Příběh propojených duší - román
přidáno 12.10.2022
hodnoceno 7
čteno 229(4)
posláno 0
Seděla jsem schoulená na pohovce a jen prosila Nickovy anděly strážné, ať se mu nic nestane a neudělá nějakou fatální chybu…
Nevím přesně, kolik času uplynulo, když před chatou prudce zastavilo auto. Běžela jsem otevřít. Nick už se řítil ke dveřím chaty. Objal mě a začal náruživě líbat.
Nejdřív mi to přišlo příjemné, ta vášeň a spontánnost… Pak jsem ale začala cítit, jak ze mě vyloženě vysává energii. Ty negativní emoce, které v něm vyvolal rozhovor s Caroline, z něho přímo stříkaly…
Pokoušela jsem se mu naznačit, že tohle není v pořádku a jemně ho od sebe odstrkovala. Ale byl úplně mimo, jako šílený...
Bylo potřeba silnějšího zásahu. Ten, naštěstí, přišel vyšší mocí…
Jak mě před sebou stále pomalu tlačil dál do místnosti, zavadila jsem nohou o židli. Jako by dostal duchovní facku a konečně se probral. Moje zavrávorání a pocit zděšení dokázal zaznamenat a zavčas duchapřítomně zabránil našemu pádu. Vyděšeně jsme si hleděli do očí.
„Gabi, promiň, prosím tě, tohle jsem nechtěl…!“ omlouval se zoufale.
Vážně jsem netoužila po tom, aby se cítil pro změnu provinile. Jen aby pochopil…
Pevně jsem mu hleděla do očí, a přitom s ním opatrně popošla k pohovce, kde jsme se posadili.
„Nicku, jen se uklidni a řekni mi, co tě tak moc rozhodilo, ano?“ požádala jsem ho už zase vyrovnaně.
Stále ještě se smíšenými pocity viny a zoufalství pokýval hlavou, vzal mě něžně za ruce a dal se do vyprávění: „Odhodlaně a zároveň pokorně, s vědomím, že já budu moct za rozpad naší rodiny, jsem se Caroline přiznal, že jsem potkal tebe a co se během pár dní tady mezi námi rozvinulo… A že si i přes následky uvědomujeme, že to není žádné pobláznění, žádný úlet. Vždyť navíc mezi námi ještě ani k ničemu úplně intimnímu nedošlo! A přesto naprosto jasně vnímáme, že jde o něco tak hlubokého a osudového, co jsme ještě s nikým necítili, nezažili… Celou dobu jen mlčky poslouchala, až se vyzpovídám. Když jsem skončil, řekla, že chápe a moc si váží mé upřímnosti a odvahy přiznat se. Protože to ona na rozdíl ode mě nedokázala… Prostě z ní nakonec vylezlo, že už má několik měsíců poměr s jedním naším známým...“
Teď dávaly jeho zmatené, ublížené, nenávistné emoce smysl. Ano, v podstatě měl na ně právo…
„Miláčku, chápu a soucítím s tebou tak hluboce, jak jen to jde, to mi věř, prosím…“ ujišťovala jsem ho zúčastněně. A on nepochyboval. „Ten hrozný šok po takovém odhalení vysvětluje tvé pocity zrady, křivdy, zklamání a vzteku. Sotvakdo by to ustál v klidu…“
Stále trochu roztřeseně tiskl moje ruce ve svých a vyhýbal se mému pohledu.
„Ale je potřeba to vstřebat, vyslechnout si její pohnutky a odpustit - to už si jistě taky uvědomuješ…“ pokračovala jsem smířlivě.
Hluboce se nadechl a zase vydechl. Působil hned o něco vyrovnaněji. Intuitivně jsem mu naznačila, ať si lehne a položí hlavu na můj klín. Udělal to. Jemně jsem mu projížděla prsty ve vlasech, a přitom jsme si zamilovaně hleděli do očí. Zavládl v nás mír, láska a pocit bezpečí…
Uběhlo několik nádherných, nekonečných minut ticha. Všechno negativní se docela rozplynulo. Zůstaly jen dvě duše zachvívající se jako jedna v dokonalém, láskyplném souznění.
Únava ze všech těch událostí toho dne nás pomalu ukolébávala ke spánku.
„Pojďme si lehnout do postele, miláčku,“ navrhla jsem tiše.
Zvedli jsme se a přešli do ložnice. Svlékli jsme se jen do spodního prádla, zalezli pod přikrývku a přitulili se k sobě. Chvíli jsme se něžně líbali, hladili, mazlili, aniž bychom měli potřebu posunout to někam dál, pomilovat se. Uvědomovali jsme si, ne rozumem, nýbrž srdci a celými bytostmi, že máme nekonečné množství času, celou společnou věčnost. Teď už ano…
přidáno 13.10.2022 - 09:42
Není zač, však jsem to také myslel v dobrém :)))))
přidáno 13.10.2022 - 08:55
LudvíkRoiSoleil: Ano, chápu. Ono mu to všechno opravdu dojde, až si s manželkou promluví, nechá ji to vysvětlit z jejího pohledu. To ještě přijde. Ale tvá poznámka je fakt zajímavá a má smysl. Díky za čtení a komentář.
přidáno 13.10.2022 - 08:50
Gora: Tak jest. Díky za přečtení.
přidáno 13.10.2022 - 08:49
Dandy: Díky :-)
přidáno 13.10.2022 - 00:29
Pěkné to sice je a početl jsem si, ale stejně mě fascinuje, jak si spousta lidí představuje, že se stačí svěřit a chvíli tiše romanticky nicnedělat a ono se tím vše rázem, jak máchnutím kouzelného proutku všechno vyřeší. To je jak ze seriálu sex ve městě. A horší na tom je, že se tohle nereálné klišé objevuje v knihách, filmech a seriálech poměrně často.

Vždyť to funguje jenom jako taková první pomoc, která uklidní, ale problém nevyřeší. A buďme upřímní, málo který takový rozhovor skutečně vede k sebereflexi nebo nějaké formě smíření nebo srovnáním se s něčím. Lidé se málokdy poučí nebo něco změní.

Po několika minutách či hodinách, stejně zase většina lidí začne uvažovat stejně jako na začátku. Je to jako s kouřením nebo alkoholem. Rozhodnete se, že přestanete, ale za chvíli cítíte potřebu a bojujete sami ze sebou.

Ovšem to by už byla ta zajímavá část příběhu, jak to v něm hlodá, jak začíná podléhat, ale nakonec to zvládne. Úspěch si musí každá postava příběhu zasloužit.
přidáno 12.10.2022 - 19:38
Někdy je třeba na rovinu si pohovořit a tulit se až pak:-)...
přidáno 12.10.2022 - 17:52
To jsem tušil že má přitele.
Pěkné.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
49. Cestou pochopení a odpuštění : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : 50. …a v duši mu svítá
Předchozí dílo autora : 48. …a nepodceňuj ho!

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku