.. může jít někam do kytek.
přidáno 20.12.2008
hodnoceno 2
čteno 1155(6)
posláno 0
V každém z nás je trochu rasismu. A není to směrováno na černochy, ale na naprosto jinou skupinu lidí, žijící na této planetě. Vědomě a naprosto bezostyšně se smějeme zešikmeným očím asiatům, nebo jejich řeči. Objevují se fackovité frašky stojící na tom, že si někdo udělá šikmé oční linky, spojí ruce a řekne: "tink, ťonk, ťaňk.".. všichni se tomu smějí až málem starým lidem vypadává protéza z úst.
Nechápu to. A nemyslím, že je to způsobené nedostatkem smyslu pro humor, nebo jen ranní nevyspaností.
Celá ta věc mi přijde směšná už jen z toho principu, že veškerá snaha multikulturalismu jde někam do kytek, lépe řečeno do rádoby vtipných scénkách a vtipech o vietnamcích, číňanech a japoncích.
A přitom jsou stejní jako my, a možná že v některých vlastnostech mohou předčit i ubohé evropany, nebo američany.
Snad nejzákladnějším rozdílem našich kultur (kromě zjevné fyzické odlišnosti) můžou být sociální vazby, způsoby myšlení, nebo priority.
Ta dlouhá léta, kdy si kultura v asii a v evropě žila samostatně bez vzájemného ovlivňování udělala divy v různých strukturách a mentalitě člověka.
Asijská část dnešní světové celkové populace je mnohem společenštější a soustřeďuje se spíše do skupin, než jen do samostatných částí.
Dalším faktem by mohlo být i například to, že zatímco obecně evropan si utváří názor přímočaře na základě prvního pohledu, asiat svůj posudek zhodnotí teprve až po delším zkoumání (tak možná proto tolik odsuzujeme odlišnosti, protože než bychom se zdržovali zdlouhavými "analýzami" jinou kulturou, radši celou věc označkujeme po prvních pěti vteřinách naším míněním a pak je třeba rovnou odsoudíme k zániku..)
Ale to je jen pár příkladů a samozřejmě nemůžu říct, že můžou platit bezprostředně na každého evropana, stejně jako na každého asiata.
Ani se nesnažím nijak asiatskou rasu upřednostňovat, a jsem si vědoma toho, že otravné nápisy MADE IN CHINA i skutečně můžou zpochybnit kvalitu výrobku. Ale tenhle článek nemá být o spolehlivosti elektrických spotřebičů. Jediné, o co mi v tomhle článku šlo, bylo zdůraznění, že jsou to lidé jako my, a ne šikmoocí zaostalí tvorové jak si to o nich nemálo lidí myslí.
přidáno 07.07.2013 - 18:13
Rasismus je hloupost ale rasy si nejsou rovnocené. Stejně tak jako si od přírody nejsou rovnocenní lidé. Někdo je prostě chytřejší a někdo zase má na něco talent. Stejné je to s lidskými rasami. Bezpochyby jsme všichni lidé o tom žádná ale každá se vyvíjela určitým směrem. Třeba to, že lidé v Evropě museli počítat s příchodem zimy a Afričané díky stálému klimatu ne, je vedlo k plánování a k shromažďování zásob.
Testy IQ (byť na ně tak docela nevěřím) hovoří jasně nejvyšších výsledků dosahují Asiati pak běloši a pak černoši. Multikulturalismus nemůže fungovat a taky nefunguje. Každá z Evropských zemí zvolila trochu odlišný způsob a v žádné to nevyšlo.
přidáno 20.12.2008 - 14:33
Zajímavá úvaha...jenže, jak stojí hned na začáktu, v každém z nás je trochu rasismu, a to je dáno historickým vývojem. Někdo prostě žil v Evropě, někdo v Asii a každý byl zvyklý žít jinak. Proto si možná všichni navzájem přijdou jiní nebo divní. Bude trvat asi hodně dlouho, než se rozdíly setřou, možná se to ani nestane. Ale jedno je mi jasný - že já už se toho nedožiju. Naštěstí. Přijde mi v pořádku, že každý má svoji vlastní kulturu, a ta by v tomhle případě taky splynula a to by byla škoda....

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Snaha multikultrualismu.. : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Galerie snů
Předchozí dílo autora : Když oxidace může změnit pohled na svět

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku