přidáno 29.05.2023
hodnoceno 1
čteno 198(7)
posláno 0
Pod rajhradským benediktýnským klášterem se odedávna rozprostírala tajná chodba, která vedla až na vzdálený brněnský hrad Špilberk.
Legenda praví, že chodbu mniši vykopali, jakožto poslední možnost úniku, v dobách, kdy se okolím toulaly loupeživé bandy, které okrádaly, vraždily a znásilňovaly, co jim pod pracky přišlo. Tehdá byl opatem tohoto kláštera jistý otec Benedikt původem z Brna. Na opata tedy čekal nelehký úkol. Musel v případě nutnosti dostat důležité svitky a obyvatele do bezpečí brněnských hradeb. Brno se možná zdálo být takřka za rohem, ale cesta by trvala nejmíň den, ale tolik času opat neměl. Radil se proto s ostatními mnichy a společně dospěli k závěru, že by se dala vykopat chodba vedoucí až na Špilberk.
Ihned se dali do práce, jenže nebyli dost rychlí - lapkové zaútočili, když už k Brnu chybělo jen pár metrů.
Mniši se rázem rozutekli po okolí zachraňovat co se dalo.
V podzemí zůstal jen otec Benedikt, který se rozhodl všechny stůj co stůj zachránit. Vyslal tedy své modlitby k Pánu a následně ke svatému Petru a Pavlu. Duchové oněch posledně zmíněných svatých vstoupili do jeho těla. Tak se otci Benediktovi podařilo dokončit chodbu, zachránit lidi a svitky.
Jenže té moci na něj bylo až moc, takže podlehl vyčerpání a následně zemřel. Mniši na jeho počest pojmenovali svůj řád benediktýnským a v samém srdci svého kláštera vystavěli kostel sv. Petra a Pavla. Vstup do chodby pak zavalili velkým kamenem, aby ji nikdo nemohl nezneužít.
Traduje se, že v případě potřeby se kámen odvalí a chodbu bude možné zase využít a sám otec Benedikt vás odvede na její konec.
přidáno 31.05.2023 - 22:31
Moc hezká pověst. U nás tady na Jesenicku je taky prý taková chodba. Měla by vést z Vidnavy do Javorníku. Ale kdo ví. A právě pro to tajemno jsou pověsti tak krásné.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Pověst : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Olívia

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
VITANA [2]
» řekli o sobě
Sucháč řekl o Umouněnka :
Prostě Vivi, ta od sazí, duší Blázen, člověk, který má takovou představivost, jakou jí v tak ranném věku, ve kterém je, může závidět prakticky kdokoli...fantastické hrátky se slovy v jakékoli formě jí už dávno katapultovaly mezi elitu...jsem rád, že Tě znám... :-)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku