přidáno 16.09.2022
hodnoceno 5
čteno 244(12)
posláno 0
Vyvolený národ zní v dětském srdci, jako rej všech hraček světa. Hrdinou se stává i komu z bot čouhá sláma. Svět se mění každý den, to co bylo, je jak sen, proto moudrost věkem dána, na nit snu je navlékána, kolik lásky, kolik strastí, drží tělo od propasti. Právě teď. TEĎ je slovo milé, prožívej svoje chvíle Právě teď! Kde spojí se sen? kdy přijde ten den? Čekat nikdo nemusí, stačí, když jen okusí přítomný okamžik. Tam spojí se den. I ten váš sen, s moudrostí, s propastí, věčnou je součástí.Té boží milosti, žít si ten sen.

Jak pochopit či uchopit, tělo, jenž stárne, duše však mládne. Kdo tělo si vlastní, stanou se, myšlenky pastí. Kde začátek se vzal?Konců, opravdu se bál. Kde lidé, modlí se, jen, za živé. Čekají až přijde, faktura za smrt. Kdo si běží po pěšině, životem se těší, to mu přijdou všechny chvíle. Jak? Oslovi uši. Potom stačí, naslouchat, jak svou duši, poslouchat. Šeptající, vibrující. Svými křídly, lechtající.Jednu bytost, chechtající. Je to láska? Je to smrt. Kdo se umí jet tak smát, neboj se dlaň nepodat. Potom pěšinou se stane, vesmír celý vzplane a nikdy nepřestane.

O výchově dětí, kterých je, jak smetí, mudrují po staletí. Ví se jen málo, že by zato stálo,obrátit celý svět, jednou tam a zpět. Když stoupneme si před děti, uspěje jeden z deseti. Proč zoufale tak málo, že by zato stálo, učit se zas od dětí.Kde křišťálová studánka, kde nejhlubší je les, když se dítě podívá, ví kde, je zakopaný pes.
přidáno 29.09.2022 - 16:04
Pěkná veršovaná úvaha.
přidáno 19.09.2022 - 22:03
To jsme na tom stejně. Mě taky tělo stárne a duše mládne. Není potřeba pochopit. Mysl je tady od toho, aby nám v tom dělala bordel. Lepší je zastavit se u studánky a naslouchat své duši a bytostem, které za námi příjdou. A pak si nabrat vodu ze studánky a nepít tu kohoutkovou, která tělu neprospívá, jak nám našeptává naše duše. Jsem naladěna na podobnou notu.
přidáno 18.09.2022 - 00:15
Tohle snad patří do prózy.
přidáno 17.09.2022 - 08:06
Vážně velká moudra nádherně vyjádřená...
přidáno 17.09.2022 - 01:42
Struna strunu rozezvučí, rezonuji s tvým podáním.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Tři moudra moudrá : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Úryvek Hlídač Stromů

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Hardtosay [1]
» řekli o sobě
Dívka v modrém řekla o Severak :
Dlouho jsem přemýšlela, co napsat, ale ztrácím se v tom a nemám slov. Strašně silně mi imponuje a já nevím proč. Chci to zjistit!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku