přidáno 27.01.2018
hodnoceno 1
čteno 1184(10)
posláno 0
Na počátku všeho, malou milisekundu po zrodu naší planety, vznikli dva. Jeden, pln světla, radosti, užíval si svého roztěkaného bytí. Zatím co Druhý, obestřený temnotou, smutkem, ale zároveň i nekonečným klidem, chodil po naší planetě se shrbenými zády.
Ti dva o sobě nevěděli, až jednou, pozvavše si je k sobě Stvořitel, setkali se uprostřed na cestě od jejich vzdálených domovin.
Když se spolu První s Druhým setkali, hned se sobě zalíbili. Zjistili, že se navzájem tolik doplňují, až vlastně nemohou bez sebe ani žít, a tak vznikla mezi nimi obrovská láska, obrovské věčné spojení.
První a Druhý předstoupili před Něho a On započal: „Ty První, pln radosti a toho nejjasnějšího světla, dávám ti za úkol přinášet radosti a potěšení bytostem, které hodlám stvořit. Ty Druhý, svěřuji ti úkol přinést klid a odpočinek pro tyto rozjařené bytosti.“ A tak vznikli – Život a Smrt. Stvořitel jim svěřil úkoly, které ani pro jednoho nebyly obtížné, ale obnášelo to i jednu velikou bolest. Život a Smrt nemohli spolu soužíti na jednom místě. Vzdálení byli od sebe předaleko. Ale ani ta dálka jejich vzájemnou lásku nepřekonala.
Život z tužebné lásky ke Smrti, posílal jí mnoho dárků, v podobě bytostí, jež stvořil Stvořitel. Vysílal je na předalekou cestu, aby Smrt obdaroval důkazy jeho převeliké lásky. Ale jak byla cesta dlouhá, tyto bytosti stárly a stárly, až staré sebrala si je Smrt a ta byla šťastná, protože věděla, že na ni Život stále myslívá.
A tak to vzniklo, ten neustálý koloběh života a smrti.
Nebojme se smrti, jelikož nikdo přeci neví, jaká ta smrt je. Proto je absurdní bát se něčeho, o čem nic nevíme.
přidáno 21.03.2018 - 11:20
Zajímavá myšlenka, zprvu mi připomínala jin a jang, ale pak to přešlo k tomuto výroku:

"The oldest and strongest emotion of mankind is fear, and the oldest and strongest kind of fear is fear of the unknown." H. P. Lovecraft https://en.wikiquote.org/wiki/Fear). Já myslím, že strach z neznáma je obecně rozumný a adekvátní, protože člověka motivuje k získávání orientace ve svém prostředí.

Něco jiného je strach ze smrti; strach z násilné či nepřirozené smrti je rozumný (nebo bychom se snad měli bezstarostně podbízet vrahům jen proto, že nevíme, jak nás zabijí a jaké to bude?), ale strach z přirozené a očekávané smrti rozumný není.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Pohádka o životě a smrti : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla
»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Daisy Moore, štiler
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
MakiLayla řekla o Lusy :
Známe se tak krátce a já se cítím, jakobych ji znala věky. Slova nevyjádří to, co teď prožívám... Jsem šťastná, že jsem měla tu čest ji poznat! Nabídla mi pomoc, když jsem byla v nouzi...
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku