přidáno 19.03.2021
hodnoceno 5
čteno 493(11)
posláno 0
Po náročné léčbě a následně několika mnoha pokusech o návrat zpět k "normálu", vše marné. Vše už je totiž jinak, já jsem jinde a ostatní za tu dobu také. Minimálně zestárli, zmoudřeli (tedy někteří) nebo zblbli a já se radši rozhodla, na doporučení mé lékařky, odjet do lázní.
S čerstvě nabytým čtvrtým křížkem na zádech, se souhlasem od revizního lékaře a s doporučením od svých nejbližších ať jedu, jsem s pěti kufry dorazila do lázní.
Od začátku jsem trnula obavami, že tam budu nejmladší a ostatní mi říkali:
,,Prosím tě, tam jezdí i mnohem mladší než jsi ty! A hlavně je ti 40! Myslíš si, že tam není nikdo mladší než ty? Omyl děvče sama uvidíš!"
Mé obavy byly oprávněné. Druhý nejmladší člověk byl o 40 starší než já. První dva dny se za mnou všichni otáčeli s údivem a otázkou v očích, co tam, asi dělám. Dostala jsem místo u stolu s dalšími sedmi lidmi podstupujícími zdejší procedury. Paní naproti mě se hned u oběda zakuckala (bylo jí asi sto dvanáct) a já se bála jediného, že jí budu muset dát umělé dýchaní. Naštěstí jsem jí včas podala sklenici vody a ulevilo se nám oběma.
Na chodbách jsme se vyhýbala berlím a chodítkům a každý večer tam byly dostupné koncerty vážné hudby a hudba k poslechu a k tanci...tam jsem se neodvážila jít, protože jsem měla strach, aby někomu nevyskočil kyčel nebo náhradní kloub.
Jeden den po obědě jsem byla objednaná na částečnou masáž zad. Hlavu jsem strčila do otvoru v lehátku a snažila jsem se užít si to i přesto, že masáž nepatří mezi mé oblíbené. Bylo to fajn. Když jsem se vrátila na pokoj, všimla jsem si, že otvor z lehátka mi vtiskl svůj tvar na obličej. Pobavilo mě to. Nicméně jsem oblékla legíny a obula běžeckou obuv a vyrazila jsem na procházku spojenou s během.
Po hodině a půl poctivého výdeje energie jsem se vrátila na pokoj, dopřála jsem si zaslouženou sprchu a lehla jsem si spokojeně s knihou do postele. Netrvalo dlouho a cinkl mi telefon, aby mi připomněl, že je čas večeře. A tak jsem se oblékla, sáhla jsem po pudru, abych si upravila obličej a.......COŽE?! Já mám otvor z masážního lehátka stále na obličeji! Čtyřicítka není jen číslo, je to zároveň období, kdy začínám zjišťovat, že ty řeči o věku nejsou jen řeči.
Cestou na večeři obdivuji tamní pacienty, kteří se snaží dělat co nejvíc pro své zdraví navzdory věku a chorobám. Těší se sem zas a znova.
Já už jsem nosila sklenici vody své spolusedící automaticky a ta mi na oplátku třikrát denně (u každého chodu) vyprávěla, jak se tu před lety seznámila s paní, se kterou zůstaly nerozlučnými kamarádkami. Nikdy jsem neměla to srdce jí říct, že mi to už říkala u oběda, i u snídaně a taky den předtím a ten den před tím taky...
V zásadě jsem tam omládla především psychicky. Byla jsem mezi všemi hodně mladá a skoro bez problémů.
Odjížděla jsem odpočatá. Nikdy jsem si tak dobře neodpočinula jako tam. Pochopila jsem kouzlo lázní i důvod proč se tam každý tak rád vrací. Nic nemusíte a všichni se o vás, s láskou starají.
Bohužel jsem se tam už od té doby nedostala, ale věřím, že se tam vrátím. Pokud ale budu otálet, bude tam jiná čtyřicátnice, která (pokud budu mít to štěstí) bude příště podávat vodu se strachem v očích mě a já si budu říkat, že v jejích letech jsem tam byla poprvé a začala jsem tam pak jezdit pravidelně. Uvidíme kolikrát zvládne si to vyslechnout. Já jsem to zvládala třikrát denně po dobu tří týdnů.
přidáno 19.03.2023 - 12:47
Fajn odpočinkové povídání :)
přidáno 21.03.2021 - 08:13
Tak nějak smutně komické. Ale dobře se to čte.
přidáno 20.03.2021 - 20:00
Paráda, zažila jsem to obdobně, poprvé a s obavami, které byly na místě. U stolu to šlo, měla jsem pocit, že tam mám několik svých babiček a dědečků, které ve skutečnosti již dávno nemám.
Na tanečním parketu jsem byla ráda i za ty kyčle, kolena, ramena,..jinak by ani nebylo s kým tančit. :)
Nikdo mladší tam nebyl, ale parta se utvořila výborná, škoda, že již nejsou mezi námi. No, těšila jsem se, že pojedu zas, nestalo se.
přidáno 20.03.2021 - 00:09
Taky bych to chtěl zažít, jen bych doufal v pár vrstevníků.
přidáno 19.03.2021 - 23:26
Příjemně úsměvné..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Ve čtyřiceti do lázní : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Není dárek jako dárek

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
samiVdavu řekl o Umouněnka :
Slečna s šikovnou prací s jazykem a organizátorskými schopnostmi. Pořádá své literární večery a ráda se účastní literárních čtení. Naživo velmi příjemná osoba.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku