Z pouti
přidáno 29.04.2023
hodnoceno 4
čteno 179(9)
posláno 0
Z krámku na rohu
vystřeluje růže -
dívky se dívají

Do kolotočové labutě
nastupuje s jiným -
pouť je tady!

Sklání se nad černý květ -
vůně
papírové růže
přidáno 04.05.2023 - 07:09
Dobře nakročeno, celkem dobře jsi vystihl zejména atmosféru pouti...
přidáno 02.05.2023 - 12:35
Darmošlap1960: třetí dílko jsem napsal při pohledu na dívku, která se, možná trochu automaticky, sklonila nad papírovou růži. Přišel mi vtipný právě ten moment očekávání vůně květiny, která nevoní.
přidáno 02.05.2023 - 08:06
Pěkná dílka. Také je mi nejbližší druhé haiku. Má přesah v té pouti, v něčem novém. Myslím na dvojí význam poutě jako cesty (hle, činím vše nové) a zároveň jako místa zábavy a atrakcí, stánků, kolotočů, kde se vše zamíchává, člověk tam může zbloudit mezi povrchními vjemy, touhami, láskami.

U prvního haiku mě napadá otázka, zda by šlo nějak osamostatnit ty růže, nějak ve smyslu "padají papírové růže / dívky se dívají." Je to tajemnější, ale kdo si uvědomí, kde se lze setkat s papírovými (krepovými) růžemi, tak mu hned blikne.

Ke třetímu haiku mám dotaz. Skláníš se nad jiný (černý?) květ, který voní a jehož vůně se nějak přemisťuje nad papírovou růži, která nevoní?
přidáno 29.04.2023 - 23:00
Druhá se mi líbí nejvíc.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
7-9 : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : 10-12
Předchozí dílo autora : 4-6

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku