Sen o hrdinství.
přidáno 01.01.2018
hodnoceno 2
čteno 1061(7)
posláno 0
Byla jednou jedna letka. Byli to lidé, kteří bydleli v Rajhradě. A, muž z letky, se jednou v noci probudil a chtěl na zastávku Jundrov, hřiště. Letka brzy ráno vyletěla. Žena, která pilotovala, měla kulatý obličej a krátké tmavě hnědé vlasy. Vypadala tak na čtyřicet, ale chtěla se proletět, tak nebezpečně zvyšovala rychlost a prolétávala kolem kopců.

Když letka dorazila na místo, zjistila, že svět se změnil. Proháněly se po něm různé obří příšery, bořící panelové domy, a také armáda lidem podobných bytostí K, které ale při doteku člověka popálí jako kyselina a při dalším ho promění v sice inteligentní a mluvící, ale nepohyblivý a stroncium potřebující pudink.

To se stalo A. B, druhý muž z letky, pak prohlásil, že A už není člověkem, takže ho už nebudou udržovat při životě. C, další muž z letky, se zatím zkoušel seznámit s mladou K-bytostí, která vypadala jako jedenáctiletá žena. Zjistil, že přirozeně K proti lidem moc nemají, do boje je štvou jejich vůdci. Problém nastal, když si K-dívka chtěla s C potřást rukou na znamení přátelství. C si ruku obalil do bundy a fungovalo to, ale další mladý K mu strčil ruku pod bundu a poleptal ho. Následně C zastřelila stráž (K-žena) a vysvětlila K-dětem, že ten člověk jen předstíral přátelství, aby je mohl zneužít. To však nebyla pravda.

D, obtloustlého muže z letky, pak při pronásledování obklíčila tatáž stráž a nabídla mu, že ho pustí, když pro ně sežene trochu stroncia, helia a dalších látek, které potřebují. D hrál o čas a vyptával se znovu a znovu, co to potřebují, co bylo to druhé, kolik toho chtějí, kde to má sehnat, jak si to má zapamatovat atd. Zatímco jim říkal: „Upozorňuji, že moje umění vás bude stát spoustu času, a čas je pro vás asi důležitý, protože kdyby ne, nevadilo by vám odpovídat na všechny moje otázky,“ zbytek letky uprchl.

Nakonec mu to K sepsali a vystavili mu potvrzení, aby ho ostatní K nezastřelili, dokud to nesežene. D pak šel požadované věci shánět. Setkal se se zbytkem letky. Ta se ho snažila přesvědčit, ať se na K vykašle a bojuje dál za lidi, ale D odmítl s odůvodněním, že K mu dali život, takže on teď bude čestně plnit dohodnuté podmínky, aby si jej zasloužil.

K-stráž to tajně sledovala a žasla. Takto si člověka nepředstavovala. D jim přinesl zásobu stroncia, helia a všeho, co potřebovali, a od té doby spolu žijí K a lidé v míru, jen se vyhýbají tělesnému kontaktu.

Zastávka Jundrov, hřiště

přidáno 20.01.2018 - 14:32
vaclav-dvorak: Souhlasím, až na ta jména, ta mi tam nechybí. Pokud by se toho někdo chtěl ujmout, rád/a mu k tomu přenechám veškerá práva. Myslím, že tak, jak je, nemá tento text téměř žádnou hodnotu.

Děkuji za komentář.
přidáno 20.01.2018 - 08:12
Dobrý pokus, ale chtělo by příběh dopracovat. Vymyslet jména, zápletku - trošku si s tím pohrát. Udělat závěr překvapivější a přitom uvěřitelnější.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Letka : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Smysl knihkupectví
Předchozí dílo autora : Captain Cooker: There and Never Back

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
prostějanek řekla o lidus :
Náš šíleneček... ale občas pochybuji, že právě ona je nejšílenější... mám z ní teď děsnou radost... a doufám, že mi ta radost vydrží... její obrazy jsou nepopsatelné a krásné a vůbec... :)... jsem ráda, že jsem ji kdy poznala :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku