část překladu do čj. N. Chomského. (Původně vydáno v In These Times, 3. listopadu 2014)
přidáno 09.11.2017
hodnoceno 2
čteno 1105(7)
posláno 0
část neoficiálního překladu ze stránky:

http://www.chomsky.cz/dlouha-hanebna-historie-americkeho-teroris
mu/

(5. února 2015)

*********

Washington se také stal světovým šampionem v plození teroru. Bývalý analytik CIA Paul Pillar varuje před „dopadem amerických útoků v Sýrii, které generují nenávist“ a mohou také dále podpořit džihádské organizace Jabhat al-Nusra a Islámský stát (IS), aby mohly napravit průlom z minulého roku a bojovat tak ve společném tandemu proti americké intervenci, tím, že ji vyobrazí jako válku proti Islámu.

Což je již známým následkem amerických operací, které umožnily rozšíření džihádismu z kouta Afgánistánu do velké části světa.

Nejděsivější současnou manifestací džihádismu je Islámský Stát, nebo-li ISIS, který ustanovil svůj vražedný kalifát v rozsáhlých oblastech Íráku a Sýrie.

„Myslím, že USA hrály klíčovou roli v tvorbě této organizace,“ píše bývalý analytik CIA Graham Fuller, který je předním komentátorem na tuto oblast. „Spojené státy neplánovaly vznik ISIS,“ dodává, „ale její ničivé intervence v oblasti Blízkého východu a válka v Íráku byly základními příčinami zrodu ISIS“.

K tomu můžeme ještě zmínit největší teroristickou kampaň, kterou je Obamův globální projekt atentátů na „teroristy“. Generování nenávisti za pomoci dronových útoků a útoky speciálních jednotek by měly být též známé natolik, že si nezaslouží další komentář.

To je seznam, nad kterým člověku zůstává rozum stát.
----------------------------------------------------------------
---

můj komentář (listopad 2017): ač celý text je i pro mě pozapomenutý
(a faktografii příliš neznám), tak základní teze Chomského je řekl bych zhruba tato: největší teroristický stát je USA. Což je přinejmenším odvážné tvrzení. Možná máte z televize dojem, že to jsou Palestinci, IS, možná Irán... Boko Haram. A ke zlým státům minimálně ještě řadíte Severní Koreu. (I když mě nenapadá terorismus pocházející ze Severní Korei, tedy snad až na podezření na kyberterorismus a práce agentů rozvědky).
Myslíte si taky, že USA je největší teroristický stát nebo vám to přijde nesmyslné?
A píšu to i s ohledem na to, že ruská propaganda ráda toto zopakuje (což může tvrzení devalvovat), ráda to napíše i jiným jazykem případně tvrdším způsobem. (ostatně starší ročníky asi pamatují, že Sovětský svaz šíří zásadně mír).
přidáno 09.11.2017 - 21:25
Severak: něco podobného jsem slyšel, tuším, že to byli agenti od Saddáma, ale ruku do ohně bych za to nedal.
Asi problém obecně je, jak kdo definuje terorismus... Ale asi to nechci nijak blíž pitvat.
přidáno 09.11.2017 - 15:10
lze to interpretovat tak, že USA nemají ten teror na svědomí přímo, ale že vznikl jako (nepřímý) následek amerických činů.

Což minimálně v případě ISIS je zřejmě skutečně pravda - má se za to, že základy ISIS byly položeny v americkém vězení Camp Bucca.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Dlouhá a hanebná historie amerického terorismu : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Má smysl o tom mluvit? (2015-2017)
Předchozí dílo autora : vyhrál Trump

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Meluzina řekla o BorůvkaB :
Myslím, že se v Borůvce snoubí talent s disciplínou. Neustupuje z výborně propracované formální stránky a má co sdělit světu. Jen tak dál!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku