přidáno 21.02.2009
hodnoceno 14
čteno 1892(47)
posláno 0


Noc voní tebou;
když ruce zebou,
píšu básně, co zahřejou nás.
Pak za zvuku vášní
tak jiná, tak zvláštní
jsem byla a třás´ se mi hlas.

Kdekdo by myslel – to jsou noční můry!
To si jen z Tebe střílí Amor shůry.
Klidně si říkejte - jó, holka zvláštní -
jen já vím, jak je to s tou mojí vášní…

Noc splněných přání -
tak těžko se bráním
Tvým svodům a pastím a hrám…
Pak navzdory plánům
v bytě osiřím k ránu
jak obraz, co ztratil svůj rám…

Zase jen planý sliby, vášně žhnoucí
a Tvoje zpovědi - tak srdcervoucí… :-)
Dávno jsem velká holka, znám ty fráze,
s kterejma domů jsi mě vyprovázel.
přidáno 25.08.2018 - 10:42
Amelie M.: Děkuju! I ve mně zejména první sloka evokuje dobu, kdy jsem s kapelou jezdil po festivalech... Strašně mi to chybí... Tohle je pro mě věčně nedopsaná kapitola, a těžko si někdy odpustím, že jsem ji sám přestal psát, ale bohužel, jinak to nešlo... ;)
přidáno 18.05.2018 - 20:21
.. vzpomněla jsem si při ní na svoje mládí a dobu strávenou s kamarády na folkových festivalech.. příjemná nostalgie.. folk asi neomrzí, bezva text ;)
přidáno 26.02.2009 - 22:09
dobra kytara, horsi text, rezervy v hlasu mi trochu vadily... pripominaly mi totiz folk bratri nedvedu a jejich kycovite songy. a nedokazal jsem se toho zbavit.
nejsem ale natolik pres hudbu jako jung, ale dokazu se s jeho nazory ztotoznit, tedy rozhodne vice nez ze sokolickou...
ale to musis vedet, ty, jestli se chces zdokonalovat nebo ne....
ale abych nebyl jen negativni. nektere verse jsou velmi mile a vytrhli mne z toho nedvedovskeho komplexu. chtelo by to vsak neco vice. texty jsou komplexni, jen je asi vice prizpusobit te hudbe... nevim jak dlouho to delas, ale verim, ze na to mas :), ostatne se zaposloucham i do jinych, at nehodnotim jen z jednoho prikladu
přidáno 22.02.2009 - 14:47
Za zvuku vášní, tak jiná tak zvláštní....
Víš, nekomentovala bych to, nemá cenu to komentovat... Noc splněných přání, tak těžko se bráním...
To nelze komentovat, nic z toho nejde okomentovat, protože je to dokonalost...
přidáno 22.02.2009 - 14:27
Díky, měla bych pár připomínek, ale drobných... líbí se mi to..překvapil jsi mě...:-)
Příjemný folk....
přidáno 22.02.2009 - 00:30
Klidně si poslužte, slečno, jestli se Vám uleví :-)
přidáno 21.02.2009 - 23:07
Heh, nejdřív mě napadlo pár nemilých slov na adresu pana M.V.Junga... Ale jsem hodná holka, tak si je nechám pro sebe.:o)
Neměnila bych vůbec nic. Protože pak už to nejsi ty, přizpůsobuješ obsah rýmům a ne naopak... A navíc, přílišná pravidelnost je sice fajn, ale my jsme přece lidi, ne matematický kalkulačky na přesný výrazy?!
Je asi jasné, co tím chci říct - líbí se mi to strašně moc. Nemám žádnou výtku... A pohoršujou mě výtky ostatních, je to normální?:-D
přidáno 21.02.2009 - 22:34
Už vím, pátý poslech.

Chybí tomu ještě jedna sloka, potažmo dvě(jeden blok s refrénem)!
přidáno 21.02.2009 - 22:32
A jinak, na třetí poslech, příjemně folkové. Jestli hodláš něco vydat nebo jsi vydal(pokud ne, je to chyba, protože to smysl má), dej vědět, rád bych si poslechl víc.

Sice je znát ona láskyplná naivita v některých obratech a je dosti na hraně s všedními slovy, z kterých mám literární klaustrofobii, ale je to dost kvalitní na to, abych si to poslechl i vícekrát :-).

Musím pochválit, upřímně, ještě jednou.
přidáno 21.02.2009 - 22:28
Chápej to tak, že v první strofě máš ucelený rým tebou-zebou a v té násl. liché přání-bráním.

Uznej sám, Tobě to sice nevadí, ale opravdu je to "špatně". Nejspíš by to kdekdo přežil, ale přeci jen, jsme tady od toho, aby jsme se lepšili a jestli to má někam vést, je třeba razit si vlastní cestu napříč celým dílem a nebo se držet pravidel, které jsme si dali na začátku. Zní to sice dost matematicky, ale ona hudba sama, matematika je, s citovým podkladem. Všechno má své souvislosti a to, co jsem zmínil, můj mozek "vytrhlo" z kontextu. Opravdu se mi líbí daná melodičnost, ale tyhle "detaily" by někomu v budoucnu vadit mohly, na druhou stanu, v českém éteru lze slyšet větší hrůzy :-)))
přidáno 21.02.2009 - 22:22
Jsi to TY, moc to neměň podle připomínek, mohl bys předělávat donekonečna...
přidáno 21.02.2009 - 22:06
Díky za komentáře!
Terko, právě proto to sem dávám, abych slyšel vaše názory, připomínky. Budu rád, když do toho budeš "kecat".. Jinak zpěvule nemá čas, tak jsem to musel zvládnout sám :-)
A teď k postřehům M.V.Junga:
Přání x bráním mě osobně vůbec nevadí, ale to je koneckonců jen kosmetický detail, názory se můžou různit. S tím "vyprovázel" jsem byl na vážkách-nakonec jsem ho tam nechal. Takovej můj suk v jinak hladkým dřevě. Pokud máme na mysli to samé naboření rýmu, jak popisuješ, (třetí a šestý verš každé sloky), tak to bylo záměrem, spolu s tím prázdnem za slovem "rám" apod. Potřeboval jsem nějak citlivě oddělit sloku od refrénu a taky nechat posluchače aspoň na chvilku vydechnout a jen vstřebávat - proto i ta sólíčka na začátku a na konci.
Za ty hlasové rezervy se regulérně stydím, ale snad to zlepším ;)
Díky moc!
přidáno 21.02.2009 - 20:57
Zaujalo mne to, dosti dost.

Pár poznámek:

Možná bych přání - bráním nahradil za přání - brání, sice to jemně pozmění význam toho, co chtěl autor říct, ale po odzpívání mi to zní lépe. Také v závěru fráze - vyprovázel mi trošku skřípalo a dalo se vymyslet lépe. Moc mi nesedí použití převážně stejného systému rýmu a pak ho něčím nabořit. Stejná výtka mohla patři na úkor plánům - ránu.

A ještě osobní dodatek. Přechod mezi 1. strofou na 2. je příjemný, to samé 3. vs. 4., ale stejně mi prostě za rámem cosi chybělo a přivítal bych tam ještě jeden verš, tedy jak v 1. tak ve 3. strofě. Možná bych to vzal zpět, až by to tam bylo, ale myslím si, že je to zajímavé pro zamyšlení. Jinak chválím, zhudebnit text, dobře ho zvládnout melodicky, to není snadné. Ty hlasové rezervy mě ani tolik netrápily :-)
přidáno 21.02.2009 - 20:41
hezká písnička..máš tam krásný slova..akorát by se tam víc šiknul hlásek té holčiny, co nazpívala "Pro děti", ale i tak moc hezký..jo a jako refrén by se mi líbil "Kdekdo by myslel...."..ale samozřejmě je to Tvé dílo a já nemám, co do toho kecat...takže jen tleskám

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Noc voní tebou : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Je to tak prostý
Předchozí dílo autora : Jak nám reklama ovlivňuje život

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
BorůvkaB řekla o mannaz :
Autorka s duchaplnou prózou i poezií, člověk si ji prostě musí zamilovat. Jsem ráda, že čte mé básně i mé povídky a vděčím jí především za pokračování ve Vlkodlačí hrozbě, kterou čte i příjemně komentuje. Těším se, až si od tebe zase něco přečtu! :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku