HRA KTERÁ JE A POKRAČUJE
přidáno 06.02.2024
hodnoceno 4
čteno 79(3)
posláno 0
.






Kamila se těžce nadechovala, zatímco cestou dolů do bunkru přemýšlela o tom, co ji čeká. Vlastně bylo to poprvé, co se sem dostávala, ačkoli byla dobře obeznámena s jeho účelem. Bunkr, pojmenovaný "ARCHA 21", byl vybudován jako nejmodernější a nejdražší útočiště v případě globální katastrofy. Samozřejmě pro elity.

Kamila si měla představovat svět, v němž žila, zamořený radioaktivitou a zničený lidmi. Právě proto se těšila, že bude mít útočiště, které jí poskytne bezpečí a přežití, kdyby se to opravdu stalo. Byla vybraná mezi spoustou odborníků, ona jediná z České republiky se mohla podílet na projektu Adam. Ale když konečně dorazila do jádra bunkru, začala ctít jisté obavy...

"Vítejte, Kamilo," promluvil tenký hlas postaršího průvodce. "Tento bunkr je vybaven systémy ochrany nejmodernějšího typu. Máme rezervy vody a potravin na deset let, automatický filtr vzduchu, který eliminuje radioaktivní částice, a dokonce i přístup k elektrické energii díky vlastnímu generátoru."

Kamila vstoupila do obrovské místnosti. Ale tíseň byla velmi silná a zvětšovala se . Stěny byly posety monitorovacími obrazovkami a za záclonou stála skupina vědců, kteří vyhodnocovali situaci na povrchu bunkru. Jejich obličeje byly grimasou napětí. "Program spuštěn, simulace zahájená" ozvalo se z monitoru ...
Test byl zahájen, vše se uzavřelo, NEBYLO ÚNIKU.

Během prvního týdne v bunkru se zdálo, že všechno funguje, jak má. Lidé se věnovali svým povinnostem a snažili se udržet smysl pro normálnost. Ovšem co je smysl pro normálnost v nenormálním prostředí?...ale už po třech týdnech se začaly objevovat první problémy.

Jednoho rána se probudili a zjistili, že generátor, který měl poskytovat elektřinu, selhal. Bunkr se ponořil do tmy a začala se šířit panika. Vědci se snažili problém vyřešit, ale všechny pokusy skončily nezdarem. Bylo zřejmé, že systém ochrany selhal.

S přibývajícím časem se začaly objevovat další problémy. Zdroje potravy a vody se vyčerpávaly rychleji, než se očekávalo a bez generátoru nebylo možné je doplnit. Lidé začali být zoufalí a začali hledat východ z bunkru.

Kamila se snažila uklidnit ostatní a najít řešení. Během svých průzkumů se však dozvěděla, že na povrchu se situace rychle změnila, vypukla jaderná válka. Radioaktivita zamořila zemi a ničila všechno živé. Lidé, kteří měli být v bezpečí, se paradoxně ocitli v pasti a to dobrovolně.
To co měl být pouhý test se změnilo v realitu...kdo je na tom vlastně lépe? Oni nebo lidi tam venku?

Bunkr se pomalu proměnil ve vlastní peklo. Elektrické přístroje zkolabovaly, ochranný systém přestal fungovat úplně a naděje na přežití se rozplývala. To co se mělo prodávat elitám jako dokonalá ochrana k přežití, vlastně byla past. Kamila začala pochybovat o rozhodnutí které udělala a to vstoupit do bunkru, byla teď uvězněná, pohřbená pod vrstvami betonu. Kde se stala chyba, proč to selhalo když to vymyslelo tolik pomazaných hlav?

Poslední zpráva, kterou Kamila obdržela, byla o podivné nájezdnické skupině, která útočila na bunkr. Ale kdo to může být, kdo to mohl přežít tam venku, kdo ví o tomto bunkru a projektu? Jen samé otázky co jí běží hlavou bez odpovědí, je tu panika. Pokud někdo tam venku přežil, v co pak zmutoval? ...Kamila věděla, že nemá šanci utéct a tak se rozhodla, že se pokusí bojovat a přimět lidi v bunkru k něčemu , panika se ovšem stupňovala. Musela také vzít na vědomí, že lidé na pracující na projektu, nejsou vojáci. Arzenál zbraní tady dole, byl ovšem velmi slušný. Je nutné připomenout, že Kamila jediná měla částečně i vojenský výcvik od svého otce , který sloužil v armádě snad celý život. Bojoval i ve Vietnamu, akce pozemní boj, pak skončil v nějakém táboře pro veterány. Vždy říkal že ta válka byla nesmyslná a jen pro zdroje. Stála miliony životů obyčejných civilistů. Nedávno zemřel někde v Brazilských lesích. Asi už nikdy nebude moct pohřbít jeho tělo. Ale hlavní je v tomto okamžiku to, že arzenál v bunkru ji poskytl nemálo zbraní a to co mělo sloužit v případě opuštění bunkru. Vešla do připravené místnosti, kde byla sbírka slušného železa, které má pomoct přežít v případě útoku, nebo invaze. Mezi nejmodernější zbraně, které tam byly, patřily například...
elektromagnetický puls (EMP) zbraň – Tato zbraň byla vybavena nejnovější technologií, která umožňovala generování silného elektromagnetického pulsu. Pokud by se bunkr stal cílem nepřátelského útoku, mohl Samuel vystavit výstupní otvor zbraně na povrch, stisknout spoušť a vygenerovat pulz, který by zcela ochromil elektronická zařízení nepřátel.

Plazmový oheň – Tento typ zbraně byl vybaven plazmovým generátorem, který umožňoval vytvořit intenzivní a neobyčejně horký plazmový paprsek. Ten byl schopen prolomit jakoukoli ochranu a dokázal zničit prakticky cokoli.

Drony – V bunkru byl také umístěn sklad s moderními autonomními drony, které byly vybaveny nejnovějšími senzory, infračerveným zaměřovačem a raketovými zbraněmi. Tyto drony byly schopny vyhodnotit situaci kolem bunkru a poskytnout tak Kamile důležité informace o okolních hrozbách. Což se právě teď hodí.

Biologické zbraně – Kamila měla také přístup k malým kontejnerům s biologickými zbraněmi, které byly schopné vyvolat smrtící choroby a infekce u nepřátel. Ovšem ty neměli být v základní výbavě elit, jen těm nejbohatším a dle výběru...Kamila k nim měla přístup protože měla vojenský výcvik. Navíc byla Kamila viroložka a to jedna z nejlepších. Tyto zbraně byly vhodné především pro situace, kdy by se bunkr stal cílem masivního útoku ze strany nepřátel ale ...co když to nebudou už lidé?
Což se právě stalo? Ale zamoří tak svět ještě víc? Věděla že zem přežije, dlouho tu nebude možný život...tedy pro lidské tvory a značnou část zvířat na planetě. Moc dobře věděla, že jsou určité druhy co jim extrémní podmínky vyhovují...
Takže simulace už nebyla simulace, ale realita, nebo jen špatný sen? Určitě se probudí, někdo ji probudí...nebyla právě na to cvičená?
Přežít a testovat ...

Souboj mezi skupinou nájezdníků ( otázka kdo ale jsou nájezdníci?) a přeživšími v bunkru bude krutý. Kamila pochopila že realita právě je tady uvnitř a venku...
jsou ona a další jen pokusní králíci v nějaké stupidní hře?
Byla venku opravdu nukleární katastrofa?

Bunkr, který měl být symbolem bezpečí a záchranou, se stal pastí. Selhání ochranného "dokonalého systému", nedostatek zdrojů a nájezd násilníků ukázaly, že i ty nejdokonalejší technologie mají svá omezení.

...

Na povrchu.... "pane, právě jsme spustili hru BUNKR 1, máme už miliony sledujících, pořád se přidávají další. Apokalypsa online, naživo SPUŠTĚNA

" Dobře, myslím že lidi potřebují něco takového..." JE NUTNO ODVÉST POZORNOST ABY SE NEVZBUDILO DOST LIDÍ NA PŘEVRAT!
" Pane, váš kubánský doutník?"


pokračování jindy...
přidáno 07.02.2024 - 13:39
Sasanka: dík za postřehy a názor, ano souhlasím a ten Samuel tam ještě bude, jak budu pak dál pokračovat budu stejně postupně upravovat a mazat, v tom sem kadet.) Píšeš sci-fi? hm....takže vlastně jak tenká je čára mezi sci-fi a realitou? .)
Takže jo, díky za čas .)
přidáno 07.02.2024 - 10:49
:) Od chvíle, kdy řekl vítejte, bylo jasné, že se to uzavře. Jak vypadal ten její průzkum co se děje,to by mě moc zajímalo.Samuel než se stihl objevit, tak zmizel, hlavně že má od všeho klíče. To, že se bunkr stal pastí asi nebylo nutné na konci zdůrazňovat v tak krátkém příběhu. Hlavní myšlenka je super a vlastně je dost reálná možnost na její uskutečnění. Jak se v té tmě orientovali?! Biologické zbraně, no bude veselo, když jim to unikne v bunkru. S plazmou by se dostali na povrch raz dva. Je možné, že by se tím otvorem pro drony někdo proplazil?! Píšu sci-fi a nejsem si jistá zveřejněním kvůli návaznosti. Budu se těšit na pokračování, třeba mě to nakopne, mám zásek.
přidáno 06.02.2024 - 10:03
ne, já tam satanismus nebudu zaplétat i když jistá magie tam vždy je .)
přidáno 06.02.2024 - 09:54
Začátek trošku jako z nedávného AHS Apokalypsa :) tam to ovšem stočili k satanismu :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
BUNKR : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : PAN ROZCESTNÍK
Předchozí dílo autora : kouzelný klíč je někde mezi -

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku