je o nevěře
přidáno 26.05.2018
hodnoceno 24
čteno 1094(25)
posláno 0
Pojď
vydáme se spolu na cestu
vyrazíme dnes v noci

Nemusíš si nic brát sebou
stačí nám naše těla

Vydáme se spolu na cestu
do Bermudského trojúhelníku

Není cesty zpět
JEN
karma nás najde

Dožene nás všude
JEN
už to nebudeme MY.
přidáno 30.05.2018 - 12:51
vzpomněla jsem si na přelouč, a básnička je mi tak nějak blízká...
přidáno 29.05.2018 - 19:10
kmotrov: správně :-) protože nevíme zda existuje, jako nevíme zda existuje karma, ale věřím že je život jako bumerang :-)
přidáno 29.05.2018 - 19:07
annaav: Zamila: děkuji za reakce dámy
přidáno 29.05.2018 - 19:07
Amelie M.: jasně Am. jde jen o to v co věříme či nevěříme, a že se to tu rozproudilo :-) dík
přidáno 29.05.2018 - 19:05
Orionka: jasně co když? Ale já v ní prostě věřím, tak jako jsem vždy věřila že boží mlýny...že žádný strom neroste do nebe...že na každou svini...Je to prostě jen pozorování toho co se kolem mě děje a přečti si odpověď človíčkovi, našla jsem tu tolik reakcí že nevím komu dřív vysvětlit svůj názor, děkuji ti, jo a v posmrtný život věřím jen občas když se mi to hodí do básničky :-)
přidáno 29.05.2018 - 19:02
DDD: určitě i ty máš pravdu, globalizovat nelze, každý vztah je jedinečný, děkuji
přidáno 29.05.2018 - 19:00
človiček: moc se mi líbí tvoje reakce naprosto souhlasím, nesnáším morální předsudky a kopírování vzorů ano frustrací to může končit, všechno, nevěra i věrnost a teď jsem se dotkla té karmy, děkuji
přidáno 29.05.2018 - 18:58
Ginnare: zajímavý komentář, no já spíše "přešlapovala" dříve, teď jen koukám kolem sebe, ale schodneme se na tom že se prostě vyvíjíme ať tak či tak, to téma je určitě složité, vůbec by se nehodilo předhazovat vlastní zkušenosti, snad někdy pobesedujeme :-)
přidáno 29.05.2018 - 18:55
taron: ale jistě "Boží mlýny" taky uznávám a nejsem křesťan jak víš :-) ale prostě tady ta karma se mi hodí, jinak teď jsem přišla a vůbec nevím komu odpovědět dřív, snad odpovím všem jak je vidět to téma celkově zaujalo
přidáno 29.05.2018 - 15:45
Jen bych podotknul, že nás karma nemusí dohnat nutně až v příštím životě.
No, AIDSme zdravý...
přidáno 28.05.2018 - 19:27
Vcelku dobré a chytré, slušná pointa :-) Teda vlastně neslušná... :-D
přidáno 28.05.2018 - 18:55
s karmou je to jako s bohem.. nikdo nikdy ještě nepodal hodnověrný důkaz o tom, že existují.. jde jen o to, v co věříme či nevěříme.. :) karma i bůh může být jen prachobyčejná šťastná či nešťastná náhoda.. kdo ví :)
přidáno 28.05.2018 - 18:52
Není karma nakonec jenom útěcha pro lidi kolem? Ujišťují se tak, že trest za hříchy a nepravosti určitě přijde, prostě musí, a když to nevidíme a hříšníkovi všechno vesele prochází, tak ho jeho karma dostihne v příštím životě nebo jeho potomky nebo se něco stane ... věříme tomu, protože tak moc chceme spravedlnost. Jenže co když žádná spravedlnost ani karma není?
přidáno 28.05.2018 - 16:03
Po přečtení básně a komentářů mi to pěkně šrotuje v hlavě. Hezky jsi to rozproudila. Nevěra, jako prověrka vztahu, jak říká Taron? Já myslím, že tohle se nedá takhle zobecňovat. Co může jeden vztah posílit (což jsem ještě asi neviděl), může jiný zabít (což jsem už viděl mockrát)...
přidáno 28.05.2018 - 00:07
Neláska v partnerství zabijí spolehlivě,a vražednou zbraní je často věrnost,bodá hned dvakrát,sebekontrolou a frustrací.Etika nevěry je stejná jako etika nebezpečných léků. Může člověka vyléčit z ledového království,ale vždy má vedlejší následky.Nehájím promiskuitu,ale cit se dá obhájit.
přidáno 27.05.2018 - 19:13
Zajímavá báseň a zajímavé komentáře...
Je zvláštní, jak se shodneme, že tak cca před deseti lety, bychom ji hodnotili jinak...
Asi bychom tu myšlenku vzali a zabalili ji jak bonbónek do blýskavého papírku moralizování a cítili u toho slušnou dávku uspokojení...
Najednou vnímáme naše rozpačité přešlapování a hledáme jiný "štít", za který bychom schovali sebe, své svědomí, bolavé srdce, ztrápenou duši, poraněnou pýchu... a "štít" nikde...
Má být karma naším strašákem? vztyčeným prstem, co na nás hrozí?
A třeba si nakonec stejně řekneme... "Stálo to za to!"
přidáno 26.05.2018 - 12:52
Yana: jj, i já si při psaní komentáře vzpomněla na náš rozhovor :)) tak to musíme někdy dopovídat.. téma je to vážně široký.. v jednom ale souhlasím.. i já bych psala před x lety jinak.. ve svém pohledu na život a lidi se stále vyvíjím.. :)

PS: já bych se asi obešla i bez anotace.. je to prostě jasný..
přidáno 26.05.2018 - 12:46
Mohu-li komentovat, cos napsala k Amélii - křesťanství říká, že boží mlýny melou pomalu ale jistě, Amélie má pravdu, možná by bylo nejlepší, aby si vše odskákal každý již tady a teď na tomto světě..., ale bohužel, vše i naše myšlenky jsou vtiskovány do životů našich potomků... a tak se nám " něco vrací" za činy(cirkulární kauzalita) našich prapředků... a to je ten "trest", kterému nikdo neujde, ale byť neujdeme trestu (většinou), pak nám může být odpuštěno... tedy jsem jen chtěla podotknout, že nemusí být řádná karma, stačí nám na to jen evropský náhled s historickými kořeny jiného náboženství, než je Budhismus... nicméně v jistém smyslu obě náboženství odpovídají na princip nevěry podobně. Hledáme-li v obou směrech naději, pak nadějí je, že vše se dá odčinit.. a vše zlé je k něčemu dobré, tedy zlo se dá přetransformovat v ještě větší dobro, než by původně bývalo mohlo být a to je smysl křesťanství... takže vlastně i potomci mohou odčinit zlé skutky svých předků, nebo naopak předci "chránit" své potomky...a už mlčím, nebudu vám do toho zasahovat, slibuji :-)
přidáno 26.05.2018 - 12:33
Immotyob: Věřím na nevěru i v karmu, z budhismu "zákon" příčiny a následku, dík
přidáno 26.05.2018 - 12:30
Amelie M.: Ahoj Am. mám radost za tvůj dlouhý koment a za zamyšlení, většinou nepíšu anotace, ale tady mi to nedalo, myslím že bez anotace by to bylo zavádějící. Jasně každý čtenář si může vysvětlit vše po svém, ale tahle básnička vznikla tak rychle a je to přesně moje současné vnímání této problematiky. Už jsme spolu trochu mluvily a trochu se známe. možná že před deseti lety, ne možná, určitě, bych napsala úplně jinou básničku, ale dnes to mám takhle. Koukám kolem sebe, vnímám vztahy, lidi, příběhy, vnímám partnerství určitě úplně jinak než kdy jindy. A v karmu prostě naprosto věřím. Víš ono se vše může vrátit až za desítky let, kdy to vůbec nečekáme. A ano svědomím a svým pohledem si sami na sobě také mnoho způsobujeme. Tak asi v kostce. Teď musím jít ale ještě se sem vrátím :-) Pa
přidáno 26.05.2018 - 12:20
Nevěra značí nějaký problém ve vztahu, ale co když je ten problém jen v nás? Co když máme skvělé manželství, vše funguje, jak má? Nevěra spíše sebou nese spoustu otázek, přesně tak, jak je položila Amélie, kde, co, kdy, jak, proč? "Kamna" jsou spíše naše svědomí, které pálí, nicméně, podívejme se na to racionálně - každý chybuje, jedině z chyb se člověk poučí a chyby ho vedou dál a výš -takže zase jakoby souhlasím s Immotyobem, nevěřím nevěře... pokud již nechci být se svým současným partnerem, vztah skončím, pokud s ním chci být, pak právě nevěra možná prověřila, že je to ten pravý...takže nevěra je vlastně taková prověrka vztahu... a může dopadnout (ta prověrka) na jedničku...vím já? Báseň se určitě povedla, dívej jaké myšlenky si z nás vysoukala :-))) Nevěra prostě není konec světa!!! How.
přidáno 26.05.2018 - 11:21
...nevěře nevěřím... a co to je to “kamna”?
básnička je moc hezká :-)
přidáno 26.05.2018 - 10:51
zajímavé :) i když s obsahem úplně nesouzním, opravdu se mi líbí.. bermudský trojúhelník tam sedne.. :-)

.. přiměla jsi mne k přemýšlení.. přemýšlím, co je vůbec nevěra.. ve které fázi si na nás karma zasedne, v té, kdy zkoušíme navázat s někým vztah anebo až v té, kdy s ním skončíme v posteli? a proč by po nás vůbec šla, když nikdo nikomu nepatříme, jen sami sobě?.. a.. existuje vůbec karma? lidé říkají, že to, co napácháme v tomto životě, se nám v příštím vrátí.. ale - do háje, to by to ta karma měla blbě vymyšlený.. protože nám často nedochází a nechápeme, proč se nám děje, co se nám děje právě teď.. takže možná procházíme trestem, ale pokud nevíme za co, postrádá to v mých očích smysl.. věci by se měly napravovat hned.. chci, aby všichni šmejdi světa, co ubližují druhým, dostali přes úsměv tady a teď.. a ponížení se jim v tu chvíli mohli dívat do očí..

teď mě napadá, možná by ta karma mohla být v tomto případě vlastním svědomím.. :) blbý je, že to svědomí v nás tvoří zase systém, nastavení hodnot ve společnosti a nemusí být pokaždé správně "vychované"..
přidáno 26.05.2018 - 10:03
pekné

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jen my : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Barvy
Předchozí dílo autora : Tou cestou

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku