Ve spirále osudu - román
přidáno 05.07.2022
hodnoceno 2
čteno 237(4)
posláno 0
Dychtivě jsem se vrhla do učení na státnice z angličtiny a život ubíhal tak nějak klidně, možná až trochu nudně. Ale já věděla, že tyhle stojaté vody zase jednou něco pořádného rozčeří, a proto jsem si tohoto požehnaného oddechu opravdu vážila. Navíc mi bylo jasné, že až dodělám ty zkoušky a namířím si to do Irska, bude to víceméně smršť s občasnými chvilkami na lehké vydechnutí. Všechno to zamotané mezi mnou, Keithem a Sashou se začne rozuzlovat a potřebujeme nabrat opravdu hodně síly, abychom to dokázali rozdýchat s co nejmenšími problémy. Až se ty staré rány naplno otevřou, musíme být prostě ´v kondici´.

S Keithem jsme si každý den psali nebo volali. I on se ponořil do své práce, aby tak překlenul to období našeho odloučení. Občas jsem se ho zeptala, jak to má se Sashou, ale žádné zvláštní pokroky k lepšímu se nekonaly. Naopak – párkrát po sobě docela ostře vyjeli. Keith to viděl tak, že ho Sasha provokuje. Ale já měla spíš pocit, že ho prostě nutí postavit se tomu svému problému - neustálému žárlení a majetnickým sklonům vůči mně. Párkrát jsem si psala i se Sashou. Nehodlala jsem se ani jednoho zastávat, ale u Sashe bylo evidentní, že na sobě narozdíl od Keitha opravdu pracuje a hodně pokročil. Nedělal Keithovi naschvály. Keithovi vadil Sasha už jenom tou svou určitou přítomností v mém životě.

Někdy v březnu mi Keith nadšeně oznámil, že už má pro mě vyhlédnutou rodinu, kde bych mohla pomáhat s malou holčičkou. V létě jí budou dva roky a její máma by potřebovala začít někdy v září pracovat. Přes léto bychom se s malou seznámily, a pak bych ji začala hlídat sama. V podstatě počítal s tím, že zůstanu i po prázdninách...
A velké plus bylo, že se stejně skvělou zprávou přišla i Rika. Jaké to překvapení!
“Tak co, Míšo? Jdeš s náma?” zeptaly jsme se opatrně jednoho dne já a Rika mé sestry.
“Už jsem se rozhodla – zůstanu zatím tady. Ráda s vámi v Irsku strávím nějaký ten týden o prázdninách, ale nezůstanu tam. Bude to lepší i pro mamku s taťkou, abychom jim nevylítly z hnízda obě najednou. Ale hlavní důvod je prostě to, že mě tam nic netáhne. Teda kromě vás dvou,” rozesmála se Míša na závěř svého proslovu, a pak ještě dodala. “Jsem moc ráda, že jdete spolu a navzájem se tak v novém prostředí podržíte. Já vás budu jistit odsud.”
“Dobře,” hlesla jsem jen smířeně. Na jednu stranu jsem byla fakt ráda, že tu někdo zůstane s našimi rodiči. Vypadalo to, že to má Míša jasně srovnané v hlavě i v srdci. Věděla jsem, že to ona opravdu umí.
Zora dostala od Colina pár tipů na školy v Irsku. Nakonec se rozhodla, že si ještě udělá jazykovku ve své vlasti, a pak si podá přihlášku do Irska. Potřebovala se v angličtině zdokonalit a... měla jsem pocit, že tu prostě nechtěla nechat Míšu samotnou. I za tu cenu, že bude mít dalších pár měsíců s Colinem vztah na dálku.

A přišel zkouškový měsíc červen. Míša se Zorou složily maturitu a já s Rikou jsme naše státnice z angličtiny taky úspěšně zvládly. Holt randění s anglicky mluvícími kluky přineslo výhodu i v tomto směru. Pomalu se v našich životech otevíraly dveře do nového světa, kde jsme se měly stát samostatnými bytostmi. Téměř hmatatelně jsem cítila, jak moje víceméně bezstarostné dětství a příjemné období dospívání končí a nostalgicky mi mává na rozloučenou...
přidáno 06.07.2022 - 17:32
Gora: dobře, děkuji za poznámku. Kouknu na to.
přidáno 06.07.2022 - 15:03
Zde technická: Jak jsem řekla, tak jsem udělala /volně citováno/ patří mezi vycpávky, nemá valný smysl. To jen na okraj...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
59. Poslední kroky přes práh dospělosti : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : 60. Nové "doma"
Předchozí dílo autora : 58. Vtipně trefné "amen"

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
Boleslava řekla o Sokolička :
Moc fajn holka, krásný básničky i povídky - to je ideální kombinace! A nemáme společné jenom ty sportovce...přihlásily jsme se přece na Psance ve stejný den (to bude znamení...)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku