V kostele hledám zástupy generací, předivo sahající k sv. Vojtěchu a dál k svatyni pohanského boha Triglava. Ptám se, kam jdeme.
přidáno 28.12.2022
hodnoceno 13
čteno 304(11)
posláno 0
2023 let je doba, která se datuje od narození Ježíše. Pominu zde polemiku o jeho původu a nebudu tady zpochybňovat jeho z mrtvých vstání na kterém stojí celý systém křesťanského vnímání. Zaměřím se tu dnes na jeho ukřižování, které by pod optikou dnešního světa bylo vnímáno jako justiční omyl.
Přihlédneme li k tomu, že tělo zmizelo a poté se Ježíš došel rozloučit s Apoštoly, svými učedníky k večeři páně můžeme se zamyslet nad tím, zda jeho návštěva byla fyzická či duchovní. Pokud by tělo v hrobce zůstalo ,bylo by to jasný, ale tělo vzalo roha (řečeno neuctivě) a posléze Ježíš láme chléb a praví,, Tak čiňte na mou památku", poté jej zapijí vínem, tudíž tělo bylo přítomno.
Nevím , zda tehdy platilo pravidlo, které se užívalo napříč historií, že přežije li odsouzený svoji smrt, pak je osvobozen. Zahrajme si tady s myšlenkou, že Ježíš přežil. Tudíž byl zproštěn vinny, kterou stejně neměl. Zlí jazykové tvrdí, že poté odešel do Indie, kde zemřel jako starý svatý muž, ale do toho bych moc nerejpal, protože my ho potřebujeme mít přibitého v Jeruzalémě jinak jsme se tu 2000 let mlátili po hlavě naprosto zbytečně, což je docela pravděpodobné.
A nyní přistupme k jádru pudla, jak by pravil klasik. Lidé si vždy dělávali ošklivé věci sobě navzájem. Některé byli tak ošklivé, že člověka tížily a on si pak svůj pocit vinny nechtěl brát sebou na onen svět. A tak vznikly rituály jako pokání, odříkání, odpustky, smírčí stavby a nebo dokonce některé národy zakomponovali do svých kulturních tradic tzv. Požírače hříchů. Byli to vyděděnci žijící v ústraní a jejich povinností bylo dostavit se k hostině z obětin při pohřbu hříšníka. Tím, že Požírač obětiny položené k zemřelému snědl nebo odnesl, tak symbolicky zkonzumoval všechny špatné skutky nebožtíka a ten se mohl nezatížen hříchem bez pocitu vinny odebrat na onen svět. Je pravda, že tehdejší doby byli dost dramatické a člověk se ušpinil, i když nechtěl. V dnešní době již hřešíme v rukavičkách, způsobujeme si navzájem ekonomický teror, ekologickou genocidu a podobné bohulibé praktiky sarkasticky míněno.
Každopádně až na extrémy se s tím dá žít a Požírači hříchu Nám již na našich pohřbech neasistují. Až na jednoho a tím je chudák Ježíš o kterém se 2000 let tvrdí, že ho to baví a že Naše hříchy sbírá rád. Každopádně pokud by jste ho chtěli za tuhle namáhavou činnost sundat s kříže, jakožto formu poděkování, tak Vám všichni dají přes prsty, a rychle ho tam zase přitlučou. Amnestii Ježíš nikdy nedostane, natož ,aby byl veřejně rehabilitován. Na svá bedra by si totiž musel každý naložit to své. A o tom je celá tato úvaha, která by měla být vnímána jen jako fiktivní nadhled, ale měla by čtenáře vybídnout v dnešním světě k tomu, aby si nesl každý své vinny sám a tak se stal osobně zodpovědný za stav planety potažmo svého bezprostředního okolí. Ježíš toho už odtahal dost.
Vezměte a jezte své vlastní hodnoty a pravdy ve cti a lásce navzájem.
Vezměte a pijte sladké hořké či trpké, takové jací jste sami.
Ježíše už nechte spát , za to , že měl Vás rád.
přidáno 26.01.2023 - 20:29
Nine: Změny doufám přežijí samy sebe, Každá kultura umí stavět pouze na starých základech.
přidáno 26.01.2023 - 19:57
Když se narodíme ve světě do kterého nezapadáme, je to proto, že jsme se narodili, aby jsme pomohli vytvořit nový.
Podle jiných pramenů, byla Ježíši sťata hlava zezadu. Postupně nám budou odkrývány skutečnosti, které nám byli záměrně staletí tajeny.
přidáno 01.01.2023 - 11:00
Lenča: Lenčo s tebou bych si rád poseděl u vínečka, ačkoli piju málo, byl bych zpit přidanou hodnotou toho potkání. Díky a šťastný nový rok.
přidáno 01.01.2023 - 10:38
Text pro mě velmi zajímavý a přínosný, zase jsem se něco nového dozvěděla o historii, díky. Navíc i zábavně, s nadhledem vyjádřené. Ač jde o docela vážnou věc. To vše dle mého gusta.
Jak to bylo s Ježíšem, o tom by se dalo polemizovat sáhodlouze. A s tebou by to jistě stálo zato. Vzpomínám si, jak jsem kdysi četla knihu Sethovy promluvy od Jane Roberts a v ní pasáž, jak to bylo skutečně s ukřižováním Ježíše. Ten pocit: Jo, konečně pravda, takhle to bylo... Knihu diktuje duše na vyšší úrovni vědomí. Taky se chystám na knihu
Galilejec od Kristýny Freiové, která je psána channelingem. Též o Ježíšovi.
Jinak souzním s myšlenkou, že to byla velmi osvícená, odvážná, láskyplná duše, která pro lidstvo udělala opravdu hodně. Jen se to všechno příliš překroutilo. Ale vždy je vše, jak má být, a každý si najde svou pravdu, tolikrát změněnou.
Ano, je tak snadné hodit všechny své těžkosti na někoho, kdo prý to všechno dokáže unést a chce. Ale jednou každému jedinci dojde, že to není řešení. Dokud si to své sám nepřebere, neodpustí, nepřevezme zodpovědnost a nepochopí, že má nekonečné množství šancí zkusit vše znovu, lépe a lépe, až to jednou prostě zvládne...
přidáno 29.12.2022 - 22:22
Sasanka: To máš dobrý křesťanko, Já jsem zrnko písku zavlečené z bot hvězd. Křesťan je poslední model v muzeu věků.
přidáno 29.12.2022 - 20:59
Ač jsem kupodivu křesťan,tak v závěru pravdu díš. Každý by si měl své břímě nést sám. Pro mne Ježíš je jen přítel , který ví jak se věci mají. Myslím, že vymlouvat se,máme snad zakódované v genech člověčích ;)
přidáno 28.12.2022 - 22:44
Gora: Kdo nezažil, nepochopí.
přidáno 28.12.2022 - 15:25
človiček: Na to, že tě bili /za pravopis/, není to slavné:-)
přidáno 28.12.2022 - 08:33
Gora: Zapomněl na adresář matla, matla co píše s patra chtěl by tě znát, šanci textu dát.
přidáno 28.12.2022 - 08:28
Jsi kněžnou pravopisu a ten se soustavně mění, kdo ví kterým jazykem vládl jsem v minulém přestrojení. Matla jsem, snad mnohokráte sál já z prsu historii dějepisu. Často zbit za diktát, stvořen pochroumaný unikát. Vytloukli mu hlavu, milost žádá po právu, v studu halí tvář ten pobuda tmář.
přidáno 28.12.2022 - 08:10
Dandy: V knize knih hodně listů chybí řekl bych. Každopádně jde o poslední úspěšný román v historii nakladatelství světových dějin, kde knihy starší už se moc nečtou ačkoli psány kameníky.
přidáno 28.12.2022 - 08:01
Prolétla jsem, ty chyby mi docela překážejí v pohodlném čtení textu, třeba jen MNĚL v poslední větě je pro mne těžko akceptovatelné... ale je tam toho hodně. I hrubek.
V podstatě ateistický text...
přidáno 28.12.2022 - 06:52
Zajimavé počtení.
Pěkný film Jménono růže.
Plno pravd je utajněno.žádá se nevědomost.
Co tehdy bylo?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Vánoční amnestie : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Války Anunnaků a lidí
Předchozí dílo autora : Ženy

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku