Vánoční úhel pohledu na vy-víte-který virus. Nemíním ho jako vyjádření názoru, ale spíš jako zajímavý úhel pohledu k zamyšlení, možná i pobavení.
přidáno 13.12.2020
hodnoceno 2
čteno 574(6)
posláno 0
Nejmocnější virus dneška se zjevil světu přibližně o Vánocích roku 2019 (na Silvestra byl podle Wikipedie veřejně ohlášen). O rok později, o Vánocích roku 2020, zažíváme v České republice již druhou vlnu jeho jakoby „teroristických“ útoků, jimiž se snaží zastrašit věřejné mínění a přesvědčit nás, abychom letopočet „79 l. př. Kr.“ začali číst „79 let před Koronavirem“ a abychom koncem letošního roku oslavili jeho první narozeniny, nezůstali v rodinném kruhu, ale sešli se bez roušek na tradičních vánočních trzích a v horských lyžařských centrech, a tak mu dali příležitost si v nadcházející sezóně kapénkových infekcí pochutnat na spoustě dalších útulně čvachtavých plicních sklípků.

Co s tím jako pravděpodobně nejinteligentnější živočišný druh na této planetě uděláme? Necháme si pokazit prastarý zimní svátek podobně, jako jsme si od německého nacismu nechali pokazit svastiku? Budou Vánoce zakázány jako výročí vzniku zlého a nebezpečného viru, který způsobil světovou epidemii a obral spoustu podnikatelů o příjmy, spoustu zaměstnanců o živobytí a spoustu prarodičů o život? Nebo budeme kolaborovat a vyhledávat na tento svátek sociální kontakty, kterými se můžeme nakazit sami a později stejnými kontakty nakazit druhé?

Doufám, že ani jedno z toho se nestane. Doufám, že lidé, kteří ještě nepotřebují hospitalizaci, si pořídí velkou zásobu jídla a pití a přes letošní nouzové Vánoce se zavřou doma se svými nejbližšími, vynechají objíždění příbuzných a hlavně — nebudou myšlenkami oslavovat velkolepý virus, který dobyl svět, ale tesknit nad osudem zdravotníků, kteří kvůli němu budou muset i Štědrý večer strávit neustálým oblékáním a svlékáním ochranných obleků, aby ve zdravotní nouzi pomohli přežít cizím lidem, které postihla ta nejzákeřnější infekce, s jakou se v životě setkali.

Obětujme tedy část jedněch Vánoc ve jménu zachování a očištění všech těch dalších a přejme si, ať pandemie v Evropě do Velikonoc roku 2022 zahyne a její zmrtvýchvstání ať nenastane.

přidáno 14.12.2020 - 18:10
Amen...
přidáno 14.12.2020 - 00:26
Naprostý souhlas...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
79 let před Koronavirem (11) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Pozoruhodné hnutí za zákaz lidí (12)
Předchozí dílo autora : Prokop z Absurdistánu (10)

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku