přidáno 15.08.2019
hodnoceno 7
čteno 598(13)
posláno 0
Upíjet vína doušky v emocích,
pořád a dokola se jenom ptát,
googlit a hledat si diagnózy nemocí,
které však ani nepotřebujeme znát.

V tom světě zmateném, kde nežijeme s klidem,
v těle svém zamčeném, kde ubližujem lidem.
Dýcháme vzduch, jehož si nevážíme,
k podvodům, lstím a neúctě se klidně odvážíme.
Ničíme přírodu a životy své i jiných lidí,
závist a nenávist kolem stále slídí.

A stačilo by jenom málo,
začít žít jinak, táhnout za jeden provaz,
jen malé úsilí by nás to stálo
jak moc je to však složité pro nás.

Co pak asi sklidí, marnivý svět lidí?
přidáno 08.09.2019 - 10:48
Lidský svět je kulturně orientovaný na odpouštění.V kostelech se zdůrazňuje vykoupení spasitele.Ve skutečnosti máme přijmout odpovědnost za vše co pácháme.Ježíše bych moc rád zbavil role chříchožrouta (záměrně přemrštěno).Myslím ,že nám nikdo nic odpouštět nebude a neměl by.Úcta by nás vedla k rovnováze.A odpouštění které je v biologii duše důležité by probíhalo jen vzájemně a jen po zásluze.
přidáno 15.08.2019 - 19:45
Dívka v modrém: Ty věci, o kterých píšeš, mi také vadí. Nejvíc asi ten nedostatek kritického myšlení. Dohady bez výsledku také, zvlášť když se ty protistrany ani pořádně neposlouchají. Pak mi také vadí, když je někdo přesvědčený, že nemá smysl dělat nic, co ho nebaví, nebo když se naopak „opíjí bezmocí“ ve stylu, že stejně musí vyhledávat Googlem a na počítačí mít Windows atd. a že s tím nemůže nic dělat, protože to by se musel trochu snažit, a proč by to dělal, když s tím stejně nemůže nic dělat, protože to by se musel trochu snažit atd.

Nemyslel/a jsem to tak, že by to „táhnout za jeden provaz“ mohlo být motivováno jen nenávistí. Určitě může být motivováno i vhodnou sounáležitostí či solidaritou. Jenže to je dnes těžší než dřív, protože to předpokládá, že lidé budou zastávat společné hodnoty, a na to už se dnes u lidí na ulici nemůže člověk spolehnout tolik jako dřív. Ale zeptat by se tedy mohli...

Víc lidskosti bych uvítal/a, slušnost jsem nikdy dostatečně nepochopil/a a moje zkušenost s ní je taková, že jsem ve jménu slušnosti dostal/a samolibým tónem vynadáno za něco, co nikomu neublížilo, jen to asi nebylo „to správné chování“. A koneckonců ti svalovci na to divadelní představení o Ježíši znásilňujícím muslimskou dívku také vtrhli ve jménu slušnosti, pokud si správně vzpomínám. Proto se ke slušnosti v současnosti nehlásím.

Určitě souhlasím s myšlenkou začít u sebe a u svých dětí, ale je třeba si dát pozor, zda na ty děti máme větší vliv my, nebo jejich telefony...
přidáno 15.08.2019 - 19:02
Singularis: Mně třeba hrozně vadí takové to ignorování čehokoliv... Že je někomu někde špatně, sedí, evidentně je to na něm vidět, ale lidi kolem jen chodí, nezeptají se, zda něco nepotřebuje. Nebo neustálé dohady o věcech, ze kterých nevzdejde žádný závěr, jen se strany konfrontují, aniž by došlo k řešení situace. Štve me nedostatek kritického myšlení ve světě, štve mě i absence lidskosti a slušného chování lidí. Ale stále ai říkám, že když alespoň někdo takový slušný na světě je, že to půjde změnit, pořád věřím. Jak píše shane, že začít u sebe, abych nebyla tím, co jiným mohu vyčítat, to jak píše Lokin, že začít se musí, u našich dětí, ale dát jim přesně takový ten racionální náhled. Ale nemyslím, že "táhnout za jeden provaz" musí být motivováno nenávistí. Myslím, že je málo prostoru a málo vřelých myšlenek k otevření plodné diskuze končící rozumně. A znovu opakuji, málo lidskosti a slušnosti.
přidáno 15.08.2019 - 17:32
Souhlasím s Lokinem. Kromě toho si myslím, nejen že „ubližujeme lidem“, ale také „necháme jim ubližovat“. Problém je, že je jen velmi tenká hranice mezi oním „tažením za jeden provaz“ a nenávistí. Když třeba uvidím, jak Zamila některým lidem smazala komentáře a začnu ji kvůli tomu bojkotovat, je to z mé strany úcta k poškozeným („tažení za jeden provaz“), nebo nenávist k Zamile? Jak se to pozná? Mohu si tím být jistý/á? Obávám se, že většina z těch, kdo dnes nabízí nějaký „jeden provaz“, je ve skutečnosti motivována nenávistí (případně strachem, což je o něco lepší, ale ne o moc). Je to složité...
přidáno 15.08.2019 - 13:21
Díky za vaše komentáře. Je v nich dost pravdy - tolik potřebné! :)
přidáno 15.08.2019 - 13:07
Ono na Zemi moc druhů, které jsou takto vyspělé není...ale jsou. U lidí mám pocit, že to není úplně tak jednoduché a změnit by potřebovalo chápání sebe a svého okolí, stejně jako ostatních lidí. Ale nejsme včely nebo mravenci, kteří plně spolupracují a duševně je lidstvo totální mrzák, aby chápalo jakékoliv principy zákonitostí universa, nicméně někde se začít musí, takže asi u našich dětí, ale nedělat z nich humánní blázny, ale uvědomělé jedince, kteří budou brát realitu jako celek.
přidáno 15.08.2019 - 13:00
Taky jsem míval duši rebela a chtěl změnit svět! Dnes už vím, že je to nadlidský úkol. Dnes lépe chápu Sókatův výrok : Chceš-li hýbat světem, musíš hnout sám sebou!
Dnes vím, že mohu trochu vylepšit jen tím, že začnu u sebe, že nebudu tím, co mohu vyčítat jiným...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Svět lidí : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Emočně nestabilní
Předchozí dílo autora : Proč?

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
charogne [16], *-_-* [11], Teenka [10], Scatta [9], Dutohlav [8], terezka.03 [3]
» řekli o sobě
shane řekl o Nikytu :
Milá, temperamentní a okouzlující dívka, se kterou se dá bavit prakticky o všem. Má rozsáhlé zájmy i všestranné znalosti a obdivuhodnou inteligenci. Skvěle veršuje česky i anglicky a nemá problém s plynulým přechodem mezi těmito jazyky. Svého času mne poctila svým přátelstvím i důvěrou a zahrnula mne spoustou informací i veselých historek. Náš kontakt spíš připomínal running commentary! Byl jsem rádcem, důvěrníkem, arbitrem ve věcech života i prvním kritikem některých dílek. Někdy jsem se dost zapotil, protože mé znalosti mají díry a mé IQ , ač slušné, na Menzu nestačí... Milá Veroniko! Nevím, kdy a kde se zas potkáme, ale chci Ti poděkovat za všechny ty krásné chvilky tady s Tebou. Bavily mne veselé historky ze života psích slečen i z Tvého vlastního, nutila jsi mne přemýšlet o věcech, které by mne jinak míjely a řešit to, nač bych si jindy netroufal. Bylas má múza i inspirace, Tvá důvěra mne těšila i zavazovala. Well, přečetl jsem si s údivem, cos tu o mně prohlásila a na chvilku jsem ztratil řeč! Snad právě jen Tvá nepřítomnost v kritickém okamžiku zabránila globální katastrofě...;o)))))))))))))))
))))))))))))))))))))))))))))))
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku