Vlastně je to špatná báseň, ale dlouho jsem sem nic nevložil tak proč ne rovnou něco kontroverzního
15.03.2021 31 809(22) 0 |
stavěli jsme pyramidu
z bílých rakví, mrtvých těl
stěží věří kdo neviděl
stavěli jsme pyramidu
v tichosti a bez jediného slova
jen pod rouškou těžký dech
monotónní bzučení zářivek
a občasný vzdech
nad těžkou prací
a žádná metafora není na místě
jen tvrdá realita světa
neb některé věci nepopíše
žádná poetická věta
z bílých rakví, mrtvých těl
stěží věří kdo neviděl
stavěli jsme pyramidu
v tichosti a bez jediného slova
jen pod rouškou těžký dech
monotónní bzučení zářivek
a občasný vzdech
nad těžkou prací
a žádná metafora není na místě
jen tvrdá realita světa
neb některé věci nepopíše
žádná poetická věta
09.08.2023 - 09:37
gajda
Zajímavé. Ostatně čtu až v postocovidové době a s dokonale jinými pocity, takže v tom moc kontroverzi nevidím. (Ten lán komentářů jsem nečetl.)
25.03.2021 - 17:35
LUKiO: Teď si připadám, jak kdybych to sem dal kvůli obdivu z dobrovolnictví. Nicméně souhlasím a myslím, že nejdeš proti většině. Já sám si zatím dílem úplně nestojím.
23.03.2021 - 16:02
Asi půjdu proti většině...ale pokud mám vzít jen literární hledisko, tak se mi dílo nelíbí. Už jen ten první odstavec mi přijde jako nějaký roubovaný patos (ten třetí řádek)...nevím jak to jinak popsat. Tím ale nechci zlehčovat situaci a je super, že makáš jako dobrovolník, to si zaslouží obdiv. Literárně mě to ale nepřesvědčilo.
Zaujaly mne však i komentáře baziho, omg, to je kdo? Myslím, že by si měl jít odpočinout.
Zaujaly mne však i komentáře baziho, omg, to je kdo? Myslím, že by si měl jít odpočinout.
18.03.2021 - 10:46
DDD: díky za ta slova a pochopení mého úmyslu v díle. S těmi rýmy máš asi pravdu. Možná to měl být jen odentrovaný soupis pocitů, nebo jsem ho vůbec neměl dávat do básně. Třeba s tím nějak zapracuju, jestli to na mě zas přijde.
18.03.2021 - 10:43
Martin42: tohle dílo nemá strašit. Pouze je to moje šuplíkovka a jsme na lit. serveru a kde jinde než v umění mít svobodu psát, jak to vnímáme.
Jinak ohledně vytváření strachu... Ber to tak, že ani patolog se kterým jsem dělal nezažil, že by musel skládat mrtvoly na sebe. A fakt nejsem na místě ani v pozici, abych měl potřebu vymýšlet si a zastrašovat. Je to jen zážitek jednoho dobrovolníka z jedné nemocnice. Nic víc.
Jinak ohledně vytváření strachu... Ber to tak, že ani patolog se kterým jsem dělal nezažil, že by musel skládat mrtvoly na sebe. A fakt nejsem na místě ani v pozici, abych měl potřebu vymýšlet si a zastrašovat. Je to jen zážitek jednoho dobrovolníka z jedné nemocnice. Nic víc.
18.03.2021 - 10:39
dvakredencedekadence: jsou chvíle, kdy si situace žádá nevrlost, tohle dle mého byla jedna z nich. Btw, my se známe? Už se ztrácím v lidech, které odtud znám -_-
18.03.2021 - 10:36
bazi: rozdíl mezi mnou a tebou je ten, že jsem tady už léta a někteří mě tady znají i osobně, právě díky tomuto serveru. S tímhle serverem jsem částečně vyrůstal, takže ta cesta, kdy jsem skočil do mlýnských kol armády, je vidět i v dílech. Btw, abych to uvedl na pravou míru, tak jsem stále u armády, ale přihlásil jsem se jako dobrovolník do nemocnice. A jinak ten odhad o tobě. Ten mám čistě z toho, jak porovnáváš místo války, kde, když nemáš smůlu, tak vidíš proti sobě jen dospělé může se zbraní. Jen jednu a druhou stranu. Tady skládám lidí se kterými jsem si před pár dny ještě vykládal a jsou ve věku mých rodičů, prarodičů, přátel.
17.03.2021 - 22:12
Tohle je obrázek tvrdé reality. Naprosto chápu, že je nesmysl se k takovéhle věci vracet a přetvářet. Nebyla by autentická. Veškeré kecy okolo a jsou zbytečné, pokrytecké a hloupé. Osobně bych se asi vykašlal na jakékoli náznaky rýmů. Jinak klobouk dolů, zažívat bych to takhle zblízka nechtěl. Ve špitále pracuje spousta kamarádů a už dlouho melou fakt z posledního. O to víc obdivuju každého, kdo jde do toho dobrovolně. Drž se!
17.03.2021 - 20:33
Asi to sem tak úplně napatří ale je to neodalatelné téma takže: můj názor je že už by se konečně mělo přestat tolik strašit a dokola vyzdvihovat jednu nemoc na úkor všeho ostatního.... strašení není k ničemu dobré navíc mě třeba tohle nevystraší ani trošku stejně jako stupidní zprávy na Nově šiřemí poplašných zpráv a zveličování pandemie je hloupost lidi co to dělají by se nad sebou měli zamyslet a taky by se měli zamyslet nad tím jak negativní dopady to má na společnost
17.03.2021 - 16:14
dvakredencedekadence: Po přečtení komentářů jsem opravdu zděšená, jak někdo může tak necitlivě porovnávat neporovnatelné. Oboje je velké neštěstí, při kterém umírali a umírají nevinní lidé, kteří mají své rodiny, přátele. Situace je navíc v celém světě tak špatná, že ani nevíme ,jak se bude vyvíjet dál a kolik lidí ve finále přijde s "rýmičkou " o život.Domnívám se , že lidem, kteří aktivně pomáhají je nutné poděkovat a ne kritizovat. Tímto všem takovým včetně psance Lasaka děkuji za jejich obětavost a hluboce se před nimi skláním.
Jinak naprosto souhlasím s komentáři dvakredencedekadence.
Jinak naprosto souhlasím s komentáři dvakredencedekadence.
17.03.2021 - 11:52
bazi: já mám rozhodně smysl pro komično, ale pro vkusné komično. třeba tvůj komentář o opakování ročníků základky mě příjemně pobavil! :D ano, míjíme se a je to taky asi dobře. každopádně lasakovo působení i vzdělání mohu potvrdit, párkát už jsme se potkali osobně. to jen tak na okraj...
a přijde mi, že oba jste teda přehnaně nevrlí, pánové.
a přijde mi, že oba jste teda přehnaně nevrlí, pánové.
17.03.2021 - 11:13
dvakredencedekadence: tak pokud ses dostala do fáze uvažování, že tě vůbec napadlo komentovat uměleckou hodnotu mého evidentně ironického a humorně laděného říkadla, zřejmě ti něco uniká. to je poměrně vtipný a aktuálně laděný a vůbec né hloupý text. jenže na jeho konzumaci je třeba trochu smyslu pro komično a jistou dávku nadhledu, kteréžto schopnosti ti evidentně schází. zato Lasakovo hodnotná močůvka ti je očividně blízká...tak to tedy gratulace k tvému vkusu, s lidma jako jseš ty a Lasák, já se naštěstí v životě míjím.
17.03.2021 - 11:00
Lasak: závidim ti tvoje ničím nepodložený predikce, nejseš ty náhodou telepat? aniž bys o druhém cokoliv věděl, klidně sebevědomě argumentuješ tím, že já ve válce očividně nebyl a zbraň jsem držel tak maximálně na cvičáku. ty jseš ňáký moje stínový dvojče, nebo co, že to s takovou jistotou můžeš tvrdit? tobě ovšem my ostatní musíme věřit vsechno, co napíšeš. byl jsi ve válce, děláš v nemocnici, pomáháš ostatním, máš vejšku a to všechno zkrátka jenom proto, páčs to napsal. opravdu stačí tak málo k tomu, aby jsme to museli akceptovat jako jistojistou a nezpochybnitelnou pravdu? no, hezky naivně si to maluješ. já mám teda jenom základku, to je fakt, ale zas na druhou stranu jsem jí absolvoval skoro celou a možná jsem na tom se vzděláním dokonce i o něco líp než ostatní, protože jsem některé ročníky úspěšně opakoval, takže se tady na mě moc nevytahuj, jó!!!
17.03.2021 - 10:27
ono mít jako hrdinu Wojciecha Jaruzelskiho mluví tak nějak za sebe...
17.03.2021 - 10:23
bazi: prosím, přestaň.:D akorát se tu ztrapňuješ. prosím... jak řekl amadeo, dokud ti na tu "rýmu" neumře někdo blízký, nikdy to nebudeš brát vážně.
mimochodem - stává se to tu hroznou žumpou. když se společnost polarizuje ohledně covidu už i na literárním serveru, je to strašně smutný. a umělecká hodnota básní o očkování už jde úplně mimo mě.
a lasaku, ty se drž. díky za tvou práci. musí být hodně demotivující sledovat takové reakce potom všem, co jsi viděl. kontroverzní mi ta báseň teda rozhodně nepřijde.
mimochodem - stává se to tu hroznou žumpou. když se společnost polarizuje ohledně covidu už i na literárním serveru, je to strašně smutný. a umělecká hodnota básní o očkování už jde úplně mimo mě.
a lasaku, ty se drž. díky za tvou práci. musí být hodně demotivující sledovat takové reakce potom všem, co jsi viděl. kontroverzní mi ta báseň teda rozhodně nepřijde.
17.03.2021 - 10:17
bazi: co si to dovoluješ ty? Očividně jsi držel zbraň tak možná na cvičáku. Trochu sis to v hlavě pomotal, protože nejsem sanitář pouze tady dobrovolně pomáhám. Je vtipné jak mluvíš o tom, zda já byl ve válce přičemž tys v ní očividně nebyl a já ano. Nějak ti utekl argument. Chceš mě používat jaká je válka, kterou jsi sám nezažil. Takže se vrať k tomu šoupání nohama.
17.03.2021 - 09:26
Lasak: co si to ke mně dovoluješ ty nedoštudovanej saniťáku? a ještě se budeš chlubit, žes byl ve válce? to je něco k chlubení, dělat šaška mocnejm a třeba se i nechat zabít v konfliktu, kterej se nás vůbec netýká? tebe já bych vyléčil raz dva, ty rokycanská nemocnice!!!
17.03.2021 - 08:28
Amadeo´´: nemám ti co vyčíst. Napsal jsem i (asi) lepší básně na tohle téma, nicméně mě právě štvalo, jak jakákoli metafora srážela míru pocitů z toho všeho. Proto je tohle bez metafor včetně oné pyramidy. Ale máš pravdu, že je hodně neučesaná. Nicméně se mi nepodařilo vytvořit kombinaci ucesanosti a té surovosti. A jak píše bazi, ačkoli s ním nesouhlasím v mnoha věcech, tak tohle.je tu jen pro trochu kontroverze.
17.03.2021 - 08:16
Miňko: ten člověk se mě ptal prvně za jsem byl ve válce. To, že se neválčí zde, neznamená, že se neválčí jinde ve světě a ano je štěstí, že se neválčí u nás. Taky jsem za to nesmírně vděčný. Na druhou stranu by to ukázalo, kdo bude řvát hanba z pohodlí gauče a kdo reálně nasadí svůj život
17.03.2021 - 08:13
bazi: ptal jsi se mě zda jsem byl ve válce. V té jsem byl. Narozdíl od tebe. Nikde jsem nepsal, že jsem zažil 2.sv. stejně jako jsi ji nezažil ani ty. Ještě jednou se tě ptám. Byl jsi ve válce ty? Tak jako jsem byl ve výšce tak dnes i stojím na půdě Nemocnice. Co přesně děláš ty? Sedíš na zadku a sám jsi se tomu čelem nepostavil. Tak si zase sedni a šoupej nohama
16.03.2021 - 15:04
Amadeo´´: proč se mě ptáš, k čemu je dobrej muj první komentář? přečti si anotaci k dílu přímo od autora (je to špatná báseň, ale protože jsem dlouho nic nevložil, tak dávám rovnou něco kontroverzního)
tak co by jako měl můj koment předávat autorovi? sám píše, jak je jeho počin kontroverzní. co tedy čeká za komenty, nekontroverzní?
on snad touhle nesmyslnou vodrhovačkou, která jako by vypadla z oka večernímu hnusu na TV Barrandov, někomu něco dává? jakože je těch depresivních a vlastně už i nudnejch, stereotypních zpráv o covidu málo? lidi by asi měli nejdřív popřemejšlet, než sem hvízdnou takovejhle kýč na entou, nota bene pokud sami dopředu tuší a i to napíšou, že je to špatný. tohle "veledílo" je zkrátka ukázková zbytečnost.
tak co by jako měl můj koment předávat autorovi? sám píše, jak je jeho počin kontroverzní. co tedy čeká za komenty, nekontroverzní?
on snad touhle nesmyslnou vodrhovačkou, která jako by vypadla z oka večernímu hnusu na TV Barrandov, někomu něco dává? jakože je těch depresivních a vlastně už i nudnejch, stereotypních zpráv o covidu málo? lidi by asi měli nejdřív popřemejšlet, než sem hvízdnou takovejhle kýč na entou, nota bene pokud sami dopředu tuší a i to napíšou, že je to špatný. tohle "veledílo" je zkrátka ukázková zbytečnost.
16.03.2021 - 13:59
Obvykle se snažím nevyjadřovat k obsahu. Nejspíš bych se musel pohádat se všemi a při tom taková... No tohle blbost není. Když se velká část lůžek uvolňuje směrem k prosektuře tak to není zrovna práce, která by těšila. Jenže, kdo neviděl, nevěří a marno přesvědčovat. Mě dostal už titulek. Už jsem tam nebyl přes 50 let, ale pamatuju si tu nemocnici jako místo zvlášť neutěšené a bolestné, kde čekáš na studené chodbě, až tě malého a nevinného vtáhnou někam, kde s tebou budou dělat cosi, co bude bolet...
16.03.2021 - 13:31
Lasak: Předpokládám, že jako voják máš všechno z první ruky a nedivím se, že se to odráží i ve Tvé tvorbě. Báseň mě určitě zaujala, ale abych byl upřímný, působí na mě nedodělaně. Jakoby to byl spíš první nástřel, kostra. Asi mi na ní nejvíc vadí to, že neplyne tak nějak lehce a při čtení jsem se hodně zadrhával. To by chtělo určitě ještě dočesat. Myslím, že by to pomohlo i obsahu a celkovému vyznění básně.
16.03.2021 - 13:23
bazi: K čemu je dobrý Tvůj první komentář? Co autorovi díla předá? Na mě působí dost povýšeně a mám díky němu pocit, že ho psal všeználek co všechno ví, všechno zná. K básni však neřekne vůbec nic. Prostě jen výkřik abych toho 24letého cucáka uzemnil, co?
Srovnávat Covid s II.světovou válkou a jejími důsledky je nesmysl. Přesto si nemyslím, že je to jen rýma. Osobní zkušenost, a úmrtí v rodině mě o tom dost přesvědčila. Ty máš možná to štěstí, že nikdo ve Tvém okolí se neocitl v nemocnici nebo přímo nezemřel. To ale neznamená, že je všechno v pohodě, že lékaři, sestry aj. nezažívají denodenně krušné chvíle hraničící s beznadějí a jsou na pokraji svých fyzických a psychických sil.
Srovnávat Covid s II.světovou válkou a jejími důsledky je nesmysl. Přesto si nemyslím, že je to jen rýma. Osobní zkušenost, a úmrtí v rodině mě o tom dost přesvědčila. Ty máš možná to štěstí, že nikdo ve Tvém okolí se neocitl v nemocnici nebo přímo nezemřel. To ale neznamená, že je všechno v pohodě, že lékaři, sestry aj. nezažívají denodenně krušné chvíle hraničící s beznadějí a jsou na pokraji svých fyzických a psychických sil.
16.03.2021 - 06:08
Miňko: píšeš, že kdybys přejel tu polskou hranici, nevíš, jak by ses s tim do konce života vyrovnával. no, tak to si ani nedovedu představit, co bys dělal, kdyby tě to poslali srovnat tehdá do Maďarska, tu revoltu v 56'? pro mě je teda Wojciech Jaruzelski dodnes hrdina, toho bychom tu dnes potřebovali jako sůl.
16.03.2021 - 01:59
Lasak: bazi: O čem to diskutujete? Jsme generace která válku nezažila. Náhodou, úplnou náhodou.. Od dětství jsme s ní (můj ročník) ovšem, tak nějak mimoděk, počítali. S tou nejhorší možnou světovou válkou, v tom jsme vyrůstali. A já jsem například vděčný osudu za to, že jsem v roce 1980, v podstatě navzdory očekávání, na poslední chvíli, nemusel vyjet do Polska střílet na takzvaný polský reakcionáře. Dnes si nikdo nedokáže představit že tehdy neexistovaly informace, žádný internet. Bez jakýchkoli informací, na Polské hranici, 5 dnů ve válečném stavu, čekali na rozkaz k invazi do Polska. O tom dnes málokdo něco ví. Podstatná věc je - kdyby tehdy došlo k vojenské invazi (tak zvané), jak bych se s tím, já osobně například, do konce svého života srovnával? Co je ve srovnání s tím nějaký Covid 19? A co teprve ve srovnání se skutečnou světovou válkou? Pracuji nepřetržitě 34 let v zahraničí a stále znovu a znovu jsem konfrontován se zážitky a prožitky lidí - kolegů v práci - kteří zažili a přežili válku na Balkáně. Myslím že je na čase si uvědomit že všechno co zažíváme nyní sice není příjemné, ale se skutečnými problémy a zvěrstvy které zažily a prožily generace našich otců a dědů (ne z učebnic ale z vyprávění lidí kteří prožili) je to vše nesrovnatelné. Omlouvám se, možná můj komentář působí nepřiměřeně, reaguji jen na podkladě svých osobních zážitků a zkušeností...
15.03.2021 - 22:49
Lasak: tobě přijde rýma horší než II. světová válka? co si to vůbec dovoluješ, čoveče? víš co to byla taková bitva u Stalingradu? a ještě si dovolíš napsat, žes tam byl? co seš za ročník, žes zažil Hitlera a Stalina? Takhle dehonestovat lidi, díky kerejm můžeš žít v míru, styď se, hanba!!!
15.03.2021 - 22:03
bazi: já ano. A ty? Přesto mi tohle přijde horší a obhajovat jednu ohavnost jinou, která je jen větší je zvrácené. Je to jako obhajovat Hitlera protože Stalin.
15.03.2021 - 14:58
a ve válce, ve válce's byl? hochu...tam bys stavěl pyramídy, že by tě za něma ani vidět nebylo.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Rokycanská nemocnice : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : čajové nehaiku
Předchozí dílo autora : Vojáci nepočítají ovečky
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» řekli o sobě
Trochublázen řekl o Leslie :Až vznikne učebnice v příštím století, jen jedna umělkyně bude v ní jistá, že nová generace otočí list a při četbě těžko skryje stopy dojetí. Básnířka mimořádná, vesmírných kvalit, z jiného asi světa, z hlavního města, nejde to slovy popsat, vím, měl bych přestat, zkrátka je dokonalá, jak víc ji chválit? Kdysi též bagatelu napsali pro ni, se spoustou je pocitů a samá krása, za mě jen dík, že jsi tu, což není zázrak, tím vzdávat hold géniu, před ním se sklonit. Na tuhle zapomenout se prostě nesmí. Pokud to snad nevíte, říká si Leslie.