přidáno 10.10.2022
hodnoceno 13
čteno 334(16)
posláno 0
Hele, letadlo -
na borovici kráká
černý krkavec



....



Holubí křídlo
jeho mávnutí
překrývá čas



....



Zpocený motýl
ze sauny vychází
na dívčím stehně
přidáno 13.10.2022 - 06:56
borovice: motýl je tetovaný, ten přežije všechno :-). Čtení od spodu, od třetí řádky je dobrá technika.
přidáno 12.10.2022 - 19:52
Třetí text je pro mě hodně zajímavý...symbióza světů v neobvyklé situaci...člověk saunou utužuje zdraví a motýl se ocitnul, kde neměl, přesto snad dokázal přežít...
Doladění textu určitě prospěje. Zkusila jsem si přečíst i od třetího verše...
přidáno 11.10.2022 - 16:56
snake_01: Psavec: Gora: díky všem za postřehy, to je přesně to, co mi chybí, cizí náhled. Stokrát si to omelu, desetkrát přepíši, ale jiný pohled je nenahraditelný.
přidáno 11.10.2022 - 15:46
Jsem pro motýla, podobné zážitky jsem mnohdy viděla v bazénu a nenapadlo mne o tom napsat:-). I čas dobrý nápad, jen doladit.
přidáno 11.10.2022 - 14:32
Až teprve po komentáři od Můry jsem dokázal interpretovat poslední text s motýlem - a pravděpodobně je to opravdu tím slovem "odchází", ta personifikace způsobila, že jsem to v rámci specifického haiku-mindsetu nedokázal pochopit. Jinak je to ale povedená a vcelku objevný text.

To samé platí pro druhé haiku - námět je výborný, je to překvapivé tím nečekaným postřehem, ale asi bych se taky zamyslel nad formulací (jak navrhuje Můra).
přidáno 11.10.2022 - 14:10
Taky se mi líbí první.
přidáno 11.10.2022 - 10:37
Lenča: jsi milá.
přidáno 11.10.2022 - 10:36
Můra73: ok, na barvě zapracuji.
Motýl, co nemá nožičky, bude ze sauny vynesen.

Zpoceného motýla
ze sauny vynáší
dívčí stehno

Díky za zpětnou vazbu.
přidáno 11.10.2022 - 09:52
První text, pozor na barvu krkavce, je vždy černý, jde o výplňové slovo, patrně použité pro naplnění klasické formy 5-7-5. Působí to násilně.

Holubí křídlo, předpokládám, že holub přeletěl před venkovními hodinami a zakryl ciferník- ve chvíli, kdy jsi chtěl zjistit čas. Ještě bych ladila zpracování, "jeho mávnutí" zní téměř románově :), text by si to zasloužil. Nedopvězenost si užívám.

Zpocený motýl připomněl Santókovo z přeplněné sauny, byl to rebel! Dobré je to. Snad jen k "takovosti", Tvůj motýl nepoužil nožek a je otázkou, jak moc kdo je v haiku citlivý k metafoře a jestli by nešlo vymyslet ještě jinak.
přidáno 11.10.2022 - 08:54
Tak ty se mi moc líbí, hlavně ten motýl je boží :-)
přidáno 11.10.2022 - 08:15
Ziny: S motýlem máš pravdu, promiň.
přidáno 11.10.2022 - 06:21
kmotrov: ... a zrovna motýl, tetovaný do kůže rozhýbaný pohybem svalů. U holuba to chápu. Budu s tím ještě pracovat.
Za krkavce děkuji.
přidáno 10.10.2022 - 23:41
Nevím, vnímám v tom tentokrát až přílišnou snahu zaujmout. Nejpovedenější je dle mého soudu první. Překrývá čas mi přijde příliš abstraktní. Se saunou zkušenost nemám, nevím, jestli by se tam dokázal motýl aktivovat, přijde mi to až příliš atraktivní. Haiku je pro mne kouzlo obyčejného okamžiku. Vím, že umíš lepší.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku