Ironická „štábní kultura pro spisovatele“, kde je vše naopak, než jak by to mělo být.
přidáno 30.10.2020
hodnoceno 3
čteno 613(12)
posláno 0
* Snažte se najít svůj vlastní, jedinečný styl psaní, kterému budete rozumět jen vy.

* Snažte se vynechávat závorky a uvozovky. Čtenář jistě sám pochopí, kde začíná přímá řeč, co je citace apod.

* Pište, jakým jazykem chcete; úsek čínštiny uprostřed jinak anglického textu není problém.

* Pravopis je na nic. Čárky pište tam, kde se vám to líbí, a analogicky volte i/y.

* Pokud máte náladu na odsazování řádek, používejte k tomu různé množství tabulátorů prostřídaných s nezlomitelnými a obyčejnými mezerami.

* Skoro každou postavu zmiňte v textu několikrát před tím, než se v ději skutečně objeví, aby na ni byli čtenáři zvědaví.

* Při první zmínce o nové postavě napište její věk, pohlaví, barvu vlasů a jiné význačné rysy, ať čtenář ví, jak si ji představit.

* Otázku a související odpověď v rozhovoru vždy uveďte v rámci jednoho odstavce.

* Vynechávejte popisy všech událostí, které si čtenář může domyslet nebo které se vám nechce popisovat. Třeba když postava vstane a kadeřník jí stříhá vlasy, čtenáři musí být jasné, že se mezitím nasnídala, oblékla, vzala si roušku, šla do kadeřnictví a čekala patnáct minut, než se na ni dostala řada, takže to můžete klidně vynechat.

* Jméno a příjmení postavy obvykle vynechávejte. Když už je ale napíšete, každé jméno a příjmení uveďte na samostatný řadek, aby text zůstal přehledný; jména a příjmení fiktivních postav by měla být co nejdelší a všechna by měla vypadat podobně, aby si je čtenář nemusel pamatovat.

* Akční scény pro odlehčení prokládejte popisem toho, co jste měl/a včera k večeři a jak vám to chutnalo. Můžete vložit i odkaz na fotografii na sociální síti, aby se čtenář mohl podívat a dát vám like, než se dozví, kdo byl tady nakonec vrah.

* Ve jménech a příjmeních pište velké první i poslední písmeno, v ostatních slovech pište velká písmena, kde se vám to líbí, a malá ve zbytku slova.

* Slova oddělujte zavináči, dolary a lomítky, občas i mezerami, čárkami či tabulátory. Občas oddělení vynechejte úplně.

* Mezery na koncích řádek jsou vítány; obzvlášť, pokud budete náhodně střídat obyčejné mezery s nezlomitelnými.

* Neologismy užívejte podle potřeby, definovat je nemusíte.

* Pokud si nejste jistý/á, které ze dvou slov by znělo lépe, vymyslete a použijte místo nich úplně nové slovo.

* Zkracujte slovesa a názvy věcí na první jednu až dvě slabiky, působí to hezky, např.:
„JaNojenovéF
JakuBazabiL
JonábazukoviševiČ (18$muž%kaštanově hnědé nosí brýle)
sy$sed/na vysokou ži@kesTo,a@zač/rEad dnešní/nEwspap.“

přidáno 24.01.2021 - 03:30
Tohle je úžasný! A k tomu skvělý doplněk od Slávka! Super!
přidáno 31.10.2020 - 19:42
Všichni se snaží na mnoha úrovních. Bez učitelů nejsou žáci .Bez žáků učitelé.Vážím si všech pokud mají schopnost vložit do slov obraz svých myšlenek.
přidáno 30.10.2020 - 10:52
Dobrý, pobavilo. Přidal bych ještě jeden obecný pokyn:

* Je lhostejné, k čemu a kde se vyjadřujete. Dbejte jen na negativismus, odmítání a popírání s dostatečným množstvím urážek a vulgarismů.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Štábní kultura (8) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Prokop z Absurdistánu (9)
Předchozí dílo autora : Psychohygiena za zákazu vycházení (7)

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
blokar
» narozeniny
Lacosta [16], Alice [12], naplicichleknin [7], ÁlaV [3]
» řekli o sobě
Lizzzie řekla o prostějanek :
podle mě je to něco jako druh anděla s šibalským srdíčkem:)..ale ona mi pořád nevěří...i když je mi jasný, že jenom chce, abych ji o tom neustále přesvědčovala:):P
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku