Pokračování satirického odlehčení současné české situace. Tentokrát se do boje s mikrostátem vydávají fialoví psi a vláda svým nepřátelům (skoro) postavila sochu v životní velikosti...
přidáno 28.11.2020
hodnoceno 2
čteno 553(3)
posláno 0
Když Ben Štístko prohlásil, že další vládní opatření již nebudou potřeba, lidé to interpretovali tak, že konečně nastal čas, kdy stojí za to zamyslet se nad těmi stávajícími a pokusit se přijít na to, co a proč po nich vláda vlastně od začátku chce.

Bohužel si nad tím lámali hlavu marně. Pro většinu obyvatel Absurdistánu (včetně Prokopa) to byl neřešitelný problém. Ale naštěstí měli sociální sítě a internetové influencery, aby jim poradili.

Na sociální síti se Prokop dočetl, že vláda chce po občanech, aby si v neděli ráno zašli na farmářský trh koupit pohřební věnec, protože ho podle jejího mínění už brzy budou potřebovat, a aby si z útulků pořídili psy, kteří byli nedávno povinně očipováni, a v noci je vodili na procházky k psím boudám, protože vláda hodlá sledovací schopnosti těchto čipů použít k odhalování ilegálních psích boud, kde dochází k nedovolenému pohlavnímu styku psích samců a samic. Vláda chce tyto styky skrytě sledovat, protože ji to vzrušuje, a proto potřebuje, aby se v noci venku nepohyboval nikdo jiný než očipovaní psi s náhubky, vedoucí na vodítku lidi s náhlavníkem.

Ačkoliv to zdaleka nebyl nejrozumější výklad vládní politiky, byl nejvíc šokující, a proto získal ze všech výkladů nejvíc likeů, rozšířil se k nejvíce lidem a nejvíc lidí se podle něj zařídilo, což zaregistrovala i vláda podle statistik psích útulků a elektronické evidence tržeb z prodeje pohřebních věnců. Když se o tom doslechl Ben Štístko, na sociální síti nasdílel uvedený výklad svým vládním kolegům a rozhodl se vládě také nějaké psy pořídit.

To, že další vládní opatření nebudou potřeba, však nebyla pravda. Ministr jedno nové zavedl: nařídil obchodníkům počítat zákazníky a pouštět jich do obchodů jen omezený počet. Současně je však uklidňoval tím, že se to týká jen malé části obchodníků. Ostatní obchodníci se tomuto opatření vyhnuli, protože ti museli mít zavřeno úplně.

Zhruba v polovině listopadu začaly stromy opravdu opadávat, a tak vláda rázně zakročila a spustila nový poloválečný systém založený na digitálních bojových psech (inspirovaných od internetových influencerů a z hry Pokémon Go). Když měl Ben Štístko nový systém představit v rozhlase, odmítl přijít do studia, aby ho moderátor nemohl konfrontovat s kompromitujícími výstřižky z novin jako Danu Bábovkovou. Vystoupil v rozhlase jen přes telefon.

„Vláda podle oficiálního prohlášení tento týden spustí nový poloválečný systém. Co nám k tomu můžete sdělit?“ vyzval ho rozhlasový moderátor.

„Děkuji, že jste mi tu otázku položila,“ začal Ben Štístko. „Je mi potěšením oznámit spoluobčanům, že vánoční stromy jsou již zastaralé a překonané, takže budou od příštího týdne k mé velké radosti zrušeny. Namísto nich se pomocí technologie takzvané rozšířené reality budou po virtuální mapě Absurdistánu pohybovat vycvičení digitální bojoví psi, zkráceně digipsi. Každý digipes má čtyři nohy a ocas, umí štěkat a vrčet a jeho vrcholnou bojovou schopností je měnit barvu podle míry ohrožení. Všichni digipsi jsou propojení s internetem věcí a aktualizovaní každý den, nicméně barvu mění jen jednou týdně. S každou barvou je spojena jiná sada vysoce originálních vládních opatření, takže jeden týden se třeba normálně najíte v restauraci a druhý týden vás digipes nepustí už ani z domu. Nový systém bojových psů je moderní, flexibilní a šetrný k životnímu prostředí, protože je dostupný pouze online přes internet a platby přijímá jen platebními kartami.“

„Já jsem myslela, že nový systém je zdarma,“ namítl moderátor.

„Je zdarma,“ ujistil ho ministr. „Ale platby přijímá jen platebními kartami, protože je to moderní, bezpečné a šetrné k životnímu prostředí.“

Během následujícího týdne stromy opadaly a v povědomí obyvatel je nahradili vrčící virtuální fialoví digitální psi. Nezdálo se to jako velký pokrok, i když bylo třeba přiznat, že fialoví psi byli přece jen děsivější než nazdobené vánoční stromy. Ministr si pochvaloval, že jím pořízení fialoví psi jsou lepší než fialové krávy, jaké prý mají v zahraničí.

Následující týden, když už obchodníci stáli před obchody a dělali si čárky, kolik k nim chodí zákazníků, Ben Štístko oznámil, že s mikrostátem bylo uzavřeno příměří a že díky tomu všichni digipsi zčervenali, což znamenalo, že lidé mohli večer zůstat venku bez psů o dvě hodiny déle.

Zatímco většina obyvatel Absurdistánu se radovala a považovala to za velký úspěch, ten zbytek, který přemýšlel, nad tím kroutil hlavami. Podmínky příměří totiž byly takové, že mikrostát se zavázal jen, že zreguluje svoje útoky tak, aby způsobil zhruba tolik zranění, na kolik je absurdistánské zdravotnictví připravené. Ne víc, protože by pak umíralo mnoho voličů, což by poškodilo volební preference vládní strany, ale ne méně, protože pak by někteří zdravotníci neměli co dělat, což by poškodilo absurdistánskou ekonomiku. Vláda Absurdistánu se za to zavázala postavit mikrostátu sochu na náměstí v Kocourkově. Socha však měla být v životní velikosti, tedy mikroskopická, takže pak měla být vidět jen elektronovým mikroskopem a zapomnělo se na ni velmi brzy, dokonce ještě dřív, než byla skutečně postavena.

I ty nejoptimističtější prognózy předpokládaly, že pokud se zrádnému mikrostátu bude chtít dodržovat podmínky příměří, v nejbližších měsících psi nanejvýš zoranžoví, ale o tom, že by zezelenali, nebo dokonce vybledli, si obyvatelé Absurdistánu, nejabsurdnějšího státu na světě, mohli nechat jen zdát.

pokračování příště

přidáno 29.11.2020 - 15:35
človiček: To jsem rád/a. To znamená, že to dělám správně. :-)
přidáno 29.11.2020 - 03:07
Ženeš věci do extrému a to je dobře, protože si člověk jinak nepromne oči aby zřel věci, na které si nevědomky zvyká.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Prokop z Absurdistánu (10) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : 79 let před Koronavirem (11)
Předchozí dílo autora : Prokop z Absurdistánu (9)

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Žhnoucí krysa [16], BadAngel16 [13], Z.Biskup [8], endavid [2], Mikin [2], Neočko [1], trivius [1]
» řekli o sobě
Yana řekla o ŽblaBuňka :
je zvláštní kolik lidí se skrývá pod ťímto nickem. Laskavý básničkář, milovník života, žen a vína, romantik, gentleman, rádce, vnímavý člověk, mudrc, požitkář, poeta, vtipálek, pohodář a tohle všechno je jeden člověk Žblabuňka
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku