přidáno 08.12.2021
hodnoceno 4
čteno 614(10)
posláno 0
Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění pod sluncem. Nic není věčné kromě samotné věčnosti. Slunce vychází a znovu zapadá. Přitom chvátá do míst, odkud znovu vyjde. Severní vítr se mění v jižní. Veškeré řeky do moře míří a těmito řekami se moře plní. Žádné štěstí není věčné a každé zoufalství jednou zmizí. Každá nálada se časem mění v něco jiného. Pouze naděje je věčná.

Žádná moudrost není nekonečná a vystřídá ji skepse a nedůvěra. Čím více moudrosti, tím více mrzutosti. Jen hlupák nepochybuje. Jen hlupák ví všechno nejlépe, nikdy neváhá a tvrdohlavě si stojí za svým. Co je křivé, se narovnat nedá. Co chybí, se nedá nahradit. Pouze víra je věčná, protože poskytuje naději.

Žádné světlo nehoří věčně a nikdo se ve stínech neschová navždy. Moudrý má oči otevřené, hlupák však bloudí v tmách. Nyní ale sám poznávám, že stejný osud čeká oba dva. Tak málo památek zůstalo po našich předcích a naší historii píšou vítězové. A přesto ani památky nezbude po nich mezi těmi, kdo je nahradí. Pouze nevědomost zůstává věčná, protože tak snadno zapomínáme a nikdy nebudeme znát vše.

Žádný život není věčný, proto ani bolest není věčná, ačkoliv nás stále doprovází. Jak se rodíme, tak také umíráme. I to naše tělo nepatří nám, ale je pouze vypůjčené. Z prachu slunce jsme vznikli a v prach se obracíme, když skončí naše pouť. K čemu je člověku všechno to pachtění pod sluncem, když nic není věčné kromě věčnosti samotné. Je zakázáno si cokoliv sebou brát do hrobu a vše co jsme získali ponecháváme na tomto světě a odkážeme jej druhým. Pouze smrt je věčná, protože s novým životem se rodí něco nového, něco co už nejsme my.

Jediná svoboda je ta nespoutaná, protože můžete ztratit jen to, k čemu jste připoutáni.
přidáno 01.02.2023 - 12:44
Sasanka: Děkuju moc
přidáno 01.02.2023 - 12:31
Moderní kazatel no ty bláho...je to dobré zamyšlení ;)
přidáno 10.12.2021 - 22:21
Lamm: Jo to mě hned nedošlo :) :)))
přidáno 10.12.2021 - 14:08
A radost ta je taková zvláštní. Jsou i tací co pro radost svobody se vzdají, a do hrobu si zlatou rakev vezmou. :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Nespoutaná svoboda : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Být jako tygr připravený ke skoku
Předchozí dílo autora : Z pekla do nebe

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku