Možné řešení kontroverzních témat na sociálních sítích, které by z nich mohlo učinit bezpečnější a současně svobodnější místo. Zajímal by mě váš názor a  zkušenosti...
přidáno 02.06.2019
hodnoceno 2
čteno 840(11)
posláno 0
Od letošního ledna zavedla (fiktivní) eichlerská sociální síť Veřej takzvané nálepky, kterými uživatelé označují svoje příspěvky a jiní uživatelé si je pak mohou nechat takzvaně zakrývat (tzn. místo náhledu příspěvku se jim pak zobrazí jen seznam nálepek a odkaz k odkrytí).

Některé nálepky jsou povinné a uživatelé sítě jsou povinni je znát a použít u každého příspěvku, který jim odpovídá. V současnosti jsou to tyto:

- erotika a pornografie
- hrubá a sprostá slova
- kojení
- náboženství
- nadávání na fyzické osoby
- nadávání na právnické osoby
- nahota (lidí nad 10 let věku)
- násilí
- obchodní nabídka
- placená propagace
- politika
- pracovní nabídka
- sexualita
- smrt
- tvrzení o lidské rase
- tvrzení o lidském pohlaví
- záblesky (v obraze − pouze pro video)

Další nálepky, např. spoiler, jsou dobrovolné.

K soukromým vzkazům, které si uživatelé zasílají cíleně, lze nálepky nastavit, ale nezakrývají se.

Jaké mají nálepky následky? Určitě nezlikvidovaly hatery, ale ti nyní musí být vychytralejší, protože pokud usilují o maximální pozornost, nesmí jejich příspěvky obsahovat erotiku, pornografii, sexualitu, tvrzení o lidském pohlaví ani nadávání. Také si myslím, že nálepky přispívají svobodě slova, protože umožňují uživatelům snadno se vyhnout kontroverznímu obsahu, takže pak nemají potřebu ho zakazovat. Určitou slabinou nálepek je, že vyžadují určitou minimální disciplínu od uživatelů a určitý minimální dohled od správců. Nicméně například na YouTube již určitá obdoba nálepek je. Některá videa jsou označena jako přísupná jen uživatelům starším 18 let a jiná zase jako obsahující potenciálně nevhodný obsah.



Co myslíte, neměly by nálepky nebo něco podobného fungovat i na jiných sociální sítích? Mohlo by něco takového fungovat na Instagramu? Na Facebooku? Na Psancích? Nebo tam už něco takového je a jen o tom nevím?
Uvítali byste zavedení „nálepek“ v této podobě na sociálních sítích, které používáte?

[1x]
ano
[1x]
ne
[0x]
nepoužívám žádné sociální sítě, vážně
[0x]
nevím, co jsou sociální sítě
[2x]
jiná odpověď


hlasovat mohou pouze přihlášení

přidáno 17.09.2019 - 19:50
Amelie M.: Pochopila jsi to správně a moc ti děkuji za úsilí, které jsi tomu textu věnovala, i když bylo asi zbytečné. Zajímalo by mě, v jakých myšlenkových pochodech jsi se ztratil/a a co je vyvolalo. Asi se mi tu myšlenku nepodařilo popsat moc srozumitelně, což mě trochu mrzí, protože je to dost jednoduchá věc.

„jestli nám právě díky nálepkám paradoxně neunikne něco fajn“ − to se samozřejmě může stát, jenže někde jsem četl/a ponaučení, že vždycky nám něco uniká, protože všechno stejně projít a usledovat nemůžeme, takže je to vlastně jedno. Když nám něco unikne, přijde něco dalšího a nemá smysl se tím trápit. Já tomu celkem věřím, tak se tím netrápím. Něco mnohem horšího je systematická cenzura − když něco cíleně organizuje, aby nám a pokud možno i všem dalším něco uniklo. To je pak zlé.
přidáno 16.09.2019 - 20:17
upřímně mi ten tvůj text dal trošku zabrat, po prvních pár přečteních jsem se v tom ztratila (možná jsem o tom přemýšlela víc, než je zdrávo) než mi došlo, že je to asi myšleno opravdu tak jednoduše, jak jsem to nejdřív pochopila.. tedy, pochopila jsem to takhle - pokud něco někam vkládám, dám k tomu nálepky s ohledem na obsah vložené věci.. čtenář má pak na výběr, jestli to chce číst nebo ne.. a vyhne se tak něčemu, co ho dráždí, co nerad čte atd. a naopak si vybere to, co ho opravdu zajímá.. anebo se tam jde cíleně zhádat a vybere si první zmíněnou variantu.. a všichni si přijdou na své..

jo, proč ne, já bych to docela brala.. :) otázkou je, jestli to lidé dokáží správně onálepkovat a jestli nám právě díky nálepkám paradoxně neunikne něco fajn, kdo ví.. například ten potenciálně nevhodný obsah na you tube často z mého pohledu není nevhodný.. no a přesto je tam upozornění.. je to hodně o osobních pohledech na věc..

PS: pro mě by třeba zrovna nálepka "spoiler" byla jedna z nejdůležitějších.. :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Nálepky na sociálních sítích : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : O životě ovcí
Předchozí dílo autora : Sociální síť smazala profil známého spisovatele

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
Singularis řekla o BorůvkaB :
Inteligentní a zajímavá autorka. Škoda, že píše hlavně básně. I když někdy nedomyslí všechny souvislosti, její próza má hlavu a patu a dobře se čte. Z jejích zápisků doporučuji "Černá a černobílá".
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku