přidáno 27.04.2018
hodnoceno 4
čteno 1489(16)
posláno 0
Tu vzducholoď jsem koupil u vetešníka v krámku na rohu ulice pár minut před tím, než stáhl roletu naposledy. Byla krásná. Menší sportovní model pro dvě osoby, prototyp vyrobený továrnou na kočáry poblíž Vídně v roce 1913. Zabírala celý dvorek za vetešnictvím a vzadu zčásti přesahovala přes plot, takže občasný kolemjdoucí se musel sklonit. Plovák měl moderní aerodynamický tvar a vepředu poklici s okem na hlavní kotevní lano. Prý to vypadalo, jak nabídnuté ňadro, a Karla si mě dobírala, že si mám ozdobit koš pro vzduchoplavce červeným krajkovím, aby byl dojem úplný.

Byl horký den, před bouřkou, a já a moje vzducholoď jsme dohromady vážili míň než ten teplý vzduch. To nám dávalo právo odpoutat se od země a trochu i pocit neviditelnosti. Vznášeli jsme se nad ulicemi, dvorky a střechami města a pozorovali. Nikdo si nás nevšímal. Lidé nejsou zvyklí se dívat nahoru. Chlapeček vlečený maminkou za ruku na nás chvilku ukazoval prstem, ale dostal pohlavek, který jeho pohled srovnal do vodorovna. Letěli jsme výš. Chvíli jsme se potáceli mezi těžkými mraky a při jednom z poryvů větru jsem bohužel vypadl ven. Po chvilce pádu, kdy jsem si ani nic nestačil pořádně promyslet, jsem dopadl mezi luční kvítí a poslední, co jsem pak viděl, bylo vzdalující se prso nade mnou. Prostě jsem se zabil a navíc začalo pršet.

Až na to, že hodinky v kapsičce u vesty ztratily tím nárazem ručičky, je to ale krásné. Podobá se to letu ve výšce, protože vidíte všechno po sebou a máte dostatečný odstup, abyste mohli pochopit. Zaživa pochopit nejde. Vidíte své dětství, tříkolku, na které se řítíte z kopce, že už nestíháte rychost šlapek a vyskočit už nemá smysl. Musíte to ustát a jen šoupete nohama po zemi. První lekce života. Vidíte ten první opravdový polibek, který tak moc chcete a tolik se ho bojíte, protože ho neznáte. Vidíte maminku, jak se modlí, a tatínka, jak bez ní chřadne. A tak to jde dál a dál. Vídíte všechno … a najednou je tak snadné pochopit a hodnotit, když už nepříjde další vteřina, která to, co bylo, může úplně otočit. To za života prostě nejde.

(antologie snů a bdění)
přidáno 28.04.2018 - 15:24
Amelie M.: Díky, jsem rád, že ses smutně pobavila. ... jenom, ten můj závěr se odehrává až po tom, co jsem se zabil, kdy čas už dál neexistuje. Není to okamžik, není to věčnost, už není před ani po. Asi jsem to blbě popsal. :)
přidáno 28.04.2018 - 08:47
k zamyšlení.. líbí se mi tvé popisy.. smutně pobavil pohlavek, který srovnal chlapečkův pohled.. já nahoru koukám hodně často

co se týká toho konce, hezky uchopené, i když na proběhnutí života před očima v poslední vteřině po vlastní zkušenosti nevěřím..

působí to na mě chytře a smutně vtipně
přidáno 27.04.2018 - 17:36
Nikytu: nejde hodnotit něco, co probíhá ... aspoň, že tam mám to prso ... v takovým rádoby metafyzickým pojetí :D
přidáno 27.04.2018 - 14:37
Až nadejde čas, každému z nás... Volný pád a vidina létajícího prsu po obloze, to ale nezní jako špatný závěr odchodu. :-)
Je to dobré na zamyšlení. Jak každý z nás najednou zhodnotí celý svúj život? Je fakt, že na to asi vážně přijdeme až někdy ke konci.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Protože je to tak : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Reflexe
Předchozí dílo autora : Byl jak zvíře

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Annnakss
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Sokolička řekla o Adrianne Nesser :
Pro mě hodně zvláštní a silná slečna... Její básničky mě vždycky něčím dostanou a proto je ráda čtu. Adrianne, jsem ráda, že jsem ti mohla trochu nakouknout do duše, buď přesně taková, jaká chceš bejt! (Protože to jsi ty...)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku