slohová práce...
přidáno 05.06.2008
hodnoceno 8
čteno 3765(36)
posláno 0
V dnešní době si kdokoli z nás může klást otázku, zda je možné, aby mladý člověk byl nedotčen všemi vlivy, které se na něj doslova valí. Přitom ale platí, že zůstat sám sebou je důležité, možná i nezbytné. Nikdo přeci nechce být ovládán jako loutka či příslušník stáda skotu. V tomto nám však brání jisté vlivy, které se pokusím přiblížit.
Už od dětství na nás působí rodiče a ostatní příbuzní – výchovou i mezilidskými vztahy. Různými příkazy, zákazy, doporučeními, či varováními se z nás snaží udělat správné lidi. Je jistě nepopiratelné, že tím zčásti přetváří naši osobnost – v přijatelnějším případě nás mění k lepšímu. Jak však na děti může zapůsobit rozvrácená rodina, hádky, zanedbaná výchova? Jistě budete souhlasit, že i toto se promítne do povahy i dalšího života malého člověka.
Po rodině přichází na řadu přátelé. Prakticky od nástupu do mateřské školy se kolem nás pohybují – někteří se pouze mihnou, jiní zůstávají až do smrti. Dělíme se s nimi o podstatnou část volného času, ale i radosti, strasti, nápady a dobrodružství. V partách, které běžně vznikají, není výjimkou zkušenost v podobě cigarety, alkoholu, nebo – v dnešní době bohužel stále populárnější – marihuany. V takovémto uskupení jedinec získává jistý pocit anonymity a bezpečí, takže se odváží konat věci, na které by jinak ani nepomyslel, snad by je i odsoudil. Nechci však psát pouze o negativních úlohách přátel. Mnohdy nás dokáží posunout kupředu, povzbudit, nakazit svým zápalem pro dobrou věc. Záleží pouze na jednotlivci, co si z nabízeného vybere.
Dalšími nezanedbatelnými složkami působícími na současného člověka jsou bezesporu společnost a média. Společnost, jejíž morálka je často dosti pochybná a média, která si neberou servítky a vyžívají se v bulvárních záležitostech. Z televize vedle naučných pořadů vstřebáváme i agresivitu a násilí, reklamní triky se pokouší zmást spotřebitele slogany a strojenými úsměvy. Kapitola sama o sobě je také internet – obrovské množství informací i dezinformací, spojení s prapodivnými lidmi z celého světa… Spousta negativ i pozitiv shromážděných na jednom místě.
Pokud se podíváme kolem sebe, zjistíme, že spousta mladých se snaží být za každou cenu „svá“. Ne vždy k tomu volí vhodné prostředky (sebepoškozování, alkohol, drogy,…) a ne vždy jsou originální. Poté vznikají různé skupiny teenagerů – na internetových blozích tak snadno můžeme najít takzvané zastánce stylu EMO, kteří se řídí heslem:"Emo přišli na svět, aby odešli." Mezi jejich záliby patří smutek a sebepoškozování. Odlišnými skupinami mohou být stoupenci různých hudebních stylů, nebo lidé, kteří se sdružují kvůli společným tvůrčím zájmům a schopnostem.
Na závěr si opět položíme otázku: Je těžké zůstat sám sebou? Bezesporu je. Některé faktory ovlivnit nedokážeme (výchova, prostředí), ale z jiných máme možnost vybrat si to, co pro nás může být přínosné. Opravdu záleží na každém z nás, jak má silnou vůli a do jaké míry se nechá zmanipulovat společností a svým okolím.
přidáno 16.12.2014 - 23:37
prostějanek: Zajímavá úvaha. Já si už na literu všiml, že jsi hodně přemýšlivá a bylo mi to sympatické! No, EMO snad už ze mne nebude, vyznávám spíše opačný styl.:-)
Jsem pro objevování krásna v sobě, v druhých i kolem sebe! I když i muži mají své dny...:-(
Bytostně nesnáším reklamu, zejména politickou, na a v tramvajích, lavičky a bildbordy, ze kterých kterých na mne vlezle zírají hnusné ksichty těch, kvůli kterým vypínám rádio i televizi a noviny obracím hned na sportovní stranu. Jsem znechucen tím, jak se média vyžívají v drbech a lidském neštěstí a to hezké, /pokud vůbec!/ přesouvají až na poslední stranu či závěr vysílání...:-(
přidáno 13.02.2014 - 00:34
ad absurdum ovšem člověk nemůže být EMO a přitom být uplně svůj. To že přijal nějaký styl je už odchýlení od "pravosti",
přidáno 08.06.2008 - 18:28
Jo líbí se mi to, myslim že to na tohle téma pohlíží docela dobře, ale myslim že by nebylo vůbec na škodu to ještě rozvést. Kouknout se na to ještě odjinud..jinak ale fajn práce.
přidáno 06.06.2008 - 20:55
věnováno naší milé paní profesorce..:-D
přidáno 05.06.2008 - 21:38
pěkná úvaha...potíž je v tom, že ne všichni chtějí být originální =)))...dneska jsem na internetu četla nějakej článek a stylu emo...doufám, že nebyl moc pravdivej =)))
přidáno 05.06.2008 - 21:34
Zajímavá úvaha, i když taková typicky školní. Nicméně ty názory máme hodně podobné.:o)
přidáno 05.06.2008 - 20:50
díky... řešit jsem to bohužel musela... ostatní témata mi nic neříkala... :) ...
přidáno 05.06.2008 - 20:44
nejdřív si člověk musí ujasnit, co je to být sám sebou.ale já myslím, že být sám sebou obnáší jisté nesrovnalosti s okolním světem.že sem tam člověk musí udělat jisté ústupky, kdy pak sám sebou jaksi není.ale možná že právě tím je sám sebou.že?každopádně.je to hodně přemýšlivé, je to prostě dobře napsáno.víš, prostějánku?pošmáknul jsem si, mám takovéhle úvahy rád.tak.a podle mě...sám sebou člověk je, pokud neřeší, zda je či není sám sebou.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Je těžké zůstat sám sebou? : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Loutkohra
Předchozí dílo autora : Z oprýskané zdi

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
cechinoskaros [13], Aikami [12], sara kostkova [11]
» řekli o sobě
BorůvkaB řekla o Whetley :
Kluk s talentem a smyslem pro humor. Z jeho děl dýchá jeho nezaměnitelná osobnost. Je rád sám sebou a to je důležité. Doufám, že se psaní nezdá, protože posle mě se s tím už narodil :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku