Pokud někdo bydlí v sídle, kde je kostel, bývá kostelní věž to co je vidět z největší dálky a co je pro sídlo charakteristické, svým způsobem se kostely dotýkají všech, nesejde na tom, jestli věří v Boha nebo nevěří. Kostely se staly součástí naší krajiny. Báseň byla napsána pro Noc kostelů, která proběhla na jaře. Kostely byly vždy veřejným prostorem, zůstaly v nich otisky duší lidí, kteří tu žili před námi, možná v nich zůstanou i otisky našich duší.
přidáno 29.09.2019
hodnoceno 4
čteno 593(7)
posláno 0
Kostel je kotvou
kotví nás

Kostel je kotvou
kotví nás
k zátoce naší existence

Kostel je kotvou
kotví nás
k těm z nichž jsme vzešli

Kostel je kotvou
kotví nás
k těm po nás, až přijde čas

Kostel je kotvou
kotví nás

Kostel je kotvou
kotví nás

A řetěz se ztrácí...

V hlubinách
přidáno 29.09.2019 - 15:06
Amelie M.: Připravoval jsem si mluvené slovo, nakonec jsem ho osekal tak, že z toho byla báseň. Asi nějaká psychologická deformace.

Bylo to moc krátký, tok jsem to nastavil refrénem "kostel je kotvou kotví nás", trochu jsem tím chtěl vyvolat napětí, což se při správném čtení mohlo povést.

Zátokou naší existence myslím místo, kde žijeme. Času se týkají zbylé dvě strofy.

Řetěz jsem myslel, ten, co spojuje loď s kotvou, my jsme loď, kostel je kotva, to spojení je tajemné, proto se řetěz ztrácí v hlubinách. Hlubina je smysly neproniknutelná, je tajemstvím.

Možná závěr upravím, počkám, jestli ještě budou nějaké reakce.

Rým?
Alespoň je nedokonalý
:-)

Dík.
přidáno 29.09.2019 - 13:17
máš moc hezkou anotaci k básni, vesměs souhlasím a to patřím k těm nevěřícím.. navíc miluju noc kostelů a každý rok se jdu někam podívat..

co se týká básně.. ruší mě tam opakování, zbytečně moc slov, působí to na mě zkostnatěle.. líbilo by se mi to asi takhle

"Kostel je kotvou
kotví nás
k těm z nichž jsme vzešli
k těm po nás, až přijde čas

Kostel je kotvou
kotví nás

A řetěz se ztrácí...

V hlubinách"

"k zátoce naší existence" bych vynechala, v podstatě se opakuješ, viz k našim předkům..

co se týká obsahu.. a zvlášť závěru, tak ten na mě působí hodně zvláštně.. řetěz se ztrácí v hlubinách.. mohl by se ztrácet ve stopách našich předků anebo taky v pekle.. na mě to působí spíše negativně.. víra možná posiluje, na druhou stranu často člověku brání v rozletu.. jsme uvázáni na řetězu a nemůžeme se hnout z místa..

a taky mě trošku ruší ten laciný rým, jinak dobrý
přidáno 29.09.2019 - 11:21
Jiří Stratil: Poprvé s Tebou souhlasím. Připravované mluvené slovo pro Noc kostelů se mi smrsklo na báseň. Tak jsem ji použil, měla velký ohlas, ale zpracováním ji řadím spíš mezi svá slabší díla, váhal jsem jestli ji sem mám vložit. Na druhou stranu ji asi dám do své připravované sbírky, bude ji tématicky dobře vyvažovat.
Díky.
přidáno 29.09.2019 - 10:35
Nápad dobrý, zpracování by ještě něco chtělo.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Kostel je kotvou : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : P.S.
Předchozí dílo autora : Staroléto

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku