ciganovi). je to v cesku mensina, ktera nepracuje, otravuje lidi, okrada lidi a jeste si k tomu vyskakuji, ze se maji spatne, aniz by se snazili se zmenit... jsme v demokratickem state a v demokracii se mensiny prizpusobuji vetsine. jen my se prizpusobujeme ciganum. porad je omlouvame a vyhybame se tomuto problemu. a to je spatne... kdyz stejne problemy udela nezpusobily cech, tak se s nim hned zatoci... cigani v tom vidi rasismus a tak se to hned omlouva... pritom nejde o jinou rasu... oni nejsou cerni.. jsou bili stejne jako my...
kleriska.kx: nevim kde zijes, ale ja zazil a i mi pratele take zazili utoky ciganu... jen se o tom nemluvi, abych nekoho nenastvali.. kdybychom byli rasisti, tak bychom tady nechteli treba vietnamce... ale ti se ceskym pomerum prizpusobili. maji praci, nedelaji problemy... opravdu je problem v cesich? ne... je problem v ciganech, tak je uz konecne prestante obhajovat, protoze to je nesmysl...
jeste jednou dodavam, ze zadny zivot nema byt utracen za cokoliv...
přidáno 26.04.2009 - 10:26
To máš pravdu, nebyli, ale právě proto o tom píšu, protože to odnesli ti, kteří za nic nemohli....
přidáno 26.04.2009 - 08:56
na vítkově probíhá upalování dětí? předpokládam, že to nebyli děti kdo se předtím pohádali/vyměnili názory/provokovali.
přidáno 24.04.2009 - 16:17
Kleriska.KX: Myslel jsem to ješt obecněji, než jsi pochopila, není to problém jenom čechů a romů. Turci málem vyhladily armeny, stále jsou ve světě rasistické národy, v Americe to taky není svatý a tak bych mohl pokračovat... Sice to v té básni není, ale rozhodně platí i pro ty příklady, které jsem právě uvedl...

Jinak si nemyslím, že romové jsou svatí, hodně z nich provokuje a češi se nechají vyprovokovat rychle, je to složité a my to stejně nevyřešíme...
přidáno 24.04.2009 - 14:55
Aha.. No, ale zase když si to tak vezmeš, nechci někoho urazit, ale Romové většinou neútočí na °° bílé °° lidi..
Snad někoho neurazím, ale nevím jak to jinak napsat..
Většinou jsou totiž aktéři bílé kůže.. takže..
přidáno 23.04.2009 - 16:20
jo, taky jsem to tak měl v plánu napsat (poslední verš), ale pak jsem to chtěl zevšeobecnit, aby nešlo jenom o tu holčičku, ale i o rasu, jakoukoliv rasu.
přidáno 23.04.2009 - 15:13
Život životu se rovná,
nemohla za nic, a zemřela jen proto,
že barva její kůže je jiná..
přidáno 23.04.2009 - 12:16
homér: tak pověz co se ti nezdá, já třeba teď uvažuji o zrušení poslední sloky...
přidáno 23.04.2009 - 09:33
šlo to napsat líp
přidáno 21.04.2009 - 14:46
aktuální, tohle zatřese snad s každým ...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Molotovův koktelj : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Pravda do pergamenů vtištěná
Předchozí dílo autora : Černá kočka

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Hanulka
» narozeniny
wp-hasan [16], Weichtier [15], Joanne17 [15], Deviant [14], Elivei [12], Klaron [11], Mamka [11], shizuko [8], Ann(ah) [8], človiček [6], Antek [3], andrew_maxwell [1]
» řekli o sobě
ioreth řekla o M-people :
je to snílek, ale s nohama pevně na zemi. jsem zvědavá, čím mě tady ještě překvapí. jsi moje..
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku