Krátká satirická povídka inspirovaná básní Poeta účelový od Orionky.
přidáno 24.06.2018
hodnoceno 5
čteno 1552(15)
posláno 0
Zpovědnice v sobě má zpovědníka.

Navštíví ji vepřový muž, poklekne a praví: „Rodiči můj, zhřešil jsem!“

„Vyznej se ze svých hříchů!“ káže mu kazatel.

„Jsem vepř a zrůda,“ prohlašuje muž.

„To není hřích, každý jsme nějaký,“ ujišťuje ho zpovědník.

„Z hříšné touhy po krvi, mase, tuku a kostech rýmovaně jsem opěvoval ocasy bližních pod sukněmi, kde nejsou,“ vyznává se hříšný muž.

„To je vážný hřích,“ ujišťuje ho zpovědník.

„Já vím. Jsem vepř, kňour, kanec, básník a prasák,“ jmenuje vepřový muž.

„A lituješ svého hříchu?“ zpovídá ho zpovědník.

„Ano. Chci přestat být básníkem a stát se něčím užitečnějším. Stanu se třeba telefonní operátorkou a budu lidi otravovat reklamními upoutávkami na kosmetiku,“ vyslovuje kanec velkolepou výzvu.

„Jsi si jistý, že je to to pravé pokání?“ zapochybuje zpovědník.

„Jistě!“ prohlašuje vepř. „Platí se za to spousta peněz a já věřím, že když lidé za něco platí peníze, musí to být správné,“ prohlašuje odhodlaně prasák.

„Ale neděláš to kvůli penězům, že ne? To by totiž byl další hřích,“ ujišťuje se zpovědník.

„Jistě, že ne!“ tvrdí básník. „Dělám to proto, abych se očistil z hříchu, abych přestal být prasák, abych přestal být básník, abych přestal být kanec, abych přestal být kňour, abych přestal být vepř. A už nikdy nebudu opěvovat ocasy tam, kde nejsou, místo toho budu propagovat kosmetiku!“ Praví odhodlaně vepřový muž.

„V tom případě učiň, jak pravíš, a bude ti odpuštěno,“ řekne zpovědník.

A zpovědnice táhle, zklamaně zaskřípe, jak se v ní hne svědomí.

přidáno 25.06.2018 - 18:26
Homér: Ten film neznám, ale podle Wikipedie ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Slon%C3%AD_mu%C5%BE_%28film%29 ) ho nejdřív zmlátili mladí kluci, pak navštívil divadelní představení pořádané na jeho počest a pak umřel v nemocnici.
přidáno 25.06.2018 - 18:19
Amelie M.: Na to, že k tomu neumíš vůbec nic říct, jsi napsala komentář, který mě moc těší. Moc rád/a evokuji další nevyslovené příběhy. Děkuji. :-)
přidáno 25.06.2018 - 08:01
A co na to Sloní muž? Ten film jsem nedokoukal, zřejmě jsem zase usnul. Ale jak skončil ten? Snad ne jako Avonlady.
přidáno 25.06.2018 - 06:55
.. tak, teď jsi mne dostal/a.. vlastně ti k tomu neumím vůbec nic říct snad jen kromě toho, že se mi moc líbí závěrečná pointa, přijde mi fakt super a evokuje ve mně spoustu dalších příběhů..
přidáno 24.06.2018 - 19:39
Jsem kus vepřového... ani ne tak z důvodu, že bych hledal něco tam, kde to není, ale, chraň Příroda, vzpomněl jsem si po přečtení na pár peprných vtipů :-D

Dobře napsáno :-))

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Vepřový muž : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : V lese
Předchozí dílo autora : Říše Eldaron – oddech pro vyvolené

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku